Capcomin tuottaja Jun Takeuchi vihjaili jo heinäkuun E3-messuilla, että Resident Evil 5:n ohjaussysteemi tulee muuttumaan esillä olleesta versiosta.
Microsoftin Tokiossa järjestämän tilaisuuden jälkeen Takeuchi vahvisti, että pelin uudet kontrollit ovat kokeiltavana Tokyo Game Showssa lokakuussa. Yksityiskohtiin hän ei vielä mennyt, mutta kuvaili kontrolleja Gears-tyylisiksi, mikä saattaa muuttaa pelisarjan luonnetta merkittävästi.
Resident Evil 5:n odotetaan ilmestyvän Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle maaliskuussa 2009.
Kommentit
No mikäs siinä, jos kopioi nii kannat...
No mikäs siinä, jos kopioi nii kannattaa kopioida parhaalta.
Ei kuulosta huonolta, Resi on aina ollu vähän kankea mutta hidas. Säilyykö tunnelma sitte enää onki vähän toinen asia.
Mä olisin kannattanut vanhojen säilyt...
Mä olisin kannattanut vanhojen säilyttämistä. Kyllä GOWia tulee tahkottua tarpeeksi muutenkin. :)
Mahtavaa! Kauhistelin jo että jää pel...
Mahtavaa! Kauhistelin jo että jää peli ostamatta kun katselin niitä videoita tästä ja ohjaus todellakin oli samaa luokkaa kuin Resident Evil 1:ssä. Muuten vaikuttaa kyllä mahtavalta peliltä ja tämä uutinen varmisti että päätyy omaan pelihyllyyn :)
Kuulostaa hyvältä! =)
Kuulostaa hyvältä! =)
Mun mielestä kopionnissa ei ole mitää...
Mun mielestä kopionnissa ei ole mitään vikaa, kunhan sen tekee hyvin ja se lisää pelin sisältöön. Kuten se tekee tässä! Loistavaa! :)
Ei kyllä vanhoissakaa mitään vikaa ol...
Ei kyllä vanhoissakaa mitään vikaa ollut.
No kyllä niillä pärjäs. Mutta on hien...
No kyllä niillä pärjäs. Mutta on hienoa jos ne laittavat sen sivuttais-liikkumisen tähän. Ei tarvii aina pyöriskellä jos väistää haluaa. :P
Kyllä gearssissa oli hyvät suojautumi...
Kyllä gearssissa oli hyvät suojautumis- ja muut konrollit.
Loistavaa! Jokuhan sen joskuskus sano...
Loistavaa! Jokuhan sen joskuskus sanoi, että re5 tulee uudistamaan pelisarjaa tavalla jolla re4 uudisti sitä aikoinaan. Mutta tällä tavalla. Kukapa olisi uskonut. Nykyinen ohjaus systeemi on kyllä kieltämättä näyttänyt vähän kankealta, kun vihua pukkaa niskaan joka puolelta.
En minä oikein pidä sitä kopiomisena ...
En minä oikein pidä sitä kopiomisena jos kontrollit tehdään samanlaiseksi kuin Gears warissa, mutta ei sillä ettei tämä olisi hyvä uutinen.
Juurikin kontrollit ja verkkopeli ova...
Juurikin kontrollit ja verkkopeli ovat niitä asioita, mitä soisi nykyistä ueamminkin kopioitavan niistä peleistä, missä ne ovat hyvin toteutettu.
Ihan turhaa yrittää aina keksiä pyörää uudelleen. Analogiaa jatkaakseni, sitä pyörää voidaan kyllä leventää tai muuten muokata, kunhan huolehditaan siitä, että se edelleen pyörii.
Vegasin kontrollit vs. GOWn kontrolli...
Vegasin kontrollit vs. GOWn kontrollit (ja kaikki muut) 6-0 ... Vegas vain yksinkertaisesti toimii, en tajua miksi esim Mass Effectiin piti tunkea tuo GOW-muoto. Ja nyt tähän.
Ei tämän tyyppiseen sovi mitkään "rus...
Ei tämän tyyppiseen sovi mitkään "rush-cover-shoot"-kontrollit. RE4:stä mieleen on jäänyt juuri loistava pelattavuus. Toivottavasti ei tule ainakaan täydellinen rip-off.
Kontrollit... Nojoo, GeOW 1 oli taval...
Kontrollit... Nojoo, GeOW 1 oli tavallaan kehittynyt resident evil 4:n taistelu mekanismista..
"Vegasin kontrollit vs. GOWn kontroll...
"Vegasin kontrollit vs. GOWn kontrollit (ja kaikki muut) 6-0 ... Vegas vain yksinkertaisesti toimii, en tajua miksi esim Mass Effectiin piti tunkea tuo GOW-muoto. Ja nyt tähän."
Aivan totta, pelissä on löydetty juuri oikea tasapaino. Siksi Vegasin kontrollit ovatkin minusta paremmat kuin esim CoD4 tai Gears of Warin kontrollit.
Ainut mikä Vegasissa haittaa on ehkä se että animaatiot ovat pikkasen hitaita, esim olet seinää vasten ja pitäisi päästä pois niin se on yleensä vähän liian hidasta. :S
Gearin ohjaus ei todellakaan ole täyd...
Gearin ohjaus ei todellakaan ole täydellinen. Take Cover ja Rollaus samassa napissa ei ole hyvä idea.
Heh, toivottavasti sitten suunnittele...
Heh, toivottavasti sitten suunnittelevat vihujen tekoälyn ja liikkumisenkin uudelleen sekä tietysti kenttäsuunnittelun ottavat huomioon. Muutenhan peli on täysi läppä normaalin 3rd person shooterin kontrolleilla.
Parhain hommahan olisi jos saisi vali...
Parhain hommahan olisi jos saisi valita näistä parista vaihtoehdosta.
Ainakin tosiaan sen videon perusteell...
Ainakin tosiaan sen videon perusteella mitä pyöri nii vihulaisten kuolinanimaatiot oli samoja... Ei kyllä tajua mitenkä ne voi oikeuttaa tuollasen?! Haluuko ne että peli tuntuu väkisinkin vanhalta...???
Kankeahko ohjattavuus on osa RE-pelis...
Kankeahko ohjattavuus on osa RE-pelisarjaa. Pelontunne poistunee, ei enää in-your-facea, 3d-ohjattavuudella sit abusoidaan streiffiräiskinnällä. Sitä paitsi 3d-ohjattavuus on tarkoitettu räiskintäpeleihin, viholliset ampuu sua kohti (REsin tapauksessa jousipyssyzombit, lol). Zombit saa todellakin olla 28-päivää tyyliset!
Sekava tunne nyt, pitää kattoo kun peli ilmestyy. Jonkin verran fiilis laski.
Pakkohan Capcomin miellyttää länsimaalaisia pelaajia, isot rahat.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi