Kertoessaan Three Speech -blogille Unchartedin Trophy-päivityksestä, innostui Naughty Dogin Richard Lemarchand kehumaan myös Edge-ohjelmointityökalua, jota Naughty Dog on kehittänyt yhdessä pitkän linjan peliohjelmoijista kootun ryhmän kanssa.
Edge on itse asiassa joukko työkaluja, joiden tarkoituksena on helpottaa PC-työkaluilla tehdyn koodin kääntämistä PS3:n tarpeisiin. Cell-prosessorista löytyy kahdeksan SPU-yksikköä, joista kuudelle voidaan antaa tehtäväksi eri töitä. Edgen koodi toimii SPU-yksiköillä ja se vaikuttaa muun muassa animoinnin kompressointiin sekä renderöinnin optimointiin. Yksi PS3-ohjelmoinnin saloista onkin saada RSX-grafiikkapiiri siirtämään osa omista töistään vapaana oleville SPU-yksiköille.
- Olemme päätyneet siihen tulokseen, että tällä hetkellä käytämme ehkä vain 30-40 prosenttia PS3:n tehoista ja tarjolla on vielä paljon koskematonta potentiaalia. Kaikki kehittäjät voivat saada Edge-kirjastot käyttöönsä ilmaiseksi ja he voivat käyttää niitä omalla tavallaan saadakseen PS3:sta aina vain enemmän irti tulevina vuosina, Lemarchand visioi.
Kommentit
Hmm.. koskakohan se täysi potentiaali...
Hmm.. koskakohan se täysi potentiaali sitten hyödynnettään? Silloin kun MS/Nintendo tai kummatkin pukkaavat uutta konsoliaan jo ulos?
pitäisi ehkä pyytää hideolta apua jos...
pitäisi ehkä pyytää hideolta apua jos se käytti 100% ps3 hyödyksi ;)
Asiasta kukkaruukkuun toivoisin että ...
Asiasta kukkaruukkuun toivoisin että näitä tälläisiä uutisia ei ihan joka päivä postattaisi tai sitten vähemmän näkyvästi kun nämähän ovat kuin punainen vaate leiriytyneille lapsille.
Toisaalta ehkä helpompi vain lopettaa uutisten luku täällä kokonaan...
Voisi helposti kuvitella PS3:n elinka...
Voisi helposti kuvitella PS3:n elinkaaren ääripäiden töiden edustavan samanlaista räikeää kontrastia, kuin aikaisempienkin laitesukupolvien kohdalla on käynyt. Verkkopeleissä ainakin mennään jo vauhdilla eteenpäin.
Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt...
Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt ja Sonyn sataprosenttisesti omistama Naughty Dog on tästä malliesimerkki.
Ainakin miehellä on näyttöjä puheitte...
Ainakin miehellä on näyttöjä puheittensa perusteeksi =)
kyllä graffat ja pelin sulava animoin...
kyllä graffat ja pelin sulava animointi puhuu puolestaan.
"Sen lauluja laulat, jonka leipää syö...
"Sen lauluja laulat, jonka leipää syöt ja Sonyn sataprosenttisesti omistama Naughty Dog on tästä malliesimerkki."
Sony ei omista Naughty Dogia ja sitä paitsi lähinnähän mies kehuu oman firmansa kehittämiä kehitystyökaluja.
@waahto Sony osti Naughty Dogin jo...
@waahto
Sony osti Naughty Dogin jo vuonna 2001.
Insomniac (Ratchet/Resistance) ja Sucker Punch (Sly/inFamous) ovat edelleen itsenäisiä, vaikka kuuluvatkin samaan "sisäpiiriin" Sonyn omien studioiden kanssa.
Hmm. Ottaen huomioon, kuinka paljon ...
Hmm.
Ottaen huomioon, kuinka paljon itkua PS3:n ohjelmointi on osalla ohjelmoijista aiheuttanut, ei olisi ihme vaikka Lemarchand olisi oikeassa.
Ja Kojima käyttää PS3:a hyväkseen täydellisesti? Minulta on ainakin mennyt tuollainen uutinen ohi. Kenelläkään linkkiä jonka laittaa?
"Sony osti Naughty Dogin jo vuonna 20...
"Sony osti Naughty Dogin jo vuonna 2001.
Insomniac (Rachet/Resistance) ja Sucker Punch (Sly/inFamous) ovat edelleen itsenäisiä, vaikka kuuluvatkin samaan "sisäpiiriin" Sonyn omien studioiden kanssa."
Sonyn "Teho-Trio" :)
Eikös samainen uutinen ollut aikaisem...
Eikös samainen uutinen ollut aikaisemmin? Ja tuo Kojima juttu on ihan p***** sillä ei se graaffinen taso ollut mitenkään killzone 2 tasoa.
Tällä hetkellä en itse näe mitään ero...
Tällä hetkellä en itse näe mitään eroa PS3 ja XBox360 -pelien välillä. Siinä vaiheessa kun PS3:sta saadaan kaikki mehut irti, niin uusi Xbox on markkinoilla ja pystyy todennäköisesti parempaan.
Ja ei, en ole Xbox-mies. Omistan ainoastaan PS3:n. Langaton verkko ja Blu-ray saivat ostamaan.
Eipä wiistäkään sen enempää ulos kuti...
Eipä wiistäkään sen enempää ulos kutitella.
Eikös Kojima puhunut MGS2:kin kohdall...
Eikös Kojima puhunut MGS2:kin kohdalla että nyt on 90% koneen ydystä käytössä? Kummasti sai näyttävyyden (ja kaiken muunkin huikeuden) tuplattua MGS3:een puuttuvalla kymmenellä prosentilla, eikä edes maininnut että MGS3 veisi koneesta kaikki mehut... kuten ei varmaan viekään?
Nämä prosentit on aina huvittavia oli...
Nämä prosentit on aina huvittavia oli kyseessä mikä tahansa konsoli =D
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi