Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Aonuman viimeiset mietteet Zeldasta

Neljän vuoden työrupeama on hiljalleen saapumassa päätökseensä, kun The Legend of Zelda: Twilight Princessin Yhdysvaltain julkaisupäivä koittaa huomenna sunnuntaina yhdessä sikäläisen Wiin julkaisun kanssa. Pelin ohjaaja Eiji Aonuma on jakanut mietteitään Wiille ja GameCubelle tehtaillusta mammuttiprojektista viimeisessä haastattelussa ennen pelin saapumista kauppojen hyllyille.

The Legend of Zelda: The Wind Wakerin julkaisun jälkeen kehitystiimi päätti testata realistisempaa Zelda-konseptia sarjan virstanpylväänä pidetyn Ocarina of Timen jalanjäljissä. Pelkkä realistisuus ei riittänyt, sillä kehitysprosessin tavoitteena oli luoda jopa Ocarina of Timen ylittävä seikkailu. Lopputuloksesta tuli laajempi kuin mies osasi itse edes odottaa. Luolastoja on enemmän kuin yhdessäkään sarjan aikaisemmassa osassa ja pelimaailmana toimivan Hyrulen valtakunnan tuorein inkarnaatio on laajempi kuin koskaan ennen.

Todellisen maailman tunteen lisäämiseksi tiimi ei pelkästään tyytynyt laadulliseen viilaukseen, vaan pyrki luomaan asioita, jotka olivat Nintendo 64 -aikakaudella mahdottomuuksia. "Ensimmäinen uudistus, jonka saimme kasaan, oli miekkailu hevosella ratsastaessa", Aonuma kertoo. "Kehitys oli myös pohjautunut sen ympärille, minkälaisia toimintoja voisimme luoda Linkille – ja täyttää peli elementeillä, jotka hyödyntävät näitä kyseisiä toimintoja."

Aonuma kertoo myös syistä luoda pelistä kaksi eri versiota. "Alun perin ilmoitimme GameCube-version julkaisupäiväyksen vuoden 2005 puolenvälin tienoille, mutta sitä lykättiin vuodella. Vuoden 2005 E3-messuilla ilmoitimme Twilight Princessin ylittävän Ocarina of Timen ja olevan 120 prosenttinen Zelda-kokemus. Saavuttaaksemme tuon laatulupauksen, tunsimme tarvitsevamme lisäaikaa. Niihin aikoihin Nintendo paljasti uuden Wii-konsolinsa julkaisusta ja kysyntä Wiille suunnatusta Zeldasta oli suuri."

Kehitystiimin jäsenet tekivät Wii-ohjaimella useita erilaisia kokeiluja ennen lopullista päätöstään ja tunsivat löytäneensä jotakin, joka istuu täydellisesti pelin kulkuun. Näin syntyi Wii-versio Cube-version rinnalle sekä tarve pidentää kehitystä entisestään.

Kun peli paljastettiin vuoden 2004 E3-messuilla järjestetyssä tilaisuudessa, yleisö osoitti suosionosoituksiaan näytetylle kuvamateriaalille seisten. Aonuman mukaan osa läsnäolijoista jopa itki, mikä osoittaa, kuinka hartaasti realistisempaa Zeldaa on odotettu. Pitkä taival päättyy Euroopassakin joulukuun 8. päivä, jolloin Twilight Princessin Wii-versio julkaistaan samanaikaisesti uutuuskonsolin kanssa. Perinteisempi GameCube-versio seuraa viikkoa myöhemmin, joulukuun 15. päivä.

Galleria: 

Kommentit

realistisempaa? ookei... tuo tarkoittanee grafiikoita

Varmasti gamecubelle tosi hyvä peli...

Masateppo, totta kai se tarkoittaa grafiikoita.

Ostaakko Wii jo joulukuussa tämän takia vai odottaakko Marioa ja Metroidia, vai ostaakko Cube-versio heti. Siinä vasta pulma. :/

Kyllä peli on muiltakin osin realistisempi. Ei realistisempi tarkoita välttämättä realistinen. Kehityssuunta on kuitenkin selkeä.

Argh, pakko saada. Pitkästä aikaa vaikuttaa sellaiselta peliltä, jonka jaksaa pelata useammin, kuin kerran läpi.

Olisin itkenyt varmaan itsekin mikäli olisin ollut paikalla tuolla E3-messuilla. Twilight Princess esitellään ensimmäistä kertaa julkisesti: http://www.youtube.com/watch?v=6pB647PE-80

Zelda = paras pelisarja ikinä. :')

Ihmisten reaktiot videoon olivat kyllä varsin huikeat. Toisaalta tulihan se täysin puun takaa. Itse kun aikoinaan koneelta samaisen pätkän katseli, siinä menetti kyllä sen yllätyksen elementin. Sääli sinänsä, olisi ollut ihan mukavaa olla tuolla meuhkaamassa :)

Varsin mojova peli varmasti :p
Ostetaan sitten Cubetukselle :)

Onneksi Cupen omistan. Sille se pitää hankkia eikä millekään Wiille;)

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi