Tämä on episodipohjainen tarinapeli, joka kertoo Diazin veljeksistä, Seanista ja Danielista. Sean ja Daniel elävät yksinhuoltaja isän kanssa turvallista keskiluokkaista elämää Seattlessa. Sean ja Daniel joutuvat tappeluun kiusaaja naapurin kanssa ja paikalle ryntää veljesten isä ja poliisi. Outo jysäys tappaa poliisin ja pojat lähtevät karkuteille, koska eivät halua joutua selittämään mikä tappoi poliisin.
Jokainen episodi on kuin oma tarinansa, missä veljekset pysähtyvät huilimaan eri kohteisiin matkalla kohti Meksikoa, jonne yrittävät karata. Pelaajan rooli Seanina on toimia Danielin kasvattajana ja huoltajana. Kasvatuksessa on kaksi päälinjaa – joko painottaa että yhteiskunnan sääntöjä on noudatettava tai että ajetaan vaan oman lauman etua. Se kumpaa linjaa noudattaa vaikuttaa loppuratkaisuun.
Tarinapeleissä on tapana, että valinnat vaikuttavat tapahtumien kulkuun. En tiedä olenko pelannut liikaa tarinapelejä, jolloin homma on tullut tutuksi, mutta tuntuu, että tässä on vähemmän vaikutusmahdollisuuksia juoneen kuin Telltale peleissä. Daniel saattaa välillä päähänpistoillaan kumota Seanin tekemän päätöksen.
Kuten ykkösosassa, tässäkin on eräällä hahmolla supervoimia – Daniel pystyy liikuttamaan esineitä ajatuksen voimalla. Supervoimista huolimatta ihmiset yrittävät käyttäytyä normaalisti eikä kuten kalsariasuiset supersankarit. No, tarinassa tulee vastaan lapsi joka leikkii supersankaria, mutta hän on lapsi joten sen ymmärtää. Se miksi pidän Life Is Strange -sarjasta, on se että tässä ihmiset tuntuvat jotenkin normaaleilta, eikä sarjakuvasankareilta.
Nelosjaksossa tuli hahmojen käyttäytymiseen särö. Kun Sean, Daniel ja uskonlahkolaiset olivat palavassa rakennuksessa niin nämä vaan riitelevät keskenään vaikka talo palaa ympäriltä poroksi. Eikö tulipalon sattuessa pitäisi poistua mahdollisimman nopeasti?
En tiedä montako loppuratkaisua pelissä on, mutta ainakin minulla hahmot käyttäytyivät järkevästi lopussa ja loppu oli jotenkin liikuttava myös, joten tämä saa viisi tähteä nelosjakson tulipalokohtauksesta huolimatta.