Rayman-universumin luojana tunnettu Micel Ancel kehui pelien kehittämisen Wii U:lle olevan paljon odotettua helpompaa.
Nintendo Powerille antamassaan haastattelussa hän kertoi, ettei tekijätiimi Ubisoft ole joutunut optimoimaan Rayman Legendsiä juuri lainkaan. Tärkeimpänä syynä pelinkehittämisen helppouteen on muistin määrä.
- On hullua kuinka valtavia ja tarkkalaatuisia tekstuureja voitkaan tehdä. Niitä voisi käyttää elokuvissakin. Vaikka unohdamme välillä pakata tai hioa tekstuureja, ne pyörivät silti sujuvasti. Joten kyllähän Wii U on melkoisen tehokas laite.
Ancelin mukaan ensi vuoden alussa julkaistavan Rayman Legendsin kauniin ulkoasun on mahdollistanut keskittyminen vain Wii U:hun. Yksinoikeuden ansiosta Ubisoftin on voinut keskittyä täysillä Nintendon tulevan konsolin tehojen hyödyntämiseen sen sijaan, että olisi joutunut optimoimaan peliään jokaista alustaa silmällä pitäen.