Lionhead Studiosin Peter Molyneux paljasti GDC Europessa, että useat pelaajat kimpaantuivat Fable II:n loppuvalinnasta siinä määrin, että he lähettivät suunnittelijalle aiheesta vihapostia, GameSetWatch kertoo.
Kehittäjät päättivät tästä johtuen sisällyttää ensimmäiseen laajennukseen mahdollisuuden pyörtää erään merkittävän päätöksen, joka jätettäköön pelin jo läpäisseiden tiedoksi. Tulevaisuudessa näin armollisia ei kuitenkaan aiota olla.
Molyneux myönsi lisäksi studion tehneen virheen, kun he eivät kertoneet selkeästi Fable II:n alkuvaiheessa tehtävän päätöksen merkitystä myöhemmälle seikkailulle.
Paljastukset kuuluivat Molyneux'n puheeseen valinnoista peleissä. Miehen mukaan erityisesti amerikkalaisille tuottaa vaikeuksia hypätä pahiksen rooliin. Black & Whitessa vain kymmenen prosenttia heistä päätyi pimeälle puolelle.
Japanilaisille vastaava luku oli 40 prosenttia, kun taas eurooppalaiset jäivät näiden kahden ryhmän väliin. Molyneux'n tiimin konsultoimien psykologien mukaan japanilaiset ovatkin tottuneimpia pakenemaan todellisuutta fantasian avulla.
Kommentit
Mulla on aina vaikeeta pelata pelissä...
Mulla on aina vaikeeta pelata pelissä pahista. Liian monesti kun ajattelen, että nyt pelaan pelin pahana poikana, niin kuitenkin itse pelitilanteessa alan jänistää ja otan sen hyvin vaihtoehdon :D
Mun mielestä toi Fable2 loppu oli ihan jees. En nyt ymmärrä miksi monet siitä on ärsyyntynnyt.
Ahcutkin sai huorattua kun otti levyn...
Ahcutkin sai huorattua kun otti levyn ulos koneesta enne kuin peli tallensi siinä lopussa joten en tiedä mikä tässä nyt niin ongelmallista oli.
Toisaalta olisi ollut kiva tietää että Temple of shadowsista ei voi yhtä tehtävää tehdä enää sen jälkeen kun on pelastanut Temple of lightin. :( Joten tuon suhteen olisi kyllä hyvä kolmosessa olla infoa etukäteen.
Huoraaminen on näemmä nykyään kaiken ...
Huoraaminen on näemmä nykyään kaiken synonyymi. Sen vielä ymmärtää, että joutuu jotain epämiellyttävää tekemään maksusta (esim. töissä), niin voidaan vielä käyttää sanaa huorata, mutta jotenkin siitä, että kerätään "huijaamalla" saavutuksia pelissä... en käsitä...
Kai pitäisi olla 15 vuotta nuorempi, että ymmärtäisi.
Itse päädyn usein hyvikseksi, lähinnä...
Itse päädyn usein hyvikseksi, lähinnä siksi, ettei pahiksena olemisesta tehdä hauskaa. Esim. Morrowindin orjatehtävät, lisätehtäviähän ei ollut pahemmin luvassa jos työskentelit orjakauppiaiden laskuun.
Lebe80, eeehei, ei välttämättä nuorem...
Lebe80, eeehei, ei välttämättä nuorempi, mutta enemmän hälläväliä-asenteella liikenteessä. Itse ainakin ihan kakarana lupasin ettei minusta tule samanlaista joka asiasta valittajaa kun jokainen vanhempi ihminen tuntui olevan. Et tainnut tehdä samoin.. tai sitten on menossa lupaus rikki kovaa vauhtia ;) Heh. Vitsi vitsi.
(Ja jos nyt pitää se jotenkin fiksuperäiseksi pyöräyttää -> "Huorata achievementit" -> "Whoring for achievements." As in "Whoring for attention" -> "Attention whore" or prettymuchlike "Achievement Whore")
Oma Fable 2 meni aika mielenkiintoisesti: Alkuvaiheessa peliä olin melko hyvis. Sitten olin todella hyvis, kun ajattelin oikein panostaa hyvyyteen. Sitten musta tuli mieletön läski sika. Sitten siitä hahmosta kasvo törkiän ruma. Sitten laihdutin. Se pysy mielettömän rumana.
Pelailin silti hyviksenä.. Sitten meni ihailijaruuhkaan ja jatkuvaan vaimojen ahdisteluun, tapoin aika pitkälti kaikki bowerstonesta mitä löysin ja menin uhraamaan 5 vaimoa niille Shadow Temple kaapusynkistelijöille. Ynnä muuta. Ei mennyt kai kun se jotain vartti heilauttaa se hyvyysmittari täyteen pahuuteen. Ja sitten oltiinkin Pure/Evil loppuajan. Ja hahmokin näytti taas tyylikkäältä. Oli kotoisa olo.
Mutta menenpä huoraamaan leipää ja homottaan kahvia. :)
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi