Microsoft pitää mahdollisena, että uuden sukupolven Xbox ylittää konsoleiden keskimääräisen viiden vuoden elinajan. Alkuperäinen Xbox-konsoli poistettiin markkinoilta vain neljän myyntivuoden jälkeen.
Asiasta raportoineen Reutersin mukaan Microsoft on ottanut esikuvakseen Sonyn PlayStation 2:n, jonka suosio jatkuu jo kahdeksatta vuotta. Esimerkiksi Suomen alkuvuoden pelimyynnistä PS2 haukkasi PC:n jälkeen toiseksi suurimman osan.
- Jos me pystyisimme siihen, talousjohtajana se olisi minusta hienoa, koska tuottavuus kasvaa vuosi vuodelta, Microsoftin Mindy Mount lausui BMO Capital Marketsin pelikonferensissa eilen.
Microsoft lanseerasi uuden sukupolven Xbox 360:n jouluna 2005 korvaten samalla alkuperäisen Xboxin markkinoilla.
Mountin mukaan seuraavan laitesukupolven aloittamiseen ei ole kiirettä, koska nykyiset teräväpiirto-ominaisuudet ovat houkuttelevia eikä vastaavia ”pelejä muuttavia” uudistuksia ole lähiaikoina tiedossa.
Kommentit
Excusemuaa mikä lemuaa? "Pyrkii" litt...
Excusemuaa mikä lemuaa? "Pyrkii" littämään, olisikin parasta ylittää eikä vain pyrkiä. Boksihan on jo kohta 3 vuotta menossa ja minunko pitäisi odottaa sitten 2 vuotta, että pitäisi ostaa uusi konsoli? Ei näin. Itselleni tämä sukupolvi tuntuisi olevan viimeinen. Näistä grafiikoista ynnä muista eduista ei paljoa pidemmälle pääse, hällä väliä mitä PC-pelaajat sanovat. Se 8 vuotta XO:lle niin se on jo aika hyvä ikä. Ei tässä mitään fotorealismia tarvita.
Ei kestä pitkään sillä jossain vaihee...
Ei kestä pitkään sillä jossain vaiheessa DVD-9:ltä loppuu tila ellei oteta sitä kovoa mukaan..Se on lähes ainut keino pidentää konsolin ikää tässä vaiheessa..HD-DVD tai BR-pelit olisivat entisten asiakkaiden kuppiin kusemista..
Thumbs up for HDD support!
Thumbs up for HDD support!
Lähihistoriaa katsomalla on vaikea us...
Lähihistoriaa katsomalla on vaikea uskoa, että konsolin elinaika olisi riippuvainen laitteen tekniikasta. Microsoftille kynnyskysymykseksi voi nousta se, muodostuuko Xbox 360:sta sosiaalinen alusta Wiin ja PS2:n tavoin. Tällä hetkellä konsolilla ei ole sellaista hintatasoa tai pelitarjontaa, jotta se olisi mahdollista.
Kyllä se uusi sukupolvi saa tulla jo ...
Kyllä se uusi sukupolvi saa tulla jo ennen viittä vuotta. Grafiikan ei tarvitse kehittyä enää nykyisestä, mutta tavaraa jos saisi kymmenen kertaa enemmän ruudulle mistään hienouksista tinkimättä, niin ollaan jo siinä pisteessä että villeimmätkään peli-ideat eivät jää kiinni enää koneen tehojen takia. Nykyisellä sukupolvella kun noita kompromissejä vielä tarvitsee tehdä.
Eiköhän PC:n puolella tapahtuva graaf...
Eiköhän PC:n puolella tapahtuva graafinen kehitys ala DX10+ aiheuta myös paineita näihin suljettuihin pelialustoihin..
Mutta en vakavasti sanottuna voi uskoa XO:n pitkään elinkaareen ilman Core-malliston poistamista ja siirtymistä tukemaan kovalevyn kautta pyöritettäviä pelejä..
Tämä kehitys taas johtuu yksinomaan PS3:sta..Ilman BR:ää DVD-9 riittäisi mainiosti mutta nyt pelinkehittäjät pääsivät "helpomman" formaatin pariin ja lähes rajattomaan tallennustilaan..
Eiköhän tämä konsolisukupolvi ole sellainen suhteellisen lyhytikäinen siirtymisvaihe seuraavaan asteeseen..
Häh? MS:hän se ite vaihtoi viimeksi s...
Häh? MS:hän se ite vaihtoi viimeksi sukupolvea 360:llä etuajassa ja ajoi japsifirmat paniikkiin. Tästä Sonyn ongelmat PS3:n kanssa johtuu. Näin minä olen käsittänyt.
Onko teräväpiirto muka "pelejä muutta...
Onko teräväpiirto muka "pelejä muuttava" ominaisuus? Ainahan resoluutio on kasvanut, mutta ei se ole pelejä muuttanut. Ovatpahan nätimmän näköisiä. Sitä paitsi miksei kohta hehkuteta HyperSuperHD:tä, joka näyttää ainakin kiljoona kertaa HD:tä paremmalta?
Itseasiassa Japanissa alkaa tulemaan ...
Itseasiassa Japanissa alkaa tulemaan 4x1080p tarkkuudella varustetut LCD:t myyntiin ensi vuonna..Ei tuo HD eli tarkemmin 720p, 1080p ole oikein mitään vielä..
" Itseasiassa Japanissa alkaa tulemaa...
" Itseasiassa Japanissa alkaa tulemaan 4x1080p tarkkuudella varustetut LCD:t myyntiin ensi vuonna..Ei tuo HD eli tarkemmin 720p, 1080p ole oikein mitään vielä.."
Tätä juuri tarkoitin. Sitten pamahtaa vielä holografia-levy BluRayn tappajaksi, jotta pelit ja elokuvat mahtuvat uusilla tarkkuuksila levylle.
Onkohan sitä itse sitten sellainen puusilmä (näkö on kyllä lääketieteellisesti erinomainen), ettei yhtään haittaa palata oman kuvaputkitelkkarin ääreen, vaikka olisi kaverilla juuri hakannut Halo3:sta HD töllöstä. No ainakin putkitelkkari kestää pitempään (siksi siitä ei pääse eroonkaan).
Eiköhän PC:n puolella tapahtuva graaf...
Eiköhän PC:n puolella tapahtuva graafinen kehitys ala DX10+ aiheuta myös paineita näihin suljettuihin pelialustoihin..
> Henkilökohtaisesti en usko, että PC aiheuttaa mitään paineita ainakaan Microsoftille rakentaa suorituskykyisempää konsolia. Jos SCE ja Nintendo ovat tyytyväisiä nykytilanteeseen, varmasti myös MGS on. DirectX ja Windows ovat kuitenkin Microsoftin pelialustoja, joista -- toisin kuin Xboxista -- yhtiö jopa hyötyy.
Mutta en vakavasti sanottuna voi uskoa XO:n pitkään elinkaareen ilman Core-malliston poistamista ja siirtymistä tukemaan kovalevyn kautta pyöritettäviä pelejä..
Tämä kehitys taas johtuu yksinomaan PS3:sta..Ilman BR:ää DVD-9 riittäisi mainiosti mutta nyt pelinkehittäjät pääsivät "helpomman" formaatin pariin ja lähes rajattomaan tallennustilaan..
> PlayStation 2:n 32 megatavun RAM-muisti aiheutti monille pelinkehittäjille vaikeuksia (mm. GTA-sarja), mutta koska konsoli menestyi, ei sillä ollut käytännön kannalta mitään merkitystä. Kaikki halusivat pelinsä PS2:lle, ja rajoitteista huolimatta joukossa oli myös säväyttäviä pelejä, kun ne tehtiin alustansa mittaisiksi.
> Nyt puhutaan kuitenkin sen tason masiinoista, ettei niissä ole mitään, mikä estäisi vaikuttavien, mukaansa tempaavien ja hyvien pelien tekemisen. Edes Wii ei tässä asiassa ole muita jäljessä. Totta kai jokin projekti voi olla hyvin ahne tilan suhteen, mutta silti -- kuten on nähty -- 360 on täysin kykeneväinen tuottamaan omissa peleissään vakuuttavia elämyksiä, eikä toisaalta PS3 ole ollut tae muita pitemmistä peleistä.
> Kolmas seikka, jonka nostaisin vielä esiin, on EA-pomon vihjailut pelien hinnoittelumallin remontoinnista. Nykymalli, joka vaatii isoja projekteja (maksaisitko 60 euroa Arcade-pelistä), ei välttämättä ole paras innovaation ja alan laajentumisen kannalta. Tekijät eivät uskalla kokeilla uutta, kun epäonnistuminen voi pudottaa pohjan koko yritykseltä, eivätkä kuluttajat arvaa hankkia tuntemattomia pelejä törkeän paksun hinnan takia. Puolet lyhyempi, puolet edullisempi? Kannatan ainakin kokeiltavaksi.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi