Tämä on Ace Attorney trilogian toinen osa. Peli on genreltään visual novel ja päähenkilö on asianajaja, jonka pitää tietysti voittaa oikeusjuttu asiakkaan hyväksi. Tässä ei tarvitse tietää mitään oikean elämän lainopeista jotta voisi pelata tätä. Syytetty on syyllinen kunnes toisin todistetaan ja jos tuomaria ärsyttää liikaa, niin hän julistaa tuomion ja tulee game over. Tuomari ärsyyntyy jos yrittää seikkailupelimäisesti kokeilla kaikkea kaikkeen. Joskus yksikin virhe on liikaa.
Pelissä on välillä vaikea keksiä pelinkehittäjien logiikkaa. Annan yhden minispoilerin, kun vatsastapuhuja ja tämän nukke on todistajanaitiossa, nukke sanoo että hänen kihlasormus on nytkin hänen taskussaan. Kun näyttää todisteeksi kihlasormusta että eihän se ole taskussa, niin pelin mielestä todisteessa ei ole logiikkaa ja tuomari rankaisee. Peli hyväksyy kihlasormuksen todisteeksi vasta kun on ensin ärsyttänyt syyttäjää.
Toinen kohta, missä peli rankaisee kohtuuttomasti pelaajaa on kun näytetään valokuvaa, missä samurai asuinen henkilö poistuu huoneesta. Tuomari sanoo että kuva osoittaa kiistattomasti että Samuraita esittävä tyyppi on syyllinen huoneessa tapahtuneeseen murhaan. Pelaaja saa yhden mahdollisuuden todistaa että kuvassa on joku vika. Oikea vastaus on housunlahje, joka laahaa maata. Samurai puvun sisällä oleva henkilö on liian lyhyt ollakseen samuraita esittävä henkilö. Jos klikkaa väärää lahjetta, peli ei hyväksy vastausta ja viime tallennuspisteeltä kestänyt tunnin peli mitätöidään.
Pelin juoni on tosi huikea, että juonesta voi antaa täydet pisteet. Rokotan kuitenkin jonkin verran pisteissä, sillä en tykkää pelin tavasta rangaista pelaajaa. Nyt kun olen pelannut Ace Attorney trilogian ykkös ja kakkososan läpi, peli nousee 3DS:n toiseksi eniten pelatuksi peliksi 49 tunnilla. Vielä on kolmososa pelaamatta.