Game Informer -lehden haastattelussa Castlevania-sarjan tuottaja Koji Igarashi on paljastanut, että Nintendo DS:lle ilmestyvän Castlevania: Dawn of Sorrow'n kaikki versiot ovat valmistuneet (Japani, Yhdysvallat ja Eurooppa). Peli sisältää uudenlaisen systeemin, jonka avulla voi yhdistää erilaisia aseita. Lisäksi tällä kertaa pelaajalla voi olla käytössä yhtä aikaa kaksi sielua, joita käytetään A ja B -napeilla. Uutena ominaisuutena peli sisältää myös erikoisliikkeitä, joita voi suorittaa koskettamalla vihollista kosketusnäytöllä ja painamalla heti perään toimintanappia. Pituudeltaan uuden seikkailun sanotaan olevan kymmenen tuntia.
Samaisessa haastattelussa Igarashi käsittelee PlayStation 2:lle ja Xboxille ilmestyvää Castlevania: Curse of Darknessia. Hänen mukaansa peli on suunniteltu alun perin PlayStation 2:lle, joten Curse of Darkness on visuaalisesti näyttävin juuri kyseisellä alustalla. Kuitenkin Xbox-version käännöstyön parissa oleva tiimi tekee parhaansa, että pelit olisivat saman näköisiä. Haastattelussa Igarashi paljastaa myös, että pelin kamerasysteemiä on kehitetty sitten E3-messujen. Kun sankari liikkuu ruudulla, kamera on lähempänä pelaajaa ja maata. Taisteluissa vastaavasti kamera on sijoittunut kauemmasta ja melko korkealle. R2-painikkeella pelaaja voi halutessaan lukita kameran ja L1-nappulalla kamera siirtyy sankarin taakse.
Lopuksi Igarashi kommentoi sarjan tulevaisuutta yleisesti. Hänen mukaansa pelisarjan tuominen 2D-muodossa kotikonsoleilla olisi hyvin riskialtista, sillä hän uskoo, etteivät eurooppalaiset pelaajat pidä kaksiulotteisesta peleistä. Igarashi kuitenkin pitää mahdollisena, että sarja palaa kaksiulotteisena kotikonsoleille, mutta tämä edellyttää fanien voimakasta tukea asialle.
Samalla Igarashi paljastaa, että hän on kiinnostunut kehittämään pelejä Xbox 360 ja PlayStation 3 -konsoleille, mutta hän on huolestunut korkeista kehityskustannuksista. Yhtenä mahdollisuutena hän väläyttää Castlevania-pelin tuomista PSP:lle nyt kun DS:n Dawn of Sorrow on valmis.