PlayStation 3:llakin pyörivä Folding@home on päässyt Guinnessin ennätysten kirjaan maailman tehokkaimpana hajautetun tietojenkäsittelyn järjestelmänä.
Folding@home saavutti petaflopin laskentatehon syyskuun 16. päivä ja 23. syyskuuta pelkästään mukana olevat PS3-konsolit ylsivät samaan merkkipaaluun. Yksi petaflop tarkoittaa tuhatta miljoonaa miljoonaa liukulukuoperaatiota sekunnissa.
Folding@homessa tutkitaan proteiinien laskostumista ja sen yhteyttä muun muassa Alzheimerin tautiin ja tietyn tyyppisiin syöpiin.
Mukana on kaikkiaan yli 670 000 PS3-käyttäjää ja KonsoliFINin omassa tiimissäkin on jo 250 jäsentä. Sijoituksemme on 309. yli 85 000 tiimin joukossa.
Mukaan pääset käynnistämällä Folding@home-ikonin PS3:n valikosta. Kirjoita tiimin numeroksi 55985 ja vaihda nimeksesi (donor name) esimerkiksi PS Network -tunnuksesi.
Kommentit
"Folding@home saavutti petaflopin las...
"Folding@home saavutti petaflopin laskentatehon syyskuun 16. päivä ja 23. syyskuuta pelkästään mukana olevat PS3-konsolit ylsivät samaan merkkipaaluun." Ohhoh...
Onnitelkaamme itseämme! :)
Onnitelkaamme itseämme! :)
Tämä onnistuu vain PS3:lla! Ha Haa...
Tämä onnistuu vain PS3:lla!
Ha Haa, Microsoft ja Nintendo :P
Guinnessin ennätysten kirjaan.. Sitä ...
Guinnessin ennätysten kirjaan.. Sitä ne tehot teettää. :)
Tuleehan jokaiselle osallistuneelle d...
Tuleehan jokaiselle osallistuneelle diplomit? Tää on ainakin mun eka Guinnessin ennätys jossa olen ollut mukana.
"Tuleehan jokaiselle osallistuneelle ...
"Tuleehan jokaiselle osallistuneelle diplomit? Tää on ainakin mun eka Guinnessin ennätys jossa olen ollut mukana."
http://fah-web.stanford.edu/awards/cert.php?u=darwin&pts=600
Pistähän viikonloppu foldaten.
Ei olisi varmaan mitenkään hankala ed...
Ei olisi varmaan mitenkään hankala edes rikkoa, alan blogeihin kiertämään tieto koska on maailmanlaajuinen 'folding day' jolloin kaikki onnelliset PS3:sen omistajat foldaisivat päivän, varmaan paukkuis ennätykset :)
Tehoja mitä ei pitkiin aikoihin voida...
Tehoja mitä ei pitkiin aikoihin voida hyödyntää pelikäyttöön:(
Hyvä uutinen... lisää näkyvyyttä ja k...
Hyvä uutinen... lisää näkyvyyttä ja kriitikoille tiedoksi että se ei ole "vain" pelikonsoli!!! :)
Jysky, eikö se ole parempi kuin se et...
Jysky, eikö se ole parempi kuin se että kaikki tehot on jo käytetty niinkuin X360:sen kanssa on käynyt? Gears käytti jo kaiken ja Halo 3:nenkin ei kyllä ihmeelliseltä näyttänyt.
"Gears käytti jo kaiken" hah, ei e...
"Gears käytti jo kaiken"
hah, ei ehkä pitäis vastata tällaiselle, mutta aika hakoteillä olet. Jos tehojen hyödyntäminen=mahdollisimman hienon näköinen putki, niin huonosti on asiat.
Ja muutenkin tuo väite nyt oli aivan perseestä revitty.
Hjees... Onkos kellään tietoa, onko F@H saavuttanut mitään suuria edistysaskeleita? Ois meinaan makeeta olla jossain lääketieteen nobelissa tai ylipäätään jossain käänteentekevässä löydöksessä pikkuriikkisenä taustapiruna. Koneella foldailen, mutta konsolifinin tiimissä enivei...
"hah, ei ehkä pitäis vastata tällaise...
"hah, ei ehkä pitäis vastata tällaiselle, mutta aika hakoteillä olet. Jos tehojen hyödyntäminen=mahdollisimman hienon näköinen putki, niin huonosti on asiat."
Niinpä, hyvä että ymmärsit. Ja kerrohan heti kun tulee hienomman näköinen peli Boxille kuin Gears. Halo 3:sta ja Bioshockkia pelanneena voin kertoa että ainakaan kumpikaan näistä ei näyttänyt yhtään sen paremmalle kuin Gears. Totta puhuakseni Halo 3 näytti varsinkin co-oppina pelatessa aika rumalle. Taidat itse olla enemmän hakoteillä, "tällaiselle", hah ollaanpa sitä nyt niin muiden yläpuolella että...
En ole yhtään muiden yläpuolella, rep...
En ole yhtään muiden yläpuolella, repesin vain kommentillesi. Gears of war ei käyttänyt xboxin teoreettista maksimisuorituskykyä, eikä käytä mikään muukaan peli täysin (ikinä). Sitten on vielä asia erikseen, mihin ne tehot käytetään.
Boksille pystyisi about mikä tahansa iso pelistudio tekemään pelin, jossa on teknisesti komeampi grafiikka, kuin gears of warissa, mutta viholliset kuin Super Mario Brosista ja ympäristöt 10m leveätä putkea.
Imo bioshock on aivan helvetisti kauniimpi (ja parempikin) peli kuin gears. Kaikki ei ole tekstuurien resosta kiinni.
Haloa pelatessa ruudulla taas tapahtuu yksinkertaisesti niin paljon, että gears of war tason renderöinti on mahdotonta. Enpä ole kyllä hektisissä parin hehtaarin kokoisissa mätöissä juuri tarkempia tekstuureita tai isompaa resoa jäänyt kaipaamaan...
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi