Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Microsoft antaa saavutushuijareille opetuksen

Microsoft on alkanut taistella saavutuksia huijaamalla ansainneita pelaajia vastaan. Yhtiö nollaa huijareiden gamerscore-saldon, estää hankkimasta huijattuja saavutuksia uudelleen sekä leimaa väärinkäyttäjät huijareiksi.

Xbox Liven poliisit antavat saavutushuijareille kuitenkin toisen mahdollisuuden, sillä tuomitut pelaajat voivat ansaita uusia gamerscore-pisteitä rehdisti pelaamalla muiden Xbox 360 -pelaajien tapaan.

Galleria: 

Kommentit

Miten tuossa on pystytty huijaamaan? Ilmeisesti aika vaikeaa kun en ole koskaan mitään kuullutkaan, ainakaan tietääkseni.

Save-kikkailemalla. Se on mahdollista ja sitä on käyttänyt useampi kuin alkuun luulisi.

Vissiin ovat jotain kikkailleet tallennuksien ja pelitilien kanssa.

http://majornelson.com/archive/2007/10/30/Xbox-LIVE-account-sharing-and-...

Voisin tässä vaiheessa kysyä että mitä noilla Gamerscoreilla oikein tekee? Itselläkin boksi ollut lainassa kuukauden verran, mutta ideaa en ole tajunnut.

Thunderi, ei niillä tee mitään. Lähinnä voit leveillä niillä jos tekee mieli. :)

"oisin tässä vaiheessa kysyä että mitä noilla Gamerscoreilla oikein tekee? Itselläkin boksi ollut lainassa kuukauden verran, mutta ideaa en ole tajunnut."

Virtuaali****** kasvatus. Siinä se tärkein syy. Saa myös Gamerscoresta kiinnostuneet pelaamaan läpi mitä hirveimpiä pelejä, jotta edes pisteet saadaan talteen ennenkuin peli myydään eteenpäin. Toiset tykkää toiset ei.

Eihän noilla saavutuksilla varsinaisesti mitään tosiaan tee mutta oli ne silti hyvä lisä. Moni peli kaipaa uudelleenpelattavuutta ja kaikki keinotekoinenkin kelpaa. Pelinkehittäjille pitäis jonku sanoa että kannattaa livematseihin pistää sellasia saavutuksia, jotka saadaan pelkästään pelaamalla eli esim. matsien määrä tai tappojen määrä (kuten Gow:ssa se 10000 tappoa). Tosin Gowissa on sitte hyvä esimerkki huonoista saavutuksista kuten sniper-tapot... Kyllä alkaa helposti v******n ku joku nero leikkii annexissä sniparilla ja pilaa muuten hyvän matsin.

... Saavutusten alkuperäinen päätarkotus on pidentää pelin ikää ja sen ne totisesti ovat joissain peleissä tehneet. Mass Effect, COD4, Halo 3, Perfect dark zero, C&C3 Tiberum wars jne. kaikki noi pelit oon pelannu useampaan otteeseen läpi, mutta en olisi ilman achievementtejä pelannut. Kyllähän se 37000 gamerscoren saldo tietenkin vähän mieltä lämmittää ja sitä en kiellä, etteikö haluttaisi olla se paras... Niinhän se aina on ollut :D

"ja sitä en kiellä, etteikö haluttaisi olla se paras... Niinhän se aina on ollut :D"

Ai sä olet sitten paras kun sulla on isoin gamerscore? Salli mun nyt nauraa sulle ja kovaan ääneen.

Voi sua... Et kyl taia tajuta --> no kirjoitan sinulle sitten kirjakielellä oikein selvästi: tarkoitin, että ihmisen halu olla paras tai parempi jossain asiassa hiejastuu myös tälle osa-alueelle.

Decap, löysää pipoa niin ymmärrät ehkä luettua tekstiä paremmin.

Saavutukset ovat yksinkertainen mutta nerokas keksintö, joiden avulla omaan videopeliharrastukseen on mahdollista lisätä metatasoja - esim. Hide oli vielä hiljattain gamerscore-kisailun maailmantilaston ykkönen.

Ei ole pelkkää sattumaa, että PS3:lle ollaan kovasti kehittämässä samankaltaista järjestelmää. Saavutukset ovat yksi tämän videopelisukupolven keskeisistä innovaatioista. Mikään pakko niitä ei ole harrastaa, mutta kuten Jysky jo totesikin, hyvin suunnitellut saavutukset voivat lisätä pelin ikää huomattavastikin.

Varsinainen kodak-hetki kun joku huijari huomaa saldonsa nollaantuneen.
Priceless. : D

Hyvä homma teoriassa, saa nähdä miten toteutuu käytännössä.

"Saavutukset ovat yksinkertainen mutta nerokas keksintö"

Saavutukset ovat ikävä kyllä nykyään kehittäjien matalin kohta aidasta. Ennen pelaajat saivat kaikkea jännää kun jaksoivat nähdä vaivaa, kaikkea ekstraa vaikkapa moninpeliin yms (uusia skinejä, pelattavia hahmoja ja jopa kenttiä, making of -jutuista sekä konseptitaiteesta puhumattakaan). Nykyään pelit harvemmin tarjoavat tuollaista vaan saadaan jotain säälittäviä pisteitä, joilla kasvatetaan virtuaalipippeliä. :D

Tai sitten pelit eivät tarjonneet mitään saavutuksista.

Kyllä ne saavutukset on kivoja. En tiedä onko muissa peleissä tätä, mutta Mass Effectissä on hienoa kun saavutukset avaavat pelaamiseen liittyviä bonuksia. Tätä voisi varmasti hyödyntää enemmänkin.

Toisaalta kyllä microsoftin määrärahat voisi ohjata toisinkin, kun ei minua juurikaan kismitä vaikka jollain läskipäällä olisikin 100000 gamerscorea huijattuna.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi