Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Lisätietoja 3DS:n Resident Evil -peleistä selvillä

Japanilainen Famitsu-pelilehti on saanut haltuunsa lisäinfoa tulevista Nintendo 3DS -käsikonsolin Resident Evil -peleistä. Nimikkeet kantavat tällä hetkellä nimiä Resident Evil Revelations ja Resident Evil: The Mercenaries 3D.

Resident Evil: The Mercenaries 3D muistuttaa sekä ulkoisesti että pelillisesti Mercenaries-pelimuotoa, joka on varsinaisesta tarinasta irrallinen pelinsä, jota on päässyt pelaamaan pelisarjan kotikonsoliversioilla aina Resident Evil 3:sta lähtien. Varsinaista tarinamuotoa ei tässä tuotoksessa nähdä, vaan pelimuodolle totuttuun tapaan keskitytään vihollisten lahtaamiseen tietyn aikamääreen puitteissa. Kuten aiemmissakin versioissa, myös tässä toimintaa kuvataan ohjattavan hahmon selän takaa, mutta tällä kertaa siirrytään lisäksi räiskintäpeleistä tuttuun hahmojen silmistä kuvattavaan näkymään kun pelaaja vetää aseensa esiin. Stylus-kynän käyttäminen pelissä sekä tähtäämisen aikana liikkuminen onnistuvat lopullisessa tuotoksessa, mutta tarkempaa kuvausta näiden kummankaan toteutuksesta ei vielä ole.

Aseiden päivittämisen lisäksi Mercenaries 3D:ssä on mahdollista päivittää myös hahmojen eri kykyjä. Varmistettuja hahmoja ovat tässä vaiheessa Chris Redfield, Claire Redfield, Jack Krauser ja Hunk. Kahden pelaajan pisteensaalistusjuhlia varten on tarjolla mahdollisuus käyttää co-op moninpelitilaa.

Kun pisteidenkeräämisen jälkeen haluaa juonimuotoista pelaamista, on tätä tarjolla Resident Evil Revelationsin muodossa. Pelin luvataan palaavan lähemmäs sarjan juuria, eli kauhua ja henkiinjäämiskamppailua erilaisilla puzzleilla maustettuna. Tätä kaikkea tukee 3D-ominaisuuden käyttö, joka pelintekijöiden mukaan mahdollistaa tunteen, että tapahtumapaikkojen käytävillä oikeasti liikkuu jotakin vaanimassa pelaajaa. 3D on yksi syistä minkä takia kauhupuolta päätettiin painottaa. Ohjausta on muokattu myös tämän nimikettä varten ja lopulliseen peliin lupaillaan mahdollisuutta liikkua ase valmiustilassa ja tämän lisäksi kameran on kerrottu olevan vapaasti säädettävissä.

Revelationsin tarina keskittyy kahteen tuttuun hahmoon, Chris Redfieldiin ja Jill Valentineen, jotka saavat tehtäväkseen tutkia hylätyltä vaikuttavaa alusta merellä. Famitsussa julkaistun konseptitaiteen perusteella tapahtumat sijoittuvat kyseisen laivan lisäksi satamakaupunkiin ja lumen peittämälle vuorelle. Tarinaltaan toiminta sijoittuu Eurooppaan juuri BSAA-ryhmän perustamisen jälkeiseen aikaan.

Kummankaan nimikkeen julkaisuajankohtaa ei olla ilmoitettu, mutta Mercenaries 3D on lähempänä valmistumista Famitsun artikkelin mukaan. Nintendo 3DS ilmestyy vuoden 2011 alkupuolella, viimeisimpien uutisten mukaan julkaisu Euroopassa tapahtuu maaliskuussa.

Galleria: 

Kommentit

"Pelin luvataan palaavan lähemmän sarjan juuria, eli kauhua ja henkiinjäämiskamppailua erilaisilla puzzleilla maustettuna. "

Tätä ollaan kaivattu <3.

Itse en kaipaa enää yhtään nelosen tai vitosen kaltaista RE-peliä. Menee niin paljon potentiaalia hukkaan, kun niistä tehdään toiminta/räiskintä-pelejä.

Siis WAU! Siis oikeasti! Nyt pystyt kävelemään ja ampumaan yhtä aikaa,wau mikä uusi ominaisuus,enpä olisi uskonut ;)

Mutta miksi ihmeessä capcomin pitää aina levitellä ressa pelejään koneelta toiselle? Voisivat pitää kerrankin sarjan myös vaikka pleikkarilla mistä se alkoikin.Niin,he unohtivat että ressa tosiaan alkoi pleikkarilta,he unohtivat fanit tyystin siinä yhdessä vaiheessa.En kyllä aio ostaa 3DS sen takia että capcom päätti tehdä pelinsä sille.Toki,3DS on melkein ainoa laite nyt missä on 3D ilman laseja mahdollisuus,mutta tarvitseeko ressa aivan välttämättä juuri 3D:tä? Nyt capcom väittää että peli tulee palaamaan enemmän juurilleen ja on niin pelottava,mutta luulen että nämä ovat vain puhetta kuten nykyään niin monessa muussakin tapauksessa.

"Niin,he unohtivat että ressa tosiaan alkoi pleikkarilta"

Multiplatform-sarjahan tuo on aina ollut, PC-versio ilmestyi Japanissa myös '96 kuten pleikkariversiokin vaikka jokunen kuukausi väliä olikin. Saturn-versio ilmestyi myös aika lähellä tuota eli '97, samoihin aikoihin kuin Director's Cut.

"he unohtivat fanit tyystin siinä yhdessä vaiheessa"

Tarkoitat vissiin Gamecube-vaihetta? Tuo on kieltämättä outoa että Zero ja REmake ovat vieläkin saatavissa vain GC:lle, 4 sentään tuli sitten jälkijunassa muillekkin vehkeille. Onkohan tuota ikinä selitetty sen kummemmin miksi valitsivat GC:n? Melkein tekisi mieli sanoa että pleikkarissa ei tehot riittänyt, mutten sitä usko kyllä Zeron ja REmaken kohdalla kun kerran nelonen kuitenkin pyörii melko siedettävästi muistaakseni vaikka onkin GC-versiota heikompi jos en aivan väärin muista.

Fanien unohtamista se ei silti ole, fani kyllä ostaa laitteen kuin laitteen, konsolisoturit on sitten asia erikseen. Varsinkin kun esim. RE:n tapauksessa GC sai Zeron, REmaken, kakkosen ja kolmosen porttaukset ja vieläpä nelosen joka alunperin oli exclusive - jos nuo pelit eivät RE-fanille riitä syyksi ostamaan Gamecubea niin sitten kyseenalaistan faniuden :-)

Zerosta ja Remakesta on painettu myös Wii-levyt (Wiimote versio), vaikka GC-levyt toimii luonnollisesti nekin Wiillä.

RE Nelosen aikaan Zero ei oikein saanut rakkautta, mutta myöhemmin sitä on arvostanut enemmän. Jopa niin, että harmittaa sen olevan viimeinen perinteisen koulukunnan Resident Evil. Kankeat kamerakulmat, paikallaan ampuminen, paikallaan pyöriminen, tavarakikkailu... kaikki nämä kuuluu Resident Evil -sarjaan. ;-)

RE4 oli aivan mahtava kokemus, mutta sen olisi voinut eriyttää RE New Age -sarjaksi. Capcom, tahdon myös annoksen old shool Resident Eviliä !!

p.s ja aito RE-fani todellakin osti Gamecuben. Vaikka sitten pelkästään RE:tä varten ja tietenkin RE2, RE3, RE:CV porttaukset myös!

Good times...

@Kanbela: fyffeähän ne Nintendolta siitä sai. Capcom oli tehny sopimuksen Nintendon kanssa. Sen takia ne julkaistiin vaan GC:llle, mut en sitte tiiä kuinka RE4 portattiin muillekin laitteille. PS2-versio on tosiaankin tekstuureiltaan heikompi ja PC-versio portattiin suoraan PS2-versiosta eli sekin on GC-versiota heikompi. Tosin PC-versiolle on saatavissa parempia tekstuureita kun vähä netistä etsii. Itse olen sitä mieltä ett RE4:n PC-versio on paras pienten modausten jälkeen ja X0:n ohjaimella pelattuna.

Itsehän ostin GC:n vain ja ainoastaan REmaken, Zeron ja MGS: Twin Snakesin takia :) Nuo muut ressut ku on tullu pelattua jo pleikkareilla.

Lainaus "Multiplatform-sarjahan tuo on aina ollut, PC-versio ilmestyi Japanissa myös '96 kuten pleikkariversiokin vaikka jokunen kuukausi väliä olikin. Saturn-versio ilmestyi myös aika lähellä tuota eli '97, samoihin aikoihin kuin Director's Cut."

Niinhän se on,mutta kuitenkin sarja oli suosituin pleikkarilla jolla se alkoi,ja se oli yksi niistä peleistä mitkä merkkasivat playstationin kartalle ikuisiksi ajoiksi kaikkien muiden hyvien pelien lisäksi.Tarkoitin sitä juuri,että capcom ei osaa pitää peliään tietyillä alustoilla vaan päättää tehojen tai muiden ominaisuuksien ohella tehdäkin sarjan seuraavan aivan tyystin eri koneelle vaikka sarja alkoikin toisella koneella.

Capcomin pitäisi pystyä pitämään faninsa tyytyväisenä ja tehdä myös sille koneelle versionsa millä se alkoikin,eli tässä tapauksessa pleikkarilla.On varmasti monia joilla jäi ressat kolmosen jälkeen pois pelilistastaan vain sen takia että capcom siirtyikin nintendon puoleen.Toki nelosen saa nyt PS2:lle,mutta miksei capcom julkaissut myös remakea ja zeroa pleikka kakkoselle? Varmasti olisi ollut ostajia.Vaikka olisi kuinka tosifani,ei se aina tarkoita että se fani menee ja ostaa joka koneen mitä markkinoilta löytyy.Itse olen fani,mutta en aio ostaa 3DS:sää vain revelationin takia mikä vaikuttaa olevan vain jokin spin-of muutenkin jolla mukamas sarja herätetään henkiin.Katsotaan sitä sitten oikean jatko-osan kanssa kun kutonen tulee.

Lainaus "Tarkoitat vissiin Gamecube-vaihetta? Tuo on kieltämättä outoa että Zero ja REmake ovat vieläkin saatavissa vain GC:lle, 4 sentään tuli sitten jälkijunassa muillekkin vehkeille. Onkohan tuota ikinä selitetty sen kummemmin miksi valitsivat GC:n? Melkein tekisi mieli sanoa että pleikkarissa ei tehot riittänyt, mutten sitä usko kyllä Zeron ja REmaken kohdalla kun kerran nelonen kuitenkin pyörii melko siedettävästi muistaakseni vaikka onkin GC-versiota heikompi jos en aivan väärin muista."

Juu.En tiedä itsekään onko tuota selitetty? Ne teki diilin nintendon kanssa ja arvelivat saavansa nintendon nousukiitoon,mutta ei se aivan niin mennyt,eli se oli pieni vikatikki.Cube on hieman tehokkaampi kuin PS2 mutta kyllä remaken ja zeron olisi tosiaan saanut hyvin käännettyä pleikka kakkosellekin.Minua on aina hieman ihmetyttänyt miksei capcom ole tehnyt resident evil kokoelmaa jossa olisi kaikki sarjan pelit yhdessä paketissa,ja sen saisi vaikka pleikkarille,boxille,nintendolle ja PC:lle,niin moni eri peliyhtiö on kuitenkin julkaissut kokoelmia pelisarjoistaan?

Minä ostin aikoinaan cuben ja yhä on kaikki ressat tallessa ja pysyykin,omistan nyt vain Wiin cuben sijaan.Silloin oli lähes pakko siirtyä cuben puoleen kun remakea sille pukkasivat.Tykkään kyllä Wiistä ja tykkäsin myös cubesta,mutta silti capcom voisi vähän miettiä miltä koneelta pelisarjojansa aloittavat ja lopettavat.Esim.dead rising ykkönen tuli boxille,käännös Wiille (siis tääh?) ja nyt kakkonen vasta pleikalle kuten myös boxille.Tuota tarkoitin juuri,levitellään pelejä pitkin koneita.Pleikkarin omistajat eivät päässeet kokemaan dead rising ykköstä lainkaan elleivät ostaneet boxia.Tarkoitan myös tuota,että kun julkaistaan pelin jatko-osa eri koneelle,jää tarina hieman puolitiehen koska moni ei ole kokenut sitä ensimmäistä ollenkaan.

Täällä on ainakin yksi alkuperäisten Resident Evil-pelien fani, jota ei ainakaan ole haitannut sarjan pomppiminen alustalta toiselle. Ainahan sitä on tullut ostettua kaikki alustat jossain vaiheessa, joten eipä tuo ole päässyt haittaamaan. Mielummin fanittaa pelejä kuin alustoja.

Ja mitä tulee tähän 3DS:n Revelationsiin, niin tottakai menee ostoon, jos todellakin vanhojen kunnon Residenttien tunnelmaa on saatu mukaan. Ja kyllähän se 3D-efekti voisi juuri näissä peleissä tuoda lisäarvoa. Hienoa, että Capcom lähtee mukaan tähän projektiin, mielenkiintoisin käsikonsoli kun kuitenkin on ja hyvin todennäköisesti myös myydyin, joten eiköhän ne myyntiluvutkin ihan hyviä tule olemaan.

metal8585, kannattaa myös muistaa Resident Evil Portable, jonka piti tulla PSP:lle, mutta joka on nyt ilmeisesti peruttu. Ja se, että Code Veronica oli alunperin Dreamcast-peli. Capcomin taktiikka ilmeisesti on, että ei kannata laittaa kaikkia munia samaan koriin.

Lainaus: Mahewcoro "kannattaa myös muistaa Resident Evil Portable, jonka piti tulla PSP:lle, mutta joka on nyt ilmeisesti peruttu. Ja se, että Code Veronica oli alunperin Dreamcast-peli. Capcomin taktiikka ilmeisesti on, että ei kannata laittaa kaikkia munia samaan koriin."

Juu,en tiedä mihin jäänyt PSP ressa? Ja kyllä,dreamcast mullakin oli aikoinaan muttei ressan takia,mut olihan sekin hankittava silloin.PS2 versio oli kuitenkin parempi tässä tapauksessa kun siinä oli ne extrat,wesker ja muut.

Onhan tuokin totta,mutta voisivat kuitenkin säilyttää sarjan silti myös sillä konsolilla miltä se on alunperin lähtenyt,tekisivät myös sitten muillekin koska mitä järkeä tuossa nyt oli tehdä toiselle ja jättää muut pois kun kerran jo silloin multia tekivät.Onneksi nyt PS3 ja Xbox360 ovat aika samalla viivalla jolloin RE6 tulee kummallekin,vaikken siltä paljoa odota.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi