Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Bourne-kehittäjä kritisoi Xbox 360:n kiintolevyratkaisua

Robert Ludlumin kirjoihin perustuvan Bourne Conspiracy -pelin pääsuunnittelija Rory McGuire kritisoi Computer and Video Games -sivustolle Microsoftin päätöstä tehdä Xbox 360:n kiintolevystä vaihtoehtoinen osa konsolia.

- Näin jälkikäteen katsottuna toivon, että Microsoft olisi tehnyt kiintolevystä vakio-ominaisuuden, kuten Sony teki PS3:n kanssa, McGuire pohti.

Xbox 360:n myyntipakkauksista Core ja uudempi Arcade eivät sisällä lainkaan kiintolevyä. McGuire päivittelikin näiden myyntipakkausten huonoa menekkiä. Hänen mielestään kiintolevyllä on kuitenkin selvät etunsa.

- Jos sinulla on kiintolevy, peli latautuu nopeampaa. Asennus vie luonnollisesti vähän aikaa, mutta kehittäjä hyötyy siitä ja varmasti myös pelaaja hyötyy siitä, hän arvioi.

Galleria: 

Kommentit

Tässä olen kyllä Microsoftin puolella.
Devil May Cryssa ainakin PS3:lle asennettuna saadaan niin minimaalinen etu X360 versioon nähden että parempi näin.

Mutta tuo johtuukin vaan siitä, että Capcom on ryssinyt ton kovalevyn käytön. Peliä ei välttämättä tarvitsisi asentaa, jos kovalevyä käytettäisiin vaan tallentamaan dvd-levyltä streamattu data. Tämä vähentäisi pelinaikaista latailua huomattavasti.

Kyllä se vaan niin on, että kovalevyn puute on todella huono asia.

Jep, moka mikä moka, mutta näillähän sitä joutuu menemään ainakin toistaiseksi. Onhan se toki ikävää kehittäjien kannalta, mutta ainakaan toistaiseksi ongelmat eivät ole heijastuneet pelaajille asti.

eniten tässä touhussa kyrsii se että microsoftin laitteisiin käy vaan microsoftin omat tavarat, mielellään olisi ostanut isomman kiintolevyn halvemmalla joltain toiselta valmistajalta xboxiin mutta nytten tarvii ostaa ms:n oma ja hinnat on myös sen mukaisia.

Itse asiassa XO:ssa ei ole välttämätöntä käyttää Microsoftin virallista kiintolevyä, vaan sen tilalla on mahdollista käyttää ihan itse ostettua bulkkilevyä. Googlaamalla lisää.

Microsoft on päätynyt käyttämään kiintolevyssään ehkä turhankin kehittynyttä tekniikkaa, koska hotswap-tuki kuitenkin nostaa ratkaisun hintaa.

Jos kerran kovottomien mallien on todettu myyvän huonosti, niin miksi
useimmat kehittäjät eivät tee peleissään kovoa pakolliseksi?

Paolo:

Koska MS ei anna tähän lupaa. Pelit tulee suunnitella niin että kiintolevy peleissä ei ole pakollinen. Ilmeisesti jotain poikkeuksia on muutamille peleille sallittu, mutta pääsääntöisesti noin.

Neuvottelukysymys.

Paolo tämä on täysin M$:sän paskaa politiikkaa. Tätä virhettä ei missään nimessä voi työntää kehittäjien kontolle.

No ei sitten. Ihan sama minulle, kun eipä nuo pelit ole tuosta kärsineet.

Konsoli on siitä oiva kapistus ettei pelejä tarvitse asennella. Ainakin jotkut konsolit.

Paolo mistä sinä tiedät kuinka paljon pelit ovat tuosta kärsineet.

"Paolo mistä sinä tiedät kuinka paljon pelit ovat tuosta kärsineet. "

Niin no vertasin kilpailevan konsolin vastaaviin peleihin.

Ja ne pelit jotka kovoa tarvitsevat, myös sen vaativat.
Burnout Paradise (online), Crackdown, Final Fantasy XI, Football Manager jne.

Vaikka normaalisti puolustan X0:aa henkeen ja vereen, tästä asiasta olen samaa mieltä!

Mitä siinä puolustamaan. Kovalevy pakolliseksi niihin peleihin jotka sen vaatii. Vähän sama kun kiellettäisiin guitar herot sen takia, että kunnolla sitä pelatakseen on pakko ostaa kitara.

no eihän siitä kovosta tarvitsisi pakollista tehdä.
mutta mikä estää kehittäjiä hyödyntämästä sitä silti?
annetaisiin sitten kovon omistajille vaikka mahdollisuus asentaa se peli jos haluaa ja näin saada lyhyemmät latausjat ja kovottomat saa sitten kärsiä vaikka puolen tunnin latauksista.

Mass Effectissä kostautu toi ettei ms antanut kehittäjien käyttää kovalevyä (tekstuurit latautu perkelleen hitaasti) ja ennen kuin kaikki hyökkää mun kimpuun tosta kommentista niin yksi mass effectin kehittäjistä sanoi itse noin.

Xbugs:

"Itse asiassa XO:ssa ei ole välttämätöntä käyttää Microsoftin virallista kiintolevyä, vaan sen tilalla on mahdollista käyttää ihan itse ostettua bulkkilevyä. Googlaamalla lisää."

Siis SATA-liitännässä? Tässähän ei ole kyse USB-levyistä, joita Xbox ja PS3 tukevat samalla tavalla, eli niille voi rajatusti tallentaa dataa, ei kuitenkaan pelin cachea mistä tässä oli kyse.

Joku hakkeri taisi saada toimimaan itse ostetun tietyn mallisen levyn boksin SATA-liitännässä, mutta tällöinkin pystyi käyttämään vain 120 GB levyn kapasiteetista (käytettiin Microsoftin virallisen 120 GB levyn signaturea sekä hakkeroitiin kovalevyn firmware). Ei oikein tavallisen kuolevaisen hommia..

"Microsoft on päätynyt käyttämään kiintolevyssään ehkä turhankin kehittynyttä tekniikkaa, koska hotswap-tuki kuitenkin nostaa ratkaisun hintaa."

Mikä ihmeen hotswap? Kyllä boksista pitää virrat pois ottaa, jos SATA-levyn meinaa irroittaa. USB-levyt on tietysti hot swap. Vai tarkoitatko sitä että levy on omassa kotelossaan pikakiinnityksellä ja siten siirrettävissä toiseen boksiin?

Mä en ymmärrä miksi kovalevytön on julkaistu ja en ymmärrä miksi joku sellaisen ostaisi?

Pirate fin:

Mass Effectissä tosiaan huomaa hyvin kovalevyn puutteen. Kuulee ihan selvästi kuinka loota lukee jatkuvasti dataa levyltä (lukupää viuhtoo epätoivoisesti) ja tekstuurit tarkentuvat todella usein viiveellä.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi