Blizzard raotti eilen ensimmäistä kertaa salaisuuksien verhoa World of Warcraft Classicin kehitystyön ympäriltä.
Yhtiö paljasti nimikkeen perustuvan huhtikuussa 2006 julkaistuun 1.12-versioon, jonka aikana alkuperäinen peli oli heidän mukaansa kokonaisimmillaan.
Tekijät kiteyttivät tavoitteekseen autenttisen classic-kokemuksen luomisen aiempaa optimoidummalle ja vakaammalle alustalle, joka on yhteensopiva Battle.netin ja uusien huijauksenestojärjestelmien kanssa.
Samalla kehittäjät kertoivat vaikeuksistaan noin 15 vuotta vanhan koodin ja nykytekniikan yhteensovittamisessa. Ongelmia ovat aiheuttaneet muun muassa tietoturva ja tietokantojen epäsäännöllisyydet.
Viime vuoden marraskuussa julkistettu World of Warcraft Classic on vielä vailla julkaisuajankohtaa.