Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Zelda-kehittäjän tavoitteena Ocarina of Timen päihittäjä

Pelikehittäjä Eiji Aonuma on pysynyt Legend of Zelda -sarjan parissa Nintendo 64:n Ocarina of Timesta lähtien, joten Nintendon palkkalistoilla viihtynyt Aonuma kehittänyt lisäksi pelejä Majora's Mask, The Wind Waker, Twilight Princess ja Phantom Hourglass. Mikään näistä ei Aonuman mielestä pärjää universaalistikin ylistetylle Ocarina of Timelle, joka on yksi syy kehittäjän pysymiseen Zelda-sarjan parissa.

- Minulla on hiukan sekavat tunteet siitä, ettei mikään Ocarina of Timen jälkeinen sarjan peli ole ylittänyt sitä. Koska en ole pystynyt siihen, en voi lopettaa. Yllättäen tämä yksinkertainen motivaatio voi olla juuri se syy, miksi jatkan Zelda-sarjan parissa.

Aonuma kehittää parhaillaan mm. Shigeru Miyamoton kanssa vielä nimeämätöntä Legend of Zelda -peliä Wiille.

Galleria: 

Kommentit

Majora's Mask ja Twilight Princess ovat molemmat selvästi Ocarinaa parempia. Onneksi Aonuma ei ole yksin seuraavaa Zeldaa tuottamassa vaan Miyamoto yrittää työntää peliä uuteen suuntaan.

Tjaa, makuasia. Omasta mielestäni Ocarina of Time on edelleen paras zelda- peli, ja sen ilmestyessään aiheuttamaa vaikutusta niin pelaajiin kuin muihin peleihinkin voi olla vaikea ylittää. Täytyy toivoa, että Aonuma ja kumppanit keksivät jotain todella uutta ja yllättävää ensi kerralla.

Tulisi edes parempi kun Twilight Princess oli ;_;

3d Zeldojen paremmuudesta on kyllä monia mielipiteitä. Oma mielipide: Majora's Mask > Twilight Princess > Wind Waker > Ocarina of Time. Kaikki ovat kyllä loistavia.

Ehkä tässä kuitenkin haetaan sitä Ocarinan menestyksen ylittämistä. Olihan se aikanaan aivan pirun kova ja mullistava peli, joka keräsi aivan käsittämätöntä hehkutusta. Sen ylittäminen tuntuu kyllä aika mahdottomalta nykypäivänä.

Kunnioitusta.

On kyllä lähes mahdoton tehtävä. Mutta ainakin hyvä jos motivoi tekemään lisää loistavia pelejä. Mielestäny Twilight Princessin kehitystä häiritsi se, että se tehtiinkin kahdelle konsolille...

Ocarina of Timessa edistyttiin sitä edelliseen osaan nähden huimasti, kun siirryttiin 3D:hen, mutta tämän jälkeen edistys ei ole ottanut huimia askelia. Seuraavaan Zeldaan saisivat tehdä kunnon juonen (TP:ssä oli hyvä, mutta henkilöhahmoista saisi parempia lisäämällä hieman dialogia), sekä mahdollisuuden pelata välillä toisella, mieluiten ei-mykällä hahmolla.

Mielestäni Twilight Princessin kehitystä häiritsi se, että Linkillä on Wii-versiossa miekka väärässä kädessä eikä tätä vääryyttä ollut edes mahdollista korjata.

Kuulostaa lupaavalta.
Itsekin pidän Ocarinaa ja ehkä kyllä Majora's Maskia heti siinä A Link to the Pastin jälkeen parhaina Zelda -peleinä. Twilight Princess olkoon sitten neljänneksi paras IMO.
Kyllä pidin Wind Wakeristäkin, ei siinäkään mitään vikaa ollut ja grafiikat olivat vallan mainiot.
Twilight Princess nyt vain onnistui olemaan sitä parempi.

Toivotaan että seuraava peli tehdään ihan Wiin ehdoilla, eikä vain peilata GameCubelta.
Heitetään soppaan vielä jokin rohkea uudistus, kuten moninpeli verkon kautta, ilman tarvetta kaveri koodeille, joita kaikki tunnetusti vihaavat, jopa Nintendo. Saatana.

Pah, Ocarina oli aika yllätyksetön ja hailakka 3D-versiointi Link to the Pastista. Vasta seuraavissa osissa päästiin edistämään sarjaa, joko pelikonseptissa (Majora), uusissa kokeiluissa vaikka menikin vähän metsään (Wind Waker) tai pelattavuudessa, tarinankerronnassa ja yleisessä laadukkuudessa (Twilight Princess).

Itse pidän Twilightia Ocarinaa parempana, joskin Ocarinassa on paljon unohtumattomia kohtia ja asioita, joita en löytänyt Twilightista. Tosin, myös Twilightissa oli omansa. Huikeita pelejä kumpainenkin.

Itse pidän jostain syystä eniten Wind Wakerista, luultavasti sen cel-shadin tyylin takia, sen jälkeen tulevat tietenkin Ocarina of Time ja Link to the Past. Tuosta tavoitteesta on kyllä pakko sanoa, että ei ole ihan helppo tehtävä tehdä Zeldaa, joka yltäisi Ocarinan tasolle, saati sitten ylittäisi sen.

Ocarina of Time on ainoa Zelda jolle antaisin täydet 5 tähteä. Edelleen toivomuslistallani on Zelda, jossa olisi ihan oikea juoni. Siis ihan OIKEA juoni.

Diablos, eiköhän pidetä juoni erossa Zelda-sarjasta, ettei käy niinkuin Final Fantasyille.

Mites niille kävi?

"Majora's Mask ja Twilight Princess ovat molemmat selvästi Ocarinaa parempia."

Tietyllä tapaa Twilight Princess on parempi, tietenkin. Onhan teknologia kehittynyt ja tiettyjä asioita voidaan tehdä jo pelkästään siitä syystä paremmin (esim. hevosella ratsastaminen). Mutta Twilight Princess ei silti ollut mitenkään tuore tuulahdus sarjaan ja varmasti se on yksi niistä syistä, miksi monet eivät pidä sitä Ocarina of Timen veroisena.

Ja olihan OoT:ssä paljon paremmat luolastot kuin Twilight Princessissä. Liian simppeleitä TP:ssä, ainoastaan se taivaalla ollut temppeli (olikohan niinkin mielikuvituksekkaasti nimetty kuin Sky Temple?) tarjosi oikeasti ihmetyksen aihetta. Muuten Twilight Princessin ongelma on nimen omaan siinä, että kaikki on jo nähty aikaisemmin. Se ei tuo mitään uutta sarjaan (ei, en laske wiimote-perseilyä siksi), vaikka tosiaan tekeekin joitain asioita paremmin kiitos tehokkaamman konsolin ja kehittäjien kasvaneen kokemuksen 3d-pelien teossa.

Mitä uutta OoT toi sarjaan? "Ei, en laske 3D-perseilyä siksi." ;)

"olikohan niinkin mielikuvituksekkaasti nimetty kuin Sky Temple?" - Celestia/City in the Sky - näkee kuinka hyvin on pelattu ;)

Monet OoTia kehuvat pelasivat pelin joskus silloin kymmenen vuotta sitten, mutta eivät ole sen jälkeen palanneet sen pariin kokeilemaan, onko se nyt ihan oikeasti niin hyvä peli.

Itse pelasin Ocarinan läpi viimeksi n. puoli vuotta sitten, ja kyllä se edelleen tuntui parhaalta peliltä ikinä.

Parhaat Zeldat: Link to the past, Ocarina of Time ja Twilight Princess. Ja juurikin tuossa edellämainitussa järjestyksessä. Ocarinan pelasin viimeksi noin vuosi sitten läpi ja Link to the Pastin pelasin pari viikkoa sitten läpi. Twilight on hyvä mutta ei niin hyvä, että pääsisi edes Ocarinan tasolle. Briteistä tulossa tällä hetkellä Zelda 1, sekä 2, että pääsee taas 8bit nintendollakin zeldaa pelastamaan ja zeldathan pitää pelata aina alkuperäisellä julkaisu alustallaan.

Pitäisikö pelejä yleensäkään arvostella sillä perusteella mitä se on aikanaan tehnyt tai kuinka klassikko se on? Eihän enää voida yltää samoihin saavutuksiin millään. Ymmärrän pelien nostalgia-arvon, mutta suosittelen pelaamaan niitä pelejä tänäkin päivänä. Silloin turha nostalgia hälvenee ja osaa verrata pelejä paremmin toisiinsa ja huomaa mitkä pelit ovat kestäneet verrattuna nykypeleihin. Omalla kohdallani se esimerkiksi laskee Ocarinan ehkä muiden 3d-Zeldojen taakse, vaikka pelkällä nostalgialla laskettuna se olisikin ollut se paras.

"Ja olihan OoT:ssä paljon paremmat luolastot kuin Twilight Princessissä."

Olen kyllä kanssasi täysin eri mieltä. Yksi Twilight Princessin vahvuuksista on nimenomaan ylivoimaisesti sarjan (myös 2d-pelit huomioon ottaen) parhaat luolastot, joiden ainoa heikompi puoli on loppuvastusten helppous ja nekin ovat muuten todella hyvin suunniteltuja. Jos TP jollain osa-alueella edeltäjänsä selkeästi ylittää, niin se on nimenomaan luolastot.

Komppaan appelsiinia, meikään iskee kovimmin Wind Waker sen ulkosasun ja flown takia. Lisäksi pelimaailma oli jotenkin näitä realistisia Zeldoja mielikuvituksekkaampi + Wind Waker on toistaiseksi ainoa Zelda, joka ikääntyy tyylillä ja jonka pariin haluaa palata.

OOT ja Wind Waker rinta rinnan.. En osaa sanoa kumpi olisi paremmin. TLP ei enää iskenyt samalla tavalla.. Eikä Majoras Mask aikoinaan. 2D Zeldat ei myöskään ole ikinä kolahtanut itselle yhtä voimakkaasti. OOT ja WW meni ihan täydellä tunnelmalla alusta loppuun..

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi