Oman kertomansa mukaan FragFX-ohjaimen kehittänyt mLani on vienyt ideaa hiukan eteenpäin ja ilmoittaa julkaisevansa kevään aikana langattoman FPS-ohjaimen PlayStation 3:lle.
FragFX:n tapaan hiirestä ja kapulasta koostuvan ohjaimen kerrotaan olevan ohjelmoitava, mutta tarkempia tietoja ei vielä paljastettu.
Kommentit
Eipä se kovin vaikeeta ole ohjaimella...
Eipä se kovin vaikeeta ole ohjaimellakaan tuo tähtäily,mutta hiiri olisi ihan mukava konsolisteillekin.
Tympii vaan tämmöset. Mun mielipide o...
Tympii vaan tämmöset. Mun mielipide on, että jos pelissä on tähtäysapu ja käyttää jotain ton tapaista ohjainta, niin on sama kun oli PC-räiskinnässä aimbot käytössä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Onhan tuo myös hieman epäreilua padi-...
Onhan tuo myös hieman epäreilua padi-käyttäjiä kohtaan mikäli tuo yhtä hyvin toimii kuin pc hiiri..
Ohjain ideana ei kyseinen vempele kyl...
Ohjain ideana ei kyseinen vempele kyllä olisi huono, sillä sehän olisi se "tehokkain" (huom: ei paras) tapa pelata fps pelejä.
Padin 360 asteen liikkuvuus kaikkine painoherkkyyksine, aina ulottuvilla olevat napit sekä hiiren tarkkuus ja nopeus. Voisi CSS:ääjät päästä aivan uudelle "hc" tasolle :P.
Mutta tälläisten sekoittaminen padi pelaajien riesaksi on vähän sama asia kun käyttäisi jotain aim bottia.
Mitä olen netistä käyttäjäkokemuksia ...
Mitä olen netistä käyttäjäkokemuksia lukenut, niin alkuperäisen FragFX:n mahdollisesti tuoman edun vei tehokkaasti ohjainten muuten heikko laatu.
Lisäksi hyöty oli ilmeisen pelikohtaista ja eniten sitä tunnuttiin kokevan PC:ltä käännetyissä peleissä. Tämäkin voi tosin johtua vain testaajan aikaisemmasta pelikokemuksesta.
Mikäli pelistä löytyisi tuommoiselle ohjaimelle optimoidut säädöt, voisi etua löytyäkin. Pitää vielä odotella, mitä tuo ohjelmoitavuus tarkemmin tarkoittaa.
..... noo onhan sitä jo pidemmän aika...
..... noo onhan sitä jo pidemmän aikaa ollut "suomen parhaalla cod klaanilla" käytössä adaptereitakin jotka kuuleman mukaan toimivat paljon paremmin kuin fragFx ohjain...
Tosissaan ketuttaa tommoset, mutta nähtävästi rupee olemaan pakkohankinta kun kerran
rupeaa niin paljon yleistymään.....
Koitin tuollaista langallista (muista...
Koitin tuollaista langallista (muistaakseni Splitfish nimisen puljun tekemää) ohjainta. Se hiiritähtäys toimii käytännössä sillä tavalla, että kun liikutat hiirtä sensitivityn määräämän matkan matolla, niin tähtäis yhtäkkiä hyppää ruudulla sentin tai pari valittuun suuntaan.
Lisäksi nopea tähtäyssuunnan muuttaminen oli vaikeaa ainakin KZ2:n demossa, siinä kun on joku kiihdytys siinä liikkumisessa tms...
Liian suurella sensitivityllä voit siis kääntyä todella nopeasti, mutta tarkka tähtäys kärsii tähtäimen hyppimisen johdosta.
Yhteensä varmaan tunnin verran koitin eri peleillä, ja tietyillä peleillä toimi paremmin kuin toisilla. Ja kyllähän se PC:täkin pelaavalle alkoi tunnin jälkeen tuntua melko luonnolliselta tavalta. Hieman vain nappulat olivat häviksissä.
No eipä paljon typerämpää ideaa ole k...
No eipä paljon typerämpää ideaa ole ku tuoda hiiri konsolipeleihin. Padilla pelaaminen on paljon hauskempaa ja todellisempaa (tähtäämisessä edes vähän haastetta). Strategiapelit voi olla poikkeus. Aika noloa siltä konsolivalmistajalta joka kelpuuttaa hiiret mukaan. Ja helvetin epäreilua nettimatseissa.
Symbolia on asian ytimessä. Hiiret on...
Symbolia on asian ytimessä. Hiiret on PC kamaa. Konsolia hiirellä pelaavat on kuulemma hiirsinttejä. Yks kaveri vaan kerto...
Mikä teitä pelottaa uusissa ohjaustav...
Mikä teitä pelottaa uusissa ohjaustavoissa?
Noh, onhan se Wiikin aika hurja ja silleen.
Niin, en halua pelata autopelejäkään ...
Niin, en halua pelata autopelejäkään padilla tai näppäimistöllä. Kyllä se ratti+polkimet pitää olla. Tai lentosimulaattoria padilla? Miksi en voisi käyttää myös fps-peleihin paremman fiiliksen tuovaa hiiri+näppäimistö yhdistelmää alustasta riippumatta. Mielestäni konsoleiden heikkous on ollut aina tämä "jumiutuminen" ainoastaan padiin tiettyjen pelien osalta. Killzone 2 on oikeastaan ensimmäinen konsoli fps-räiskintä, joka kiinnostaa. Mutta kyllä itellä fiilistä laskee tuo padilla tuhertaminen. Sen verran on takaraivossa ensimmäisen Quaken ja myöhemmin CS:n aikainen meininki, että ihan hirveän kankealle tuntuu padilla ohjaaminen.
Keskustelua tietysti herättää tämä nettipelien tasapuolisuus, mutta kaikilla on mahdollisuus valita itselleen paras/sopivin ohjain. Toisaalta ei liene mahdottomuus toteuttaa peliä niin, että pelaajan käyttämä ohjain näytetään muille. Tätä soveltaen voitasiin luoda pelejä joissa on vain tietyn ohjaimen käyttäjiä, ja vastaavasti sallia kaiken tyyppiset ohjaustavat. Live For Speedissa muun muassa näkee ajavatko kaverit ratilla vai hiiri+näppäin -yhdistelmällä.
Itse pelaan badilla mutta en toisaalt...
Itse pelaan badilla mutta en toisaalta ymmärrä näitä narinoita epäreiluudesta, jos se on niin kova pala, niin kauppaan sitten hakemaan moinen värkki omaan koneeseensa kanssa.
"Toisaalta ei liene mahdottomuus tote...
"Toisaalta ei liene mahdottomuus toteuttaa peliä niin, että pelaajan käyttämä ohjain näytetään muille. Tätä soveltaen voitasiin luoda pelejä joissa on vain tietyn ohjaimen käyttäjiä, ja vastaavasti sallia kaiken tyyppiset ohjaustavat."
Näin tämä pitäisi ehdottomasti toteuttaa. Reilu peli ja kukaa ei voi valittaa. Muutenkun hiiri-pelaajat kyllä teurastavat padi-pelaajat ja se pilaa monelta nettipelin kokonaan.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi