Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Molyneux kertoo uransa virheistä ja opetuksista

Lionhead Studiosin Peter Molyneux kertoo Develop-lehden haastattelussa, kuinka studio kärsi Fablen kehitysprosessin aikana, ja kuinka tästä otettiin oppia jatko-osan tuotannossa.

– Jos minulta kysyttäisiin, mistä olen Fable II:ssa ylpein, en puhuisi innovaatioista: olen ylpein kehitysprosessista. Ollakseni rehellinen, Fablen kohdalla poltimme ihmisten elämät, tuhosimme tiimin. Viikko toisensa jälkeen, kuukausi toisensa jälkeen he työskentelivät 50, 60, 70, 80 tuntia viikossa, Molyneux paljastaa.

Valtava työtaakka haittasi muun muassa työntekijöiden avioliittoja, mikä sai suurena visiönäärinä ja ennen kaikkea hienona miehenä tunnetun Molyneux'n katumaan tekemiään virheitä. Prosessia oli hiottava.

– Totta puhuen olen kuuluisan huono kehittämään pelejä. Aikaisemmin saatoin kävellä toimistoon heilutellen käsiäni ja sanoa 'Hei, sain juuri hienon idean' – luultavasti ronskin alkoholiannoksen jälkeen – mikä johti meidät tuhlaamaan paljon rahoja tyhmiin asioihin, jotka eivät veisi meitä minnekään.

Fable II:n kehityksessä asiat olivat toisin. Prosessi eteni harkitummin, minkä ansiosta vasta sen loppupuolella jouduttiin rypistykseen, joka söi työntekijöiden viikonloppuja. Studio oli kuitenkin muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta tyhjä sunnuntaisin.

– Olen yrittänyt rakentaa Lionheadia niin, että luovuus on todella tärkeää, mutta se ei ole enää niin pakkomielteisen tärkeää. Tuotannon ääni ja talouden järkipuhe voidaan kuulla yhtä hyvin kuin kaltaiseni idiootti huutelemassa katoilta.

Studio panostaa nykyisin vahvemmin ideoiden ja konseptien testaamiseen prosessin alkuvaiheessa, jotta hankalilta tilanteilta vältyttäisiin myöhemmin, kun kuoppaa on ehditty kaivamaan syvemmäksi.

Galleria: 

Kommentit

Hieno mies.

Molyneux on kyllä hurjan hieno ja komea mies <3

Molyneux on semmoinen mies, joka pistää supliikkipuolen peliensä edelle. Harvoin äijältä tulee mitään keskinkertaista kummempaa mutta kaikki on toki kehuttu työpöydällä ollessaan maasta taivaaseen.

^
"mutta kaikki on toki kehuttu työpöydällä ollessaan maasta taivaaseen."

Toki toki, ja etenkin "ronskin alkoholiannoksen jälkeen" ;)

Molyneuxin ura on yksi suuri juomistarina. Alussa hän teki loistavia ja hyvin myyviä pelejä ja sai hirveästi kehuja. Maineen kasvaessa hän laiskistui aivan kuten humalan puutumisvaiheessa tapahtuu ja alkoi sitten pitämään itseään nerona kehujen siivittämänä. Humalassa ei oikein synny mitään järkevää ja arvostelukyvyn puute johtaa suuriin puheisiiin ja typeriin ratkaisuihin. Lopulta tulee laskuhumala, jossa alkaa tunnustusten ja tilinteon synkkä hetki ja yritys pelastaa kaikki se uskottavuus mitä vielä voi.

Molyneuxin ura on yksi suuri juomistarina. Alussa hän teki loistavia ja hyvin myyviä pelejä ja sai hirveästi kehuja. Maineen kasvaessa hän laiskistui aivan kuten humalan puutumisvaiheessa tapahtuu ja alkoi sitten pitämään itseään nerona kehujen siivittämänä. Humalassa ei oikein synny mitään järkevää ja arvostelukyvyn puute johtaa suuriin puheisiiin ja typeriin ratkaisuihin. Lopulta tulee laskuhumala, jossa alkaa tunnustusten ja tilinteon synkkä hetki ja yritys pelastaa kaikki se uskottavuus mitä vielä voi.

ehkä joidenkin harmiksi pelijournalismit edelleenkin tykkää miehestä varsinkin sen takia kun se osaa hyvin puhua

Mikseivät sitä julkaisua lykänneet edemmäs tai MS parit legioonat koodareita avuksi lähettänyt ettei moista ylilyöntiä olisi tapahtunut työajoissa?

Hieno mies on Molyneux.

Molyneux, tuo peliteollisuuden huono iskä, joka lupailee aina lapsosilleen herkkulounasta ravintelissa ja tarjoaa sitten sitä atrian valmismaksalaatikkoa. Jälkikäteen toteaa että ihan hyvä oli tuo maksalaatikko, ja kovin mukava valmistaa.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi