Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Sony ei kaavaile tärinötä Sixaxis-ohjaimeen

Kanadalainen SplitFish GameWare Inc. julkaisi eilen tiedotteen, jossa se kertoi kehittäneensä PlayStation 3:n Sixaxis-ohjaimeen sopivan tärinälaitteen nimeltään SensorFX. Ilman liikkuvia osia tärinää tuottava SensorFX ei riko Immersionin patentteja, joten se olisi SplitFishin mukaan oiva valinta Sonylle.

Sony Computer Entertainment America ilmoitti kuitenkin 1UP-pelisvustolle, että SplitFish ei ole ollut asian tiimoilta yhteydessä, eikä Sonyn sunnitelmissa ole edelleenkään lisätä tärinätoimintoa Sixaxis-ohjaimeen.

SensorFX voi kuitenkin ilmestyä ohjaimen USB-porttiin kiinnitettävänä lisävarusteena. Mikäli peli ei suoraan tue tärinöitä, voi SensorFX luoda efektit itse perustuen muun muassa liikkeentunnistukseen ja nappuloiden käyttöön.

Galleria: 

Kommentit

Hyvä juttu! Tärinät on muutenkin ihan turhaa!

Rocky se nyt on melkoinen PS3-fanipoika.

Eli ei suurempia huolia. Kyseessä vain Sonyn kieltäminen ja siitähän uutisen mukaan pitäisi suurempaa harmia olla. Tämän aion kuitenkin hommata, jos/kun markkinoille tulee.

Voi perse! Sony nyt saatana... Rocky ootko muka ps3 hankkimassa...?

Tärinöiden puute on selvä miinus, mutta elämän on silti hei jatkuttava. Ei vaivuta epätoivoon eikä ripustauduta vielä kiikkuun! :)

"Ei vaivuta epätoivoon eikä ripustauduta vielä kiikkuun! :)"

No ei todellakaan. Motorstrom (oli force feedbackia tai ei) hakkaa kaikki maailman pelit 6-0. Resistance on kiistaton kuningas nettipelin osalta. 40(!) pelaajaa yhtäaikaa ja täysin lagittomasti. Voiko enää mitää parempaa pyytää? Niin ja tämä kaikki ilman kuukausimaksuja!

Jotenki tuntuu et Rocky_Balboa ei nyt oikein tarkoita sitä mitä puhuu..

Joo, taitaa olla joku muu rockynä liikkeellä..mutta asiaa puhuu silti.. Niin ja nuo lisälaitteet..en oikein usko, että ne tärinät toimii HYVIN, jos sony tai pelinkehittäjät eivät niitä tue.. Odotan kyllä, ettei kauaa mene, kunnes logitech julkaisee oman versionsa ps3:n ohjaimesta, josta löytyy myös tärinät. En henk.koht.niitä juurikaan kaipaa, mut jos kakkosohjaimeksi moisen hommaan, niin ei kai niistä haittaakaan ole..

"Hyvä juttu! Tärinät on muutenkin ihan turhaa!"

Hienoa, joku muukin on asian oivaltanut. Nyt meitä on täällä kaksi oikeasti pelaamisesta jotain tietäviä. :>

Tärinät ovat aina olleet pienimuotoinen kuriositeetti vain. Sixaxis tuo mukanaan ennennäkemättömät liikkeentunnistusominaisuudet, niillä pärjätään. Nyt entistä kehittyneempi Dual-Shock-ohjain on kymmenen vuoden ammattitaidon ja kokemuksen vankkaa tulosta.

Sixaxis on btw helvetin hyvän tuntunen kädessä. Tatit paremmat kuin ennen, materiaali parempi ja oikeasti se mitä on sanottu, ettei ohjainta edes huomaa kädessä keveyden takia, on totta. Jotenkin se vain tuntuu helvetin hyvältä kun se on niin kevyt :)

Jos ohjain tärisee vain nappeja painamalla ja padia kääntelemällä, miten ne liittyy ruudulla näkyviin pelitilanteisiin? Kuulostaa aika väkinäiseltä väännöltä.

Jep jep, jos sitä ei fanittamastasi konsolista löydy, eihän sillä voi olla mitään virkaa?

Alucard:
"Sixaxis tuo mukanaan ennennäkemättömät liikkeentunnistusominaisuudet, niillä pärjätään. Nyt entistä kehittyneempi Dual-Shock-ohjain on kymmenen vuoden ammattitaidon ja kokemuksen vankkaa tulosta."
Ei näin. Ei ei ei.

Älkää ottako Alucardia ihan tosissanne :D VÄHÄN yliampuu tota ylistämistä ja voi hyvinkin olla että Alucard on joku xbox fanittaja mut vetää tollast roolii netissä.. :D No mene ja tiedä

Tärinä ohjaimeen, tärinä ohjaimeen. Tärinä on niin hieno, esim. vanhan kunnon PS1:n F1 98:ssa huomasi aina, milloin meni ruohikolle tai milloin ajoi pari rengasta "kanttareilla", koska tärinä ilmoitti siitä.
Tärinästä on vain hyötyä, tärinä Sixaxikseen 8(

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi