Ubisoftin pyrkimyksenä on tehdä Beyond Good & Evil -pelin jatko-osasta helpommin lähestyttävä, kun vuonna 2003 julkaistusta ensimmäisestä pelistä. Arvostelumenestys toi pelille uskollisen fanikunnan, mutta kaupallinen menestys jäi heikoksi.
- Monet olivat erittäin tyytyväisiä Beyond Good & Eviliin, mutta meillä oli tuolloin eri yleisö kuin nykyään. Silloin suuren osan asiakaskunnasta muodostivat ns. ydinpelaajat, eivätkä satunnaiset pelaajat, kuten tänä päivänä, kertoi Ubin pääjohtaja Yves Guillemot.
- Ensimmäinen peli oli aikoinaan ehkä liian vaikea tavallisille pelaajille. Teemme siitä helpommin lähestyttävän ja varmistamme, että se on suunniteltu uuden sukupolven pelaajille, Guillemot kuvaili.
Beyond Good & Evil 2 julkaisuajankohtaa tai -alustoja ei ole vielä paljastettu.
Kommentit
= Fuck fanbase, say hello to Raving R...
= Fuck fanbase, say hello to Raving Rabbids! :(
NOOU! Ensimmäinen peli oli juuri täyd...
NOOU! Ensimmäinen peli oli juuri täydellinen, ehkä jopa helpohko. Saatana jos tulee jotain casual-huttua.
Eihän kyseinen peli mielestäni edes o...
Eihän kyseinen peli mielestäni edes ollut mitenkään kauhean vaikea. Eikä se ollut varmaankaan heikon myynnin syy, vaan pikemminkin heikko markkinointi.
"Teemme siitä helpommin lähestyttävän...
"Teemme siitä helpommin lähestyttävän ja varmistamme, että se on suunniteltu uuden sukupolven pelaajille"
Tämän päivän mantra: casuals casuals casuals... Tekisi mieli sanoa jotain pahaa ***maniasta ja sen lieveilmiöistä peliyhtiöiden keskuudessa, mutta jätänpä sikseen.
Onneksi on vaihtoehtoja on sentään vielä tarpeeksi. Sääli vain hyviä pelisarjoja (esim. Red Alert, SimCity ja nyt tämä)
pyskimyksenä = -s+r?. Care Police vau...
pyskimyksenä = -s+r?. Care Police vauhdissa jälleen ;). Pitääpi ensimmäinen BG&E hommata.
Pelaajat niinkuin minä eivät olleet e...
Pelaajat niinkuin minä eivät olleet edes kunnolla kuulleet koko pelistä. Kuten Juzu sanoi jo, markkinointi oli se ehkä suurin syy.
Mielestäni ensimmäinen ei ollut mikää...
Mielestäni ensimmäinen ei ollut mikään kovin originaali teos, saati vaikea tai mitään, se oli vain pirun hyvä casual peli, ja nyt aikovat tehdä siitä enemmän casualin ?
Siis mahtava pelihän se oli, mutta mielestäni aika perus tasohyppely, se vain sattui tekemään monta asiaa paremmin kuin kilpailijansa..
Ei jumalauta... Juuri, kun alkoi olla...
Ei jumalauta... Juuri, kun alkoi olla hyvät vibat tästä niin menevät möläyttämään(ja toteuttamaan...) tälläisen lausunnon... Pitää vaan toivoa, että tämä on pelkkää sananhelinää... Minä kun luulin, että Ancelilla olisi munat pitää omasta visiostaan kiinni ja toteuttaa peli niin kuin se pitäisi... Voi tosin olla, että tämä vain kuulostaa pahalta, toivotaan niin...
Mikä on Casual - peli? Helposti lähes...
Mikä on Casual - peli? Helposti lähestyttävä, helppo pelattava, suurta yleisöä (ei-pelaavaa siis) kiinnostava?
BG & E ei kyllä mielestäni tosiaankaan vetoa suureen massaan, eikä ollut mitenkään helposti lähestyttäväkään, vaan vaati alussa jonkinlaista otetta peliin, jotta juonesta pääsi nauttimaan. Aika hyvä esimerkki ei-casual pelistä mielestäni.
Se että JOS pelin vaikeustaso on kohtuu helppo ei tee pelistä casualia IMHO.
Tasohyppely on kyllä aikatavalla erikoinen määritelmä tuolle pelille?
Olenko ainoa, jota ärsyttää tuo visua...
Olenko ainoa, jota ärsyttää tuo visuaalisen ilmeen vetäminen realistisempaan suuntaan? Alkuperäisen BG&E:n sarjakuvamainen tyyli oli aivan täydellinen, ihan turha Pey'J:n jokaista ryppyä ruveta noin mallintamaan.
Muutenkin sylettää, kun kovasti tykkäämäni pelin jatko-osan kohdalla mainitaan sana Casual. Voisi Ubisoft teettää Wiitä varten oman viuhtomisversion ja pitää uuden sukupolven konsoleille tehtävän pelin tunnelman samana kuin mitä se oli ensimmäisessäkin osassa. Beyond Good and Evil oli kuitenkin aliarvostettu helmi; sen ja Prince of Persian takia en ole vieläkään täysin luopunut uskosta, että Ubi osaa asiansa.
Toivottavasti on sitä kuuluisaa PR-pu...
Toivottavasti on sitä kuuluisaa PR-puhetta :D
Or else, wii have a problem.
Ite ainakin tykkään graafisesta tyylistä, trailerin perusteella, Pey'J on just niin karsean näköinen kuin sika olla voi. Ehkä pieni realistisuus juuri tuosa hahmossa toimii hyvin. Jadesta kun ei ole kuin selkää näytetty, niin voisi jopa oletttaa, että on kauempana realistisesta tyylistä, joka toimisi sen hahmon kohdalla paremin.
Toivottavasti tällä kertaa saa tekstitykset päälle ranskankieliseen ääniraitaan =( Ei olut mitään järkeä siinä että pystyi vain valitsemaan samankielisen tekstityksen kuin valittu ääniraita. Jade oli paljon mukavampi ranskis pimatsuna.
jryi, samaa mieltä, sillä erotuksella...
jryi, samaa mieltä, sillä erotuksella että pelaisin tietenkin sitä viuhtomisversiota ;)
Guillemot'n kommentti on kuitenkin aivan älytön möläytys. BG&E tuli PS2:lle, boksille ja Cubelle, oli helppo ja helposti lähestyttävä ja varmasti olisi sopinut Jakin, Marion ja Crashin yleisöille jos vain olisi saanut enemmän huomiota. Mutta mitä ihmettä tämä ydinpelaajat vs. satunnaispelaajat -mölinä nyt tarkoittaa, kun tällä kertaa peli julkaistaan X360:lle ja PS3:lle? Tuntuvat konseptit menneen pahasti sekaisin, tai sitten Guillemot yrittää markkinoida peliä trendi-ilmauksilla tajuamatta ollenkaan, että kuvattu tilanne on täysin ylösalaisin.
Eka osa oli mielestäni liian helppo j...
Eka osa oli mielestäni liian helppo ja kontrollit selvästi keskeneräiset. Muuten kelpo peli. Paljon tekemistä ja vaihtelua kuten Jak-sarjassakin.
Hei jätkät, huomasitteko, että traile...
Hei jätkät, huomasitteko, että traileri oli CG:tä? Eihän tähän mennessä Prince of Persiasta paljastetut pelikuvatkaan täydellisesti matsannut traileria. Wait and see.
En kyllä ota tätä casual-sanaa hyvällä. Musta eka osa oli hyvä, joka lisäs ihan sopivassa suhteessa pieniä seikkailupelin elementtejä mukaan.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi