Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Ninja Gaiden II Sigma tulee PlayStation 3:lle

Tecmo tuo Ninja Gaiden II Sigma -toimintapelin PlayStation 3:lle, uutisoi Kotaku. Kyseessä on uusintapainos aikaisemmin Xbox 360:lle julkaistusta ninjaseikkailusta. Peli saapunee kauppoihin syksyllä.

Sivuston kääntämän lehtiartikkelin mukaan PS3-pelaajat pääsevät seikkailemaan Ryu Hayabusan lisäksi Ninjutsu-taituri Ayanella. Peli saanee myös tuoretta sisältöä verkosta.

Käännöksen työstämisestä vastaa Team Ninjan Yosuke Hayashi, joka johti myös aikaisemman Ninja Gaiden Sigman kehitysprosessia. Alkuperäisten Ninja Gaiden -pelien pääsuunnittelija, Tomonobu Itagaki, ei ole enää yhtiön palveluksessa.

Galleria: 

Kommentit

Ei sarja mihinkään siirry [kommentti poistettuun kommenttiin], vaan saa oman versionsa. Viiveellä tosin, mutta toivottavasti aiemman version huonot puolet korjattuna.

Se on kyllä totta, että PS3:n sigma tulee varmasti olemaan teknisesti parempi kuin itse emopeli, sillä Itagakin tekemä NG2 oli sillä saralla varsin heikko esitys. Ilmeisesti peli oli pakotettu julkaisuun liian aikaisin ja sen vuoksi myös Itagaki lähtikin?

Hieno homma, vaikka pienoinen pettymys olikin kyseinen peli. Erikoista on vain se, että MS:hän oli pelin julkaisija ja nyt se siitä huolimatta julkaistaan PS3:lle.

Toivottavasti PS3-versiossa lisätään vaikeustasoa, sekä parannetaan kontrolleja ja "kameraa".

"Hieno homma, vaikka pienoinen pettymys olikin kyseinen peli. Erikoista on vain se, että MS:hän oli pelin julkaisija ja nyt se siitä huolimatta julkaistaan PS3:lle."

Tätä itsekkin ihmettelen, mutta kai microsoft on pelin vain julkaissut ja täten jättänyt itse nimikkeen tässä tapauksessa Tecmolle. Tai sitten hommaan on löydetty joku kiertotie julkaisemalla eri peli samalla sisällöllä tjsp.

Noh jokatapauksessa tuota on vähän tullut harmiteltua SIGMA:n jälkeen ettei kakkos osaa olisi päässyt pelaamaan, mutta yllättävän nopeasti sitä sitten nähtävästi pääseekin.

Tuskin olen peliä hankkimassa, mutta toivotaan, ettei peliä ole kustu, kuten useita myöhemmin PS3:lle portattuja pelejä.

Se on kyllä totta, että PS3:n sigma tulee varmasti olemaan teknisesti parempi kuin itse emopeli, sillä Itagakin tekemä NG2 oli sillä saralla varsin heikko esitys. Ilmeisesti peli oli pakotettu julkaisuun liian aikaisin ja sen vuoksi myös Itagaki lähtikin?

onhan nuo itagakin lähdön syyt jo moneen kertaan sanottu eikä sillä ollu mitään tekemistä ninja gaiden 2 julkaisun kanssa

Tässäpä yksi MS:n "yksinoikeusnimike", joka saadaan sitten myös sille oikealle konsolille eli PS3:lle. Hyvää vastapainoa sille, että Xbotit saivat RE 5:n ja tulevat saamaan myös uuden FF:n. Kyllä tätä jaksaa odotella, kun on kerran parempikin vielä, kuin Xbox-versio. Sigma 1 oli myös hyvä.

"Tässäpä yksi MS:n "yksinoikeusnimike", joka saadaan sitten myös sille oikealle konsolille eli PS3:lle. Hyvää vastapainoa sille, että Xbotit saivat RE 5:n ja tulevat saamaan myös uuden FF:n. Kyllä tätä jaksaa odotella, kun on kerran parempikin vielä, kuin Xbox-versio. Sigma 1 oli myös hyvä."

*facepalm*

Jos muutoksia on tarpeeksi, ostan. Mutta suoraan sanottuna, mikään ei minua häirinnyt alkuperäisessä Ninja Gaiden 2:sessa.

"mikään ei minua häirinnyt alkuperäisessä Ninja Gaiden 2:sessa. "

Ei edes paskin kamera koko pelialan historiassa, tylsääkin tylsempi kenttäsuunnittelu tai täysin epäreilut, pelaajan näköalan ulkopuolelta paskaa pelaajan niskaan heittelevät vihut? Puhumattakaan muutamista bugeista.

PS3_pelaaja taas vauhdissa.. Miksi vaihdoit muuten nimimerkkiä, Kovalchuk? Muut koittaa keskustella asiallisesti niin sinun on pakko tulla tännekin trollaamaan.

Liekkö Tecmolla rahapula vai miksi tälläiseen ratkaisuun päädyttiin? Hieman myös kummastuttaa että NG2:n julkaisijana oli MS Game Studios, mutta ehkäpä Tecmo kiertää tämän sillä, että nimeen lisätään tuo "Sigma" ja koko peli periaatteessa koodataan uudelleen alusta asti käsittääkseni. Periaatteessa siis eri peli kyseessä, vaikka olisikin täysin sama sisällöllisesti (+lisäsisältö). imo hyvä juttu kuitenkin että ne ketkä omistavat vain PS3:n pääsevät tähän käsiksi, kuitenkin käsittääkseni hyvä peli kyseessä teknisistä ongelmista huolimatta, ja ollut pitkään jo omallakin ostoslistalla (joku päivä vielä tän hankin >.< ).

"ehkäpä Tecmo kiertää tämän sillä, että nimeen lisätään tuo "Sigma" ja koko peli periaatteessa koodataan uudelleen alusta asti käsittääkseni. Periaatteessa siis eri peli kyseessä, vaikka olisikin täysin sama sisällöllisesti (+lisäsisältö)"

Itse asiassa kun käytiin sovellusprojektissa läpi näitä asioita tietotekniikkaoikeuden kannalta, on kyseessä yhä sopimusrikkomus jos lopputulos on sama vaikka koodi olisikin täysin eri. Tietysti nuo käsitellään tapauskohtaisesti, mutta nyrkkisääntönä menee noin eli sitä tulisi välttää, jos vastaava tilanne sattuu kohdalle. Samalla periaatteella esim. jos joku koodaa täysin eri tavalla pelin, mutta lopputulos näyttää täysin samalta kuin vaikka Halo 3 tai Killzone 2, on kyseessä silti tekijänoikeusrikos. Tilanteeseen ei vaikuta, vaikka tekisit kaikki itse käsin etkä ota mistään mitään valmista materiaalia.

Tecmo omistaa tekijänoikeudet Ninja Gaiden sarjaan, ei MS. Julkaisusopimus ei asiaa miksikään muuta. Tecmo tuskin olisi niin tyhmä, että antaisi oikeudet pois? MS sai rajallisen yksinoikeuden maksamalla julkaisukulut, ja nyt se on raukeamassa, joten Tecmo voi julkaista sen omia reittejään mille alustalle sattuu haluamaan. Normaalisti Tecmo julkaisee pelinsä itse, mutta NG2 oli poikkeus tähän sääntöön.

"Ei edes paskin kamera koko pelialan historiassa, tylsääkin tylsempi kenttäsuunnittelu tai täysin epäreilut, pelaajan näköalan ulkopuolelta paskaa pelaajan niskaan heittelevät vihut? Puhumattakaan muutamista bugeista." - Famaz

Ei. Kameraan tottu jo ekassa, joten pystyin helposti omaksumaan sen. Kentät oli vain hienoja koristeita mun verisen baletin taustalla. Vihollisen projektaalit olivat pahoja välillä, mutta kun loikki hieman ja kieri pari kertaa niin nekin väisti aika helposti. Bugeja en itse asiassa kohdannut kovinkaan useasti. Se päivitys juttukin meni mun ohi kun en päivittänyt peliä pitkääään aikaan.

Joten en voi sanoa että pelissä olisi jokin häirinnyt. Pidin pelistä paljon enemmän kuin NG1:sestä, sitä oli hauska pelata ja kuukauden se jaksoi innostaa.

Mutta toisaalta en pidä Halo 3:sta tai CoD4:sesta, minusta niissä peleissä oli aika paljon virheitä jotka tekivät pelaamisesta "ei hauskaa". Mielipiteitä on monia.

*dun dun dun* Another one bites the dust. *dun dun dun*

Joko on yksinoikeus hössötys kääntynyt siihen malliin että niitä onkin XO menettänyt enemmän?

Taas asiallista kommentointia poistetaan... Ja ennen, kun puolijumala Paavimme tulee sanomaan yhtään mitään, niin kantsii vilkaista niitä "Pelijulkaisijat painostavat Sonya PS3-alennukseen" -uutisen viestejä ja olla sitten ERITTÄIN ERITTÄIN HILJAA. ;)

Ja jos pääsisimme tästä sensuuriterrorista, niin asioita ei tarvisi moneen kertaan kirjotella. Boxi menetti taas yksinoikeuden, kun pleikka pojat saavat pelin PALJON PALJON PAREMPANA. Tiedän, että teitä boxittajia vituttaa, mutta nyt kävi näin. ;(

'' Only on Xbox 360 they said ''
Eikös Sigma ollut viimeksikin alkuperäistä parempi?
Kelpaa minulle, kuten myös muutkin ''myöhästyvät & paranneltut''-pelit..

Vai että trollaamaan :D Minähän kirjoittelen vaan yhtä "värikästä" tekstiä kuin herrat Xbugs ja Paolo tekevät Xboxpuolella piikitellen milloin mistäkin PS3:n ominaisuudesta tai milloin mistäkin. Mutta nyt tämä haarautuu jo niin kauas itse asiasta, että kannattanee lopettaa.
Itse asiaan. Kiva, että saadaan myös NG 2 PS3:lle, NG Sigma oli todella hyvä peli ja mielellään jatkaa Ryun tarinan selvittämistä, vaikka näin sitten vähän myöhässä. Loppujen lopuksi PS3-versiohan on mitä ilmeisemmin sitten parempi, kuten oli Sigma 1:n kohdalla verrattuna "alkuperäiseen". Että se sitten siitä "Xboxin ylivertaisuudesta multiplattarisaralla" :D :D :D

"...paskin kamera koko pelialan historiassa, tylsääkin tylsempi kenttäsuunnittelu tai täysin epäreilut, pelaajan näköalan ulkopuolelta paskaa pelaajan niskaan heittelevät vihut."

Aaaah mitä nautintoa.

@Wakefulness

Jos nyt yhden uutisen kommentointi onkin lähtenyt käsistä, ei se tarkoita sitä, että samaa tarvitsee jatkaa muualla.

Pakko tämä on hankkia jos saavat parannettua peliä tuosta XO-painoksesta eivätkä vaan tee jotain halpaa porttausta. Ninjailu on niin prkl:n kivaa touhua :)

"'' Only on Xbox 360 they said ''
Eikös Sigma ollut viimeksikin alkuperäistä parempi?
Kelpaa minulle, kuten myös muutkin ''myöhästyvät & paranneltut''-pelit.."

Olihan se viimeksi parempi PS3:lla, mutta ei oikein voi verrata. Vastassa kun olivat originaali Xboksin ja PS3:n tekniikka.. Hetken tämän omistin XO:lle, mutta ei sytyttänyt millään lailla. Hyvä silti että myös pelkän plösön omistajat pääsevät koittamaan.

Jos tecmo ottaa oppia kritiikistä, etenkin kameran suhteen, niin tästä voi todellakin tulla parempi kun NG2:sta. NG2 on pelattavuudeltaan melko kaukana Sigman tai alkuperäisen loistokkuudesta.

Monesti tunnutaan unohtavan, että Xboxin alkuperäinen Ninja Gaiden oli paljon enemmän kuin vain pelkkä toimintapeli. Ainakin minulle Ninja Gaiden 2 tuotti suurimman pettymyksen juuri fundamentaalisilla suunnitteluratkaisuillaan, jotka yksipuolistivat pelikokemusta. Siitä puuttui se seikkailufiilis, joka loi ykkösessä kontekstin itse toiminnalle. Ninja Gaiden 2:ssa toiminta jää juurettomaksi, kun kaupunkeihin pätkityssä pelimaailmassa ei ole jatkumoa eikä kovin ihmeellistä vetovoimaakaan.

Ehkä toimintaan keskittymistä ovat kovimmat fanit toivoneet, kun viitteitä siitä oli jo ensimmäisen osan uusintajulkaisuissa, mutta meikäläiselle kehityssuunta tuntuu nurinkuriselta.

Kaikesta huolimatta Ninja Gaiden 2 oli, tai on edelleen, mainio toimintapeli nimenomaan vimmaisen taistelunsa ansiosta, mutta alkuperäinen eepos taisi silti imeä Itagakin tiimiltä ne suurimmat voimavarat. Samanlaista jyrinää ja järinää kakkososa tuskin pystyy ikinä tuottamaan, mutta on tietysti kiva nähdä, mitä uusintajulkaisun kanssa onnistutaan saavuttamaan. Ainakin aikaa viilailulle on ollut.

Tuloksia odotellessa voi muistella vaikkapa vuoden 2004 ninjahekumaa Greg Kasavinin videoarviolla. Good ol' times... :)
http://www.gamespot.com/xbox/action/ninjagaiden/video/6090410/ninja-gaid...

Eka sigma ainakin oli mainio äksönjäksön peli! Toivottavasti samaa nannaa luvassa. Tuohon peliin kun saisi jonkinnäköisen co-opin, niin voisi heittää hyvästi kovasti ylimainostetulle sosiaaliselle elämälle.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi