Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Miyamoto: Zeldasta saatava helpommin lähestyttävä

1UP-pelisivustun haastattelussa Nintendon Shigeru Miyamoto kertoi yhtiön perinteisten pelien olevan liian vaikeita satunnaispelaajille.

- Zeldan kanssa meidän on mietittävä, miten teemme siitä helposti lähestyttävän myös uusille pelaajille, Miyamoto laukoi.

- Meillä on esimerkiksi Touch Generations -sarja. Emme luonnollisesti tee perinteisistä peleistämme sen tyylisiä, mutta otamme opiksemme sarjan tuotteista ja niiden takaa löytyvästä filosofiasta, ja yhdistämme sen perinteisiin peleihimme, hän jatkoi.

Galleria: 

Kommentit

Oh, hell no. Ensin koko pelikirjasto tyhmennettiin kapulan vispaamiseen ja nyt ne vähät hyvät sarjat tyhmennetään? Pitäköön tunkkinsa.

lasken omasta mielestä samaan kastiin zeldan kuin myös final fantasyn, joko niistä tykkää tai sitten ei, vaikea tehdä helposti lähestyttävää noista peleistä ainakaan länsimaalaisille, niin japanin auringon alla ovat nuo tehty, minulle toki toimii mutta se markkinointi on sitten muiden hommaa ja saada se vielä pitkällä tähtäimellä toimimaan ettei vain saada yhtä osaa myytä valtavat määrät, tosin kumpikin sarja mitä mainitsin tekevät sen mutta se ei ilmeisesti näytä riittävän?

Ei tämä omaan korvaani ainakaan erityisen hyvältä kuulosta. Phantom Hourglassissa näkyi selvästi kuinka peliä oli yritetty tehdä helpommin lähestyttäväksi, ja monet Zelda-veteraanit (minä mukaanlukien) pettyivät kyseiseen tekeleeseen pahasti. Syynä ainakin itselleni olivat erittäin alhainen vaikeustaso ja melko lailla tyhmennetty dialogi (kaikki selitettiin pelaajalle, niin että tämä varmasti ymmärtää). Nintendon uusi ajattelutapa toimi Mario Galaxyssa mahtavasti, mutta Zeldaan sitä on selvästi hankalampi soveltaa.

Jos vaikeustasoa tiputetaan entisestään, niin suutun todella. TP:kin oli paikoittain kiperiä puzzleja lukuun ottamatta erittäin helppo peli ja paikoittain turhankin leppoisaa läpijuoksua. Toivottavasti löytävät jonkun toisen keinon, jos pelistä on kerta ihan pakko väkertää jotenkin helpommin lähestyttävä.

TODELLA huolestuttavaa...

Zeldasta saatava tosissaan otettavampi ja eeppisempi.

Jos Zeldan pilaisivat niin omallakohdalla kaikki missä lukee Nintendo menisi kertaheitolla myyntiin.

Huolestuttava lausunto. Jos se on suunta, niin minä en ainakaan tykkää. Siis en todellakaan tykkää. Nintendon laitteiden markkinat kun on jo muutenkin liian casual-painotteisia IMO. Toisaalta eihän tuo lausunto tarkoita välttämättä sitä miltä se ensilukemalta tuntuu. Mutta vaikea kuvitella mitään positiivista etenkään Phantom Hourglassin jälkeen.

Ei PRKL, Zeldaan ette koske.

Voishan siihen laittaa vaikeustasoja.

Ainoa mitä tällä hetkellä oikeastaan Wiille odotan on uusi Zelda. Ja jos sen sössivät tyhmentämällä ja lyhentämällä sen Phantom Hourglassin tapaan lentää Wii parvekkeelta.

Harmi, että Nintendon uusi suunta taitaa kipata HC-pelaajat yli laidan.

Joko pelistä tykkää tai ei, ei se tyhmentäminen mitään auta. Jos he haluavat että useampi peliä pelaisi, lisäisivät mielummin uusia ominaisuuksia jotka kiinostavat kaikkia pelaajia, jotain hardcorelle ja jotain casualeille.

Ääninäyttely saisi tulla jo Zeldoihin. Toimii Final Fantasy-peleissäkin.

Mitä mitä, phantom hourglass oli paras zelda pitkään aikaan :) Mää ainakin nautin siitä älyttömästi. Ja kuulun tähän ryhmään jotka ovat pelanneet zeldaa nes ajoista saakka. Ei se uuden kokeileminen mua ainakaan haitannut, päivastoin.

Angle: "Ääninäyttely saisi tulla jo Zeldoihin."

Älä pelottele.

Tarkoituksenahan ei ole tehdä pelistä vain kasuaalikamaa, vaan sellaista, että sitä voisivat pelata myös satunnaispelaajat, hardcore-väen lisäksi. Shiggen tuntien en ole vielä hirveän peloissani, mutta toivottavasti nyt ei helpommaksi hc-pelaajille tule ainakaan. Usea vaikeusaste voisi olla yksi mahdollisuus, vaikka vaikeusasteen laskeminen tuskin on se avain helposti lähestyttävyyteen, mitä Miyamoto kumppaneineen etsii.

SOJ:

Mitä vikaa ääninäyttelyssä? Itse olen vähän kyllästynyt pelkkään ääntelyyn. Ei ääninäyttely peliä pilaa, vaan päinvastoin.

Itse olen pelin helpottamista vastaan, ellei sitä toteuteta vaikeusasteilla.

Erittäin lupaavan kuuloista. Vaikka Twilight Princess oli hyvä peli, oli se kuitenkin vähän liian perinteinen, ja pärjäsi lähinnä hiomalla sen perinteisen Zelda-kokemuksen huippuunsa Wiikaken avulla. Toinen samanlainen peli ei välttämättä olisi enää mitään kovin ihmeellistä. Jos he onnistuisivat tekemään Zeldassa samantasoisia uudistuksia kuin vaikka Super Mario Galaxyssa (joka paransi aikaisemmista 3D-Marioista valtavasti), voisi uusi peli olla todella huikea kokemus. Zelda-peleillä on ollut sama tuotantotiimi jo pitkän aikaa, joten minusta on hyvä että he uskaltavat mainita uuden sukupolven pelit ja uudet ajattelumallit sarjan yhteydessä.

Heh, juuri tuossa eilen TP:tä pelaillessa jaksoin hämmästellä, miten ihmeessä muka niinkin kieron oloinen, tunnelmallinen ja omituisella huumorillaan järjen rajoja hipova tarina sopii tähän Nintendon tavis-imagoon. Ei mitenkään. Surullista, että ovat Nintendollakin huomanneet asian ja meinaavat tehdä sille jotain. Vielä täytyy pitää peukkuja, että väellä on vähän järkeä ja kunnioitusta perinteitä kohtaan jäljellä, ettei mennä täysin peliä tyhmentämään ilman mitään vaikeusastevalintamahdollisuutta tms ja sarjan tunnelma pysyy ennallaan.

Ääninäyttely ei sinänsä ole kamala juttu, mutta Linkin saavat kyllä pitää jatkossakin hiljaisena.

PH oli hyvä, mutta sisältöä oli liian vähän ja kädestä taluttaminen ärsytti.Tuntui, että GBC:n ja GBA:n Zeldoissakin oli enemmän Zeldaa. . ..

ps. Tingle takaisin!

Oivoi, kylläpä nyt naurattaa. :D Ei sillä että nuo nintendon lastenpelit olisivat koskaan kiinnostaneet, mutta nyt se ehkä kiinnostavinkin tekele laitetaan vajukeillekin sopivaksi. Noh, kukaan ei tietenkään pakota ostamaan nintendon laitteita.

Toivottavasti tarkoittavat tällä jotain pelikokemuksen laajentamista, (esim. eri hahmoilla pelattavia osioita) kuin vaikeusasteen alentamista. Olisihan se mukavaa jos Sheikillä pääsisi pelaamaan seuraavassa Zeldasssa ...

Toivottavasti ei tarkoita muuta kuin Wind Waker tyylisiä grafiikoita, ja valittavan vaikeus-asteen lisäämistä. Enemmän wiimotea kehiin, muttei silti ihan joka asiaan, vaan pieniä yksityiskohtia sinne tänne, esim eri esineisiin ja pulmanratkonta-tilanteisiin.

Minusta riittää kun katsotaan Mario Galaxya. Peli on tehty lähestyttävyyden ja vaikeusasteen suhteen kaikille sopivaksi, mutta lopulta pelistä löytyy myös haastetta ja vaihtelua löytyy vaikka muille jakaa. Sitä uskoisin tämän tarkoittavan, sillä samoja asioitahan Miyamoto on hokenut jo vuosia. Yrittävät saada vaikeuden toimivaan niin uusille pelaajille kuin vanhoillekin. Tässä onnistuttiin jo hyvin Galaxyssa. Ei se välttämättä aina positiivinen asia ole, mutta en lähtisi vielä tuomitsemaan ennen kuin näemme jotain konkreettista.

Valitettavasti näyttää siltä, mitä pahasti pelkäsin jo aiemmin: Wii ja sen pelit "muuttuvat" todellakin "lasten konsoliksi", peleistä tehdään älyhelppoja, suurin osa niistä on "Mario-klooneja"... Ei hyvä :(

Ihme ininää täällä, Miyamoto on täysin oikeassa siinä että Zeldasta on tullut liian vaikeasti lähestyttävä nykyään. Wii on paljon vähemmän "lasten konsoli" kuin vaikka Xbox360 minkä pelit eivät kannusta ollenkaan käyttämään mielikuvitusta vaan ovat tylsää zombien ampumista lähinnä. Ei pitäisi huudella jos ei ymmärrä, sano se nyt näille kaikille mtv-generation heeboille...

Aika huolestuttavaa, mutta toisaalta on vaikea pitää Miyamoton näkökantaa ainakaan kovinkaan harmittavana. TP osoitti minusta eräänlaisena 3D-Zeldojen teknisenä yhteenvetona että sarja kaipaa uudistusta. Oli pelissä minusta ihan oikeasti myös keskitytty vähän vääriin asioihin, ihan kuin olisivat laittaneet piirakan täytteeksi piirakkataikinaa, mutta minusta vihollisissa (etenkin päävastuksissa) ja eri tyrmissä ja temppeleissä näkyi jo se että melkein kaikki kikat on käytetty. Lähes kaikki ongelmanratkontatilanteet pystyi jotakuinkin jäljittämään johonkin aikaisempaan peliin.

lol mikä kuva =D

asiaan: eikös ne ole jo aika kauan puhunut siitä, että zeldaa tullaan uudistamaan "radikaalisti" seuraavaan osaan? TP oli muuten erittäin hyvä peli, mutta ainakin meikäläistä häiritsi, että viholliset olivat oikeastaan vain hidasteita =( voisivat antaa jotain kaikille, esim. täälläkin esitetty eri vaikeusasteet. hardilla gowin tyyppinen, easyllä sitten vaikka niin, että kaveri ei voi kuolla lainkaan (ihan sama;)

uutta infoa odotellessa...

Se mitÄ Nintendo tarttee on klikkausten ja valikkohelvettien vahentÄmisen uusien houkutteluun. mutsi ei pääse edes sportsissa pelitilaan asti=

Kirjottelin jo pientä romaania ajatuksista mitä tämä uutinen herätti, mutta olkoot, turhaa multimediaa.
Pähkinänkuoressa: nostaa hieman niskavilloja pystyyn. En pidä Zelda-sarjaan koskemiseen itsessään pahana juttuna, mutta ajatuksena että perinteistäkin sarjaa pitää lähteä laimentamaan se antaa kuvan firman näkemyksistä, joista en sitten enää pidä yhtään.
Laimentamaan, kyllä. En pidä Wiiplay/sports/whatsoever pelejä juuri minään. Ihan hauskoja demojahan ne, mutta ns. oikeina peleinä, ehei. Ehkä se on tätä se casual-meininkiä mutta jos se otetaan pääsuuntimaksi niin voi perkele. Vanhalle fanboylle (kehtaan sentään tunnustaa, hah) nämä ovat perin ikäviä juttuja, etenkin kun kiinnostus muutenkin on viimeaikoina ollut kovin laskemaan päin. Eivät ainakaan edesauta rahojeni siirymistä ko. firman taskuun.

Ja itkeköön joku jos tahtoo mutta ite käsitän tän casual-pelit -meiningin juuri nimenomaan wiisports jne. mallin pelleilyiksi. En edes ole Nintendon E3 '08 showta nähnyt, mutta sen mitä siitä olen ymmärtänyt, lisää samanlaista paskaa on tulossa.

Sori, alko jo itteänikin ärsyttämään.
Paska firma :(

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi