Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

PS3-rahastus alkoi: Konsoli + 5 peliä = 2230 euroa

Muun muassa Famitsu-lehteä julkaisevan Enterbrainin mukaan Sony myi Japanissa viikonlopun aikana 88 400 PlayStation 3 -pelikonsolia. Parhaiten myyneet pelit olivat Ridge Racer 7 ja Gundam: Target in Sight, jotka molemmat kelpasivat noin 30 000 asiakkaalle.

Jo heti lauantaina myynnin käynnistymisen jälkeen konsoleita ilmestyi nettihuutokauppoihin ja "käytetyistä" konsoleista on pyydetty pelikaupoissa jopa 144 900 jeniä eli lähes 960 euroa.

Vaikka Sony onkin uhkaillut PS3-konsoleiden harmaatuojia lakitoimilla, tietää Eurogamer kertoa lontoolaisesta liikkeestä, jonka valikoimista löytyy japanilainen PS3 ja viisi sikäläistä julkaisupeliä 1500 punnan eli reilun 2230 euron yhteishintaan.

Galleria: 

Kommentit

voi herran jumala....

Joo kuulemma hyvin harva noista konsoleista päätyi japania puhuvan henkilön käsiin.

http://ps3.ign.com/articles/745/745457p1.html

Voisivat Japanissa tuota julkaisukäytäntöä miettiä uusiksi.

"Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa."

-Vanha viidakon sananlasku

Karvapallo: "Voisivat Japanissa tuota julkaisukäytäntöä miettiä uusiksi."

Joissakin paikoissa oli jo nyt erilaisia lottoja jonottajien kesken, eli pisimpään roikkuneet eivät välttämättä olleet etusijalla (onkos se reilua).
Monet kaupat myös häätivät jonottajat edustoiltaan, mutta liikkeiden suljettua jonot alkoivat heti muodostua.
Käsittääkseni myös Jenkeissä on ainakin joissakin paikoissa komennettu kämppääjät matkoihinsa.

http://ps3.ign.com/articles/745/745457p1.html
http://www.kotaku.com/gaming/top/foreigners-and-fights-ps3-jpn-launchs-d...

Nuo selittäneekin sen miksi pelimyynnit vaikuttivat epämääräisen alhaisilta. Muistaakseni kun Xbox 360 julkaistiin Jenkeissä, jokaista konetta kohden ostettiin useampia pelejä. Vaikka PS3:n pelimyynnit olisi laskenut yhteen, ei siitä olisi riittänyt edes yhtä peliä myytyä konetta kohden. Ja miksi olisikaan, trokaajat kun kantavat koneen nettihuutokauppoihin isolla rahalla eikä niitä pelit kiinnosta.

Varsin ikäväähän tuommoinen on ja vaikka sitä isommalla konemäärällä voinut ehkäistä, luulisin tämän johtavan jonkinlaisiin uudelleenjärjestelyihin ennen seuraavan sukupolven julkaisua. Ainakin jos silloin ollaan samanlaisessa tilanteessa konemäärien kanssa.

Takuulla ollaan, jos Sony on pystyssä silloinkin. Kutaragi järjestää. XD

Okei, kysynnän tyydyttämiseksi konsoleitahan olisi pitänyt olla varmaan jotain 5 miljoonaa.

Toisaalta tuotantoketjun kapasiteettia on aika turha kasvattaa reilusti yli miljoonan kuukausivauhtiin ellei kysynnän voi uskoa jatkuvan DS-tasolla kuukausia eteenpäin, mihin ei Nintendokaan uskonut.
Toisaalta konsolien panttaaminen varastossa vain sitä varten, että niitä saataisiin kerralla tarpeeksi julkaisuun, kasvattaa kustannuksia (varastointikaan ei ole ilmaista, vaan tavaran pitää liikkua).

Eli tavara pukataan markkinoille, kun tuotantoketju saa tehtyä tarpeeksi laadukasta tavaraa edes jotensakin siedettäviä määriä.

Lisäksi Japanissa Sonylla on mahdollisuus toimittaa lisää tavaraa kauppoihin 1-2 viikon välein. Jenkit saavat todennäköisesti vain 1-2 lisälastia ennen joulua, joten alussakin on syytä olla "enemmän" tavaraa (tai ainakin yhtä paljon kuin PS2:n julkaisussa eli 400 000 konetta).

Tämä oli täysin odotettavissa.

Jos nykypäivän liiketoiminnasta mitään ymmärtää, niin juuri esimerkiksi varastointikustannukset täytyy pitää järkevissä summissa. Ei pelibisnes päteviä liikelakeja voi pöllyttää.

Mitä järkeä kasvattaa kapasiteettia vain sen takia, että ensimmäinen rysäys olisi "kasvot säilyttävä", jos lopullinen toimintasuhde on huomattavasti pienempi?

Mutta joo. Mielenkiintoista nähdä, miten XBOX pärjää nyt, kun esim. Gears of War ilmestyi "ah, sattumoisin niin oikeaan aikaan".

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi