Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Star Wars: The Force Unleashed on Wii-versiosta vastaavan Krome Studiosin pääohjelmoijan Trevor Powellin mielestä parhaimmillaan nimenomaan Wiillä. Powell myöntää olevansa tosin puolueellinen vastatessaan kysymykseen versioiden paremmuudesta, sillä hän on vastuussa Wii-version kontrolleista.

- Valomiekan heiluttaminen eroaa tavallisen padin nappien painamisesta hyvin suuresti. En olisi vastannut näin pari vuotta sitten, mutta kun olet kokeillut molempia tapoja, ei niitä voi edes verratakaan toisiinsa. Kun olet heilauttanut valomiekkaa Wiimotella, et voi palata takaisin muiden versioiden pariin ja kertoa edelleen olevasi Jedi, hehkuttaa Powell Aussie-Nintendon haastattelussa.

Galleria: 

Kommentit

Valomiekat heiluttaminen on varmaan hauskinta Wii:llä, vastapainoksi sitten tuleekin huonompi grafiikka, laimeammat efektit yms, jolloin Wii:n tehoero PS3:een ja Xbox 360:een tulee näkyviin.

Eipä toi kyllä huonoltakaan Wiillä näytä, ja jos ohjaus on niin loistava kun se onnistuneena tulisi olemaan niin hyvää kamaa tiedossa.

Grrr...
Lupaavaa.

Toivottavasti juoni toimii niin tästähän voisi tulla meleko hyvä peli. :)

Voe vitsi kun nyt Wii pelaajat sai sitten semmosen pelin mikä olisi pitänyt thedä jo aikoja sitten Wiille. Siis kun tekee sillä motella jonkin helautuksen niin se toimii sitten pelissä vai? Jos noin on niin aika epistä :P. XD

En mä kyllä muutenkaan kertoisi kenellekään olevani Jedi. D:

Ja joo, ilmeisen puolueellinen kaveri on kyllä. :p

Tosin taas näille tehokkaammille konsoleille peliä kehittävät hemmot mehustelivat sitä, että kuinka peliä hienoine fysiikoineen ei olisi voinut toteuttaa heikompi tehoisilla koneilla. Tämän tyylistä keskustelua on siis tarjolla uutta Star Warsia käsittelevässä video docissa, jonka latasin XO:lle livestä. Aika yllättävää muuten sinänsä, että kehittäjät hehkuttavat juuri sen oman versionsa olevan se paras mahdollinen:D.

Mulla olisi mahdollisuus valita Wii ja XO- versioden väliltä.
Itse kuitenkin luultavasti kallistun näillä näkymin näyttävämmän ja parempi fysiikkaisen Star Warsin puoleen, vaikka miekan heiluttelu Wiillä hauskaa varmaan onkin.

Jedi Outcastia & Jedi Academya pelanneena uskon että peli ei tule pelittämään hyvin Wiin ohjauksella

Oleellista hauskuuden kannalta huitelussa on se, että se intuitiivisuus on aitoa eli miekka elää huitomisen mukana eikä nii että pelaaja ensiks huitasee ja sitte pelissä lähtee käyntiin joku animaatio. Tämän jälkimmäisen tekniikan takia esim WWE Wiille oli aivan kauheaa paskaa.

Wiips 360 ja maagiset = Esimerkki taas siitä että nykypäivän nuoria ei kiinnosta mikään muu kun hyvät grafiikat ja muut turhuudet peleissä.....

"Wiips 360 ja maagiset = Esimerkki taas siitä että nykypäivän nuoria ei kiinnosta mikään muu kun hyvät grafiikat ja muut turhuudet peleissä....."

Kyllä niillä tehokkaammilla konsoleilla paljon muutakin hyvää saadaan, kun pelkkää grafiikkaa. Ja omasta mielestä Wii:n ohjain on yliarvostetuin esine ikinä. :P

L_A_G: "Wiips 360 ja maagiset = Esimerkki taas siitä että nykypäivän nuoria ei kiinnosta mikään muu kun hyvät grafiikat ja muut turhuudet peleissä....."

Heh, aika tiukkoja yleistyksiä teet yhden kommentin perusteella:D. Suuremmat tehot eivät tarkoita pelkästään parempaa grafiikkaa vaan myös niitä parempia fysiikoita. Jos luet paremmat fysiikat turhuuksiksi, niin sitten olen hyvin ihmeissäni. Pelin tekijät ovat nimittäin henkuttaneet sitä, että ne ovat tässä pelissä todella suuressa roolissa. Tämä on myös ollut koko pelin kehittämisen lähtökohta. Siitä myös pelin nimi The Force Unleashed.

Pelkään vaan, että Wii- versio kärsii siitä, että sitä kehitetään PS2- version kanssa rinnakkain. Toivottavasti myös Wii- versiossa on saatu vajastettua käyttöön nämä pelimekaniikan kannalta tärkeässä osassa olevat fysiikat. Pelintekijät kun ovat sanoneet, että tälläistä fysiikkamallinnusta ei olisi ollut mahdollista toteuttaa "last" gen laitteilla.

Noh, mutta kattellaan ja odotellaan, että mitä sieltä loppupeleissä tulee. Omistan kummatkin (XO ja Wii) konsolit, joten itse pystyn tekemään ostopäätöksen myös julkaisun jälkeen, kun kummastakin versiosta on tullut tarpeeksi kommentteja ja infoa saataville.

Olenko ymmärtänyt oikein, että se miekanheiluttelu EI OLE 1:1:een vaan sitä heilutellaan "jotain sinne päin" ja kaveri taiteilee ruudulla jotain skriptiä kohdilleen. Eli nappien kyse on "nappien painelusta", mutta ilmaa heiluttamalla..

Sitten kun on 1:1:een toimiva miekkailu, niin sitten. Ehkäpä sitten WiiToo-konsolilla kun tehot ja kapulan ominaisuudet kohtaavat.

^ Oikein. Tämä ei ole 1:1 peli.

Itse toivoisin uutta versiota Die by the swordista wiille! Se peli oli PC:llä aivan mahtava! :D

Odotan innolla PS3 versiota. Jos omistaisin wiin tämä olisi pakko ostos.

Heh. Eiköhän se miekan heiluttelu tule olemaan sellaista että tönäiset wiimotea vähän johonkin suuntaan ja sit ruudulla tapahtuu ihan jotain muuta. Mullistava ero napin painamiseen... not. :)

Tulee sanonta "The Best is the Enemy of the Good" mieleen tästä "jos ei ole 1:1, niin ei kannata yrittääkään" -nillityksestä. Jos haluaa 1:1 -miekkailua niin sitten voi alkaa - hmmm - miekkailemaan oikealla miekalla. Jos haluaa pelata, pitää vähän approksimoida kun tosissaan miekkailu on pikkaisen vaikeaa.

Öö... On sanottu ihan yleisesti ja videotesteissä, että Wiin miekkailu ei ole 1:1 miekkailua, mutta kyllä suunalla on ihan väliä. Kahdeksaan suuntaan pystyy lyömään ja tämä on kyl ihan hyvä näin...

"-nillityksestä"

Sellaiset orgiat mitkä oli kun Wiin ohjaimesta ensimmäisen kerran kuultiin: "Odottakaas Star Warsia!!!"

Ja tähän toteutukseen sitten tyydittiin. Miten se eroaa napin painamisesta? Idea hyvä, toteutus ensimmäistä sukupolvea, WiiToo räjäyttää pankin. Tai sitten plagioijat (ála Microsoft tai Sony) kopioivat idean ja toteuttavat sen paremmin. Tulevaisuutta odotellessa...

Jos Wiille tulisi miekkailupeli, jossa moten liikkeet miekan kanssa olisivat 1:1, niin sitten tämäkin sivusto olisi täynnä valitusta siitä, kuinka vaikeaa sellaista peliä olisi pelata, kun siinähän pitäisi osata miekkailla oikeasti (ennakoida vihollisen lyönnit, jotta ne voisi torjua oikein jne. - puhumattakaan esim. Star Wars-aiheisessa pelissä ammusten torjumisesta miekalla yms.)

"kun siinähän pitäisi osata miekkailla oikeasti..."

Jotain tällaistahan liiketunnistukselta odotettiin. Vaikeustasot sitten erikseen jos tiukkaa tekee.. WiiToo WiiToo, kyllä se tulee sieltä kunhan tekniikka ja ohjelmointi kehittyvät...

Eihän noita liikkeitä voi mapata 1:1, koska pelissä yleensä se miekka pysähtyy ilmaan kun esim. vihollinen torjuu. Tätä ei voi kapulalla simuloida.

(Eli kapulakäsi jatkaa matkaa vaikka pelissä miekka on pysähtynyt.)

Kompromissitonta tuosta ei saa millään.

keksikää joku tarpeeks tehokas magnesointikone joka asetetaan pelaajan eteen ja se vetää jo työntää motea sen mukaan kuin tulee iskua :D Esim otat iskun vastaan niin se vetää eteenpäin ja kun vastustaja ottaa iskua niin työntää sitä taaksepäin :D Voisin jo kuvitella ne valitusten määrät kun mote kimpoaa takas omaan päähän ja siinä sitä makaillaan keskellä lattiaa pyörtyneenä :D

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi