Huhut Electronic Artsin suunnitelmista vallata Ubisoft eivät ole ottaneet laantuakseen sen jälkeen kun EA hankki Ubista 20 prosentin osuuden pari vuotta sitten. Ubin Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan toiminnoista vastaava Alain Corre uskoo, että valtaus olisi firmalle kohtalokasta.
"Mielestäni olisi vaarallista, jos Ubisoft joutuisi liian lähelle EA:n kaltaista yritystä, sillä se voisi tappaa luovuuden ja tällä alalla luovuus on avainasemassa", Corre laukoi. "Suunnitelmissamme on kehittää liiketoimintaa ominpäin. Olemme osoittaneet viimeisen parinkymmenen kuukauden aikana, että pysyminen riippumattomana ja pitäytyminen omassa strategiassa on ollut paitsi oikea, myös erittäin tuottoisa ratkaisu", hän lisäsi.
Ubisoft uskoo jatkavansa vahvaa esitystään uudellakin sukupolvella ja aikoo laajentaa genre-valikoimaansa hankkimalla uusia kehitystiimejä. "Viime kesänä hankimme Driver-sarjan ja Reflections-studion, jotta pääsisimme paremmin kiinni ajopeleihin. Haluamme jatkaa samaan malliin ja tarkoituksena on saada tulevaisuudessa taitopääomaa urheilu- ja roolipelien kehittämiseen", Corre paljasti.
Kommentit
Niinhän se taitaa olla, että uudet id...
Niinhän se taitaa olla, että uudet ideatkin tuotetaan niitä varten suunnitelluissa palavereissa, kun ollaan tarpeeksi isossa firmassa. Harmi vain, että ainakin konsolipuolella alkaa kustannuksetkin olemaan sitä luokkaa, ettei niihin oikeasti uusiin (ja riskialttiimpiin?) ideoihin ole kovin monella varaa.
EA sucks, Ubisoftin vaa pitää löytää ...
EA sucks, Ubisoftin vaa pitää löytää joku muu apuri tukemaan, esim Rockstar Games
konsooleilla just se huono etta liika...
konsooleilla just se huono etta liikaa kuluja taitaa olla verrattuna esim pc pelien tekemiseen
Hmm... No kuluja on alustalle kuin...
Hmm...
No kuluja on alustalle kuin alustalle. Toiset alustat ovat vain vaikeampia kuin toiset, ja niille kehittäminen maksaa siis enemmän.
Pleikka 3:n varsinkin on melkoisen hankala purkki ja muutamat pelinkehittäjät ovat hieman purnanneetkin, että PS3:lle kehittäminen on niin kallista, että siinä on aina riskinsä. Tämä voi ikävä kyllä johtaa siihe, että riskien ottaminen vähenee ja luotetaan niihin jatko-osiin ja uudelleenlämmittelyihin (no kyllähän noita jatko-osia melkoinen litania on PS3:lle tulossakin).
Oikeastaan ainoa lääke tähän on paremmat kehitysalustat ja korkeamman asteen ohjelmointikielet. Saa nähdä mihin suuntaan kehitys tällä osastolla vie.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi