Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

XNA mahdollistaa omien Live-pelien rakentamisen

Microsoft on julkaissut kotinikkareille ja korkeakouluille uuden XNA Game Studio 2.0 -kehitysalustan, joka aiemmasta Express-versiosta poiketen mahdollistaa omien Live-pelien tekemisen.

- Kasatessamme XNA Game Studio 2.0:aa halusimme kaikkien voivan hyödyntää Liven rikasta peliympäristöä, jota huippukehittäjät käyttävät sellaisissa peleissä kuin Halo 3 ja Gears of War, XNA-organisaation johtaja Chris Satchell kertoo.

XNA Game Studio 2.0 tukee monia Live-palvelun ominaisuuksia, joiden käyttöönotto on Microsoftin mukaan vaivatonta. Muun muassa Matchmaking-pelinhakujärjestelmän lisäämisen omaan projektiin ei pitäisi vaatia suurta ohjelmointipanosta.

Samassa yhteydessä Microsoft julkisti Dream-Build-Play 2008 -pelintekokilpailun, jonka ilmoittautumisaika alkaa pian tekoälyhaasteella. Siinä menestyminen voi avata harjoittelupaikan Microsoft Researchille, Rarelle tai Lionhead Studiosille, mutta koko kilpailun parhaille projekteille on luvassa oikea julkaisusopimus.

Ilmaiseksi jaettavalla XNA-työkalulla voi rakentaa pelejä sekä Xbox 360:lle että Windowsille. Konsolipelit kuitenkin vaativat 99 euron vuotuisen lisenssimaksun maksamista.

Galleria: 

Kommentit

Tässä oiva työkalu alan oppilaitoksille.

olivat sulkeneet latauksen? ei saa enään kun päivitystä ladattua.

Tiedote vain julkaistiin hieman etuajassa. Nyt on itse sivustokin päivitetty.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi