Tuloillaan olevan Super Smash Bros. Brawlin virallinen verkkosivusto vahvistaa odotetun Wii-mätkinnän sisältävän Wi-Fi-verkkopelimuodon. Sivuston uusimman päivityksen mukaan verkko-ottelut voi rajata halutessaan joko kaikkien pelaajien tai pelkästään Wiihin rekisteröityjen ystävien kesken.
Ystävien kanssa pelatessa voi muun muassa tarkistaa kumppaneiden tilastot sekä lähettää ristiohjaimeen valmiiksi ohjelmoituja viestejä kesken otteluiden. Kaikille pelaajille avoimessa pelimoodissa ei sen sijaan edes ilmoiteta vastustajan nimeä, saati sitten pidetä kirjaa tilastoista. Mukaan luvataan myös muita Wi-Fi-ominaisuuksia, jotka paljastetaan myöhemmin.
Sivusto myös ystävällisesti huomauttaa, että pelaajien väliset etäisyydet vaikuttavat Wi-Fi-kommunikaation sulavuuteen. Esimerkiksi Japanin ja Yhdysvaltojen väliset ottelut ovat huomattavasti hitaampia kuin esimerkiksi paikalliset kahakat.
Kommentit
Miksihän ne siitä lagista erikseen va...
Miksihän ne siitä lagista erikseen varoittaa? Sellaisia verkkopelejä kun LP - suurin osa pelaajista on japanilaisia ja jenkkejä enkä ole koskaan törmännyt lagiin ja satoja matseja on takana. Kun taas esim DoA4 lagittaa vaikka kaikki olisivat Suomesta. Tuo on kyllä ihan puhtaasti koodaajien taidoista kiinni, väitän minä.
Äänikommunikaatio?
Äänikommunikaatio?
Snake :)
Snake :)
Looginen ja ainoa oikea suunta SSB-sa...
Looginen ja ainoa oikea suunta SSB-sarjan kehitykselle. Pakko hankinta, etenkin nyt netti-tuen vuoksi.
LP? No joo, kait se tässä pelissä on...
LP?
No joo, kait se tässä pelissä on niin että pienikin lagi tuntuu heti.
Eikös tuo mario chargedin nettipeli kumminkin aikas hyvin jo toiminut?
Ai onko pakko ostaa? :p Ainut asia m...
Ai onko pakko ostaa? :p
Ainut asia mikä jäisi puuttuessaan harmittamaan on puhetuki. Voihan sekin säkällä olla mukana mutta aika epätodennäköistä.
Yhtä asiaa en Nintendon toiminnassa o...
Yhtä asiaa en Nintendon toiminnassa ole koskaan ymmärtänyt:
-Miksi moinen suojelu pelaajien pelinimeä kohtaan?
Aivan surkeaa toimintaa, että uusia kavereita ei voi löytää ihan vain pelatessa, kun toisten nimiä ei näe (ja todennäköisesti ei voi myöskään kaverilistalleen kesken pelin lisätä). Todennäköisesti peli myös hakee random-peliseuraa, eikä pelaajien tekemiä servereitä ja kunnollista pelihakua tueta. Idioottimaisinta tässä hommassa on se, että Nintendon mielestä Friend Codejen levitys internetissäkin on väärin! Mm. Nintendo Suomen foorumeillahan tämä on kiellettyä.
Oikea suunta, mutta silti olen vielä toistaiseksi pettynyt tähän Nintendon ajatusmaailmaan sekä puuttellisuuteen. Samoin puhekommunikaatio olisi todella tarvittava, koska esimerkiksi Xbox Liven kokeilemisen jälkeen ilman sitä (tai tietokoneella näppäimistöä) ei hiljaiset ja ilman keskustelua olevat nettipelit enää iske.
Noh noh, toivottavasti Nintendo tajuaa virheensä ja vaihtaa politiikkaansa. Muuten todella hieno juttu, että Nintendokin on päässyt nettipelaamisen makuun. :)
"Ai onko pakko ostaa? :p Ainut asia ...
"Ai onko pakko ostaa? :p
Ainut asia mikä jäisi puuttuessaan harmittamaan on puhetuki. Voihan sekin säkällä olla mukana mutta aika epätodennäköistä."
Toivottavasti on mukana. Tosin en yhenkään teistä kanssa matsia ota, häviän varmasti. En meinaan ole kovin hyvä tätä peliä pelaamaan. Voisi olla turhan raskasta kuunnella kfiniläisten päänaukomisia päivästä toiseen :D
Ja arcanen kanssa hyvin pitkälti samaa mieltä.
En usko että äänikommunikaatio on muk...
En usko että äänikommunikaatio on mukana, sitä korvaamassa on noi puhekuplat. Itseäni tämä ei juuri haittaa, mutta friend codet, varsinkin kun ne tuntuvat olevan aina pelikohtaisia, ovat hankalia.
Ja Joosepille lohdutukseksi: olen itse siinä asemassa, että luulen olevani kohtuu hyvä Meleessä, mutta kaveri(t) pieksee lähes poikkeuksetta vaikka harjoittelisin kuinka. Vähän on käynyt niinkuin nimimerkin jälkimmäiselle hahmolle.
Ps. Pelästyin jo kun Snake ei ollut tuossa yhdessä kuvassa ikonien joukossa, mutta siitähän näyttää puuttuvan moni muukin.
Arcane, Ja mikä parasta, 16 numeroist...
Arcane, Ja mikä parasta, 16 numeroisten frendikoodien näpyttely on mielenkiintoisinta hommaa ever.
Ja bonuksena esim. Mario Strikers Chargedissa saa näpytellä uuden 12 numeroisen sarjan että pääsee pelaamaan jonkun kanssa.
Homma on ajateltu yhtä loppuun kuin mun kuukausittainen rahankäyttö.
Noh, eipä kukaan varasta "mun" nickiä kun sellasta ei ole.
No voi kökkö, ei pääse kunnolla stats...
No voi kökkö, ei pääse kunnolla statsihorottamaan. :(
"Arcane, Ja mikä parasta, 16 numerois...
"Arcane, Ja mikä parasta, 16 numeroisten frendikoodien näpyttely on mielenkiintoisinta hommaa ever."
Perseestä, mutta helpottui edes vähän kun homman voi hoitaa nykyään näppäimistöllä.
"Yhtä asiaa en Nintendon toiminnassa ...
"Yhtä asiaa en Nintendon toiminnassa ole koskaan ymmärtänyt:
-Miksi moinen suojelu pelaajien pelinimeä kohtaan?
Aivan surkeaa toimintaa, että uusia kavereita ei voi löytää ihan vain pelatessa, kun toisten nimiä ei näe (ja todennäköisesti ei voi myöskään kaverilistalleen kesken pelin lisätä). Todennäköisesti peli myös hakee random-peliseuraa, eikä pelaajien tekemiä servereitä ja kunnollista pelihakua tueta. Idioottimaisinta tässä hommassa on se, että Nintendon mielestä Friend Codejen levitys internetissäkin on väärin! Mm. Nintendo Suomen foorumeillahan tämä on kiellettyä.
Oikea suunta, mutta silti olen vielä toistaiseksi pettynyt tähän Nintendon ajatusmaailmaan sekä puuttellisuuteen. Samoin puhekommunikaatio olisi todella tarvittava, koska esimerkiksi Xbox Liven kokeilemisen jälkeen ilman sitä (tai tietokoneella näppäimistöä) ei hiljaiset ja ilman keskustelua olevat nettipelit enää iske.
Noh noh, toivottavasti Nintendo tajuaa virheensä ja vaihtaa politiikkaansa. Muuten todella hieno juttu, että Nintendokin on päässyt nettipelaamisen makuun. :)"
Tämähän johtuu juuri siitä, että tämäkin peli on tarkoitettu kaiken ikäisille. Jos pelissä olisi mahdollisuus chattailla kaikkien tuntemattomien ihmisten kanssa, niin joidenkin mukaan tämä antaisi mahdollisuuksia pedofiileille ja huumediilereille yms. Lisäksi Nintendolla ei olisi kovin suuria mahdollisuuksia valvoa edes kielenkäyttöä, jos mahdollisuus puhua tuntemattomien kanssa olisi. Jo pelkän pelinimen tietämisessäkin olisi vaaransa, tosin ERITTÄIN pieni sellainen. Vastaavia rajoituksiahan on jopa tv-chateissa (ei nimiä ym), mutta sehän onkin tarkkaan valvottu, usein jopa liiankin tarkkaan. Mielestäni Nintendon olisikin pitänyt sallia edes pelinimet ja pisteytys tuntemattomien kanssa taistellessa, vaikka chattaily olisikin estetty.
Äsken mainittujen syiden takia myös frendi-koodien levittämistä estetään foorumeissa. Tämä onkin juuri ongelma Nintendon maineessa koko perheen pelien tekijänä (joidenkin mielestä lastenpelien, minusta pelit sopivat nimenomaan kaikille). Eli juuri lasten "suojelu" on syynä näihin erittäin harmittaviin rajoituksiin. Kukkahattutädit nimittäin nirhaisivat Nintendon jos jotain ongelmia tulisi. Valitettavasti nämä kukkahattutädit aina unohtavat, että ongelmia ei luultavasti olisi jos vanhemmat valvoisivat pienempien lasten pelaamista.
PC:n, PS3:n ja 360:n nettipeleissä on yleensä ainakin jonkinlaiset ikärajat, joten tämä siirtää vastuuta jonkin verran pois valmistajilta. Tosin heilläkin on vaikeuksia aika usein...
Sen sijaan kavereiden kanssa puhemahdollisuus olisi minusta täysin järkevää, eikä sen estämiseen olisi mitään syytä. Valitettavasti Nintendo ei ole vielä uskaltautunut edes tähän.
niin, onkos ne friend codet tässä pel...
niin, onkos ne friend codet tässä peli- vai konekohtaisia? Metroid primessähän ne on konekohtaisia. Se helpottaisi jo paljon näppäilemistä kun kerta per jamppa riittäisi.
Hienoa, näkyy vihdoin valoa tunnelin ...
Hienoa, näkyy vihdoin valoa tunnelin päässä myös wiin verkkopeli tarjonnassa. Ensin Mario kart ja nyt tämä, oih oih!
Snake ownaa Linkin.....
Snake ownaa Linkin.....
"niin, onkos ne friend codet tässä pe...
"niin, onkos ne friend codet tässä peli- vai konekohtaisia? Metroid primessähän ne on konekohtaisia. Se helpottaisi jo paljon näppäilemistä kun kerta per jamppa riittäisi."
Wii Number eli konekohtainen ystäväkoodi on 16-numeroinen ja pelikohtaiset ystäväkoodit ovat 12-numeroisia. Kuten yhdestä tänään julkaistusta screenistä voi nähdä, Brawlissa on käytössä pelikohtaiset ystäväkoodit. Corruption käyttää WiiConnect24:ää, eikä siinä ole oikeaa nettipeliä kuten Brawlissa. Tähän mennessä WiiConnect24:ää tukevat pelit ovat käyttäneet Wii Numberia, ja Nintendo Wi-Fi Connectionia eli oikeaa nettipeliä tukevat pelit ovat käyttäneet pelikohtaisia ystäväkoodeja.
Noseblunt, tuo kuulostaa kyllä aika e...
Noseblunt, tuo kuulostaa kyllä aika eksoottiselta. Oiskohan tuo se syy miksen jaksanut Animal Crossingissakaan portteja alkaa availemaan. Retorinen kysymys.
En kaipaa kenenkään kimitystä luureis...
En kaipaa kenenkään kimitystä luureissani mutta jonkinlaisia statseja/rankingeja tai bonuksia saisi tuossa nettipelissä olla. Nintendo ottaa haparoivia askeleita nettipuolella mutta ehdottomasti oikeaan suuntaan.
Hyvä että tämä nettipelikin nyt varmi...
Hyvä että tämä nettipelikin nyt varmistui, pääsee pelaamaan ihmispelaajia vastaan koska vain haluaa. Asun nimittäin sen verran korvessa ettei viitti ihan joka ilta raahata kavereita kotiin pelaamaan. Olisihan ne pelaajien nimet olleet tunnistamisen kannalta hyvä juttu, ja eiköhän tämä peli tule olemaan semmoista 12+ luokkaa ikärajaltaan, joten ei olisi mitään syytä vierittää vastuuta Nintendolle vaikka siellä sitten jotain "pedofiilejä ja huumediilereitä" esiintyisikin. Ja kyllä tuo puhekuplatsätti riittää minulle ihan hyvin, voisi nimittäin olla aika sekavaa kun kaikki huutavat samaan aikaan eikä kukaan kuule kuin oman äänensä.
No, eikös ne 12+-ikäiset ole just ped...
No, eikös ne 12+-ikäiset ole just pedofilien ja huumediilerien otollisinta riistaa? Vai ootteko sitä mieltä että 12+ on jo aikuisia?
Se nyt sitten on ihan toinen juttu, että onko jollain pelifirmalla vastuu eikä vanhemmilla.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi