CNN Moneyn kolumnisti Chris Morris pohdiskelee viimeisimmässä kirjoituksessaan Electronic Artsin Unreal Engine 3 -grafiikkamoottorin lisensointia, sillä yhtiöhän hankki pari vuotta sitten 48 miljoonalla dollarilla omistukseensa Criterionin (Burnout, Black) ja sen mukana Renderware-moottorin, jolla tehtiin huhujen mukaan peräti 25 prosenttia edellisen konsolisukupolven peleistä. Renderwaren uusin versio ei kuitenkaan ole mukana yhdenkään uuden sukupolven pelin kehityksessä, pois lukien joitakin EA:n omia tuotoksia, vaikka moottoria tarjotaan edelleen lisensoitavaksi.
EA on ilmoittanut hyödyntävänsä UE3-moottoria toimintapeleissä ja American Technology Researchin analyytikko P.J. McNealy tiesikin kertoa maanantaina, että ensi vuodelle siirtynyt Medal of Honor Airborne on yksi sitä käyttävistä peleistä. Toinen McNealyn mainitsema UE3-moottoroitu peli on ensimmäisen persoonan räiskintä Dead Space, josta ei aikaisemmin ole ilmoitettu mitään, eikä EA nytkään suostunut kommentoimaan paljastusta.
Hyvällä tuurilla lisää tietoa voidaan saada jo huomenna, kun Games Conventionin lehdistötilaisuudet Saksan Leipzigissä käynnistyvät.