Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

GDC: Dead Rising 2:een luvassa paljon, paljon zombeja

Blue Castle Gamesin johtava hahmoartisti, Izmeth Siddeek, kertoi MTV Multiplayerin mukaan Developers Conferencessa, että studion tavoitteena on saada Dead Rising 2:ssa ennennäkemätön määrä hahmoja ruudulle.

Dead Rising 2 piirtää enemmän hahmoja kuin missään muussa videopelissä. Kaikki muu on alistettu tälle vaatimukselle, Siddeek kertoi.

Tavoitteen toteuttamisessa hyödynnetään Mental Mill -nimistä ohjelmistoa, jonka avulla epäkuolleiden ulkoasun pitäisi pysyä siistinä ja vaihtelevana suurista zombiemassoista huolimatta.

Teknologian tuotevastaava Laura Scholl kertoi tilaisuuden jälkeen, että Blue Castle havittelee peräti 6000 zombien saamista ruudulle. Luvulle ei kuitenkaan saatu vahvistusta Siddeekiltä.

Dead Rising 2 julkaistaan näillä näkymin ensi vuonna Xbox 360:lle, PlayStation 3:lle ja PC:lle.

Galleria: 

Kommentit

Pclle tuo nyt ei tuota mitään ongelmia, mutta konsoleille en usko ennenkuin näen.

Toivotaan että hyvää seuraa jos tämä kerran on tulossa myös pleikkarille :) Mukavaa päästä zombeja mättämään:D

"Pclle tuo nyt ei tuota mitään ongelmia, mutta konsoleille en usko ennenkuin näen."

Ehkä ei teho-PC:ille, mutta tuo kun pitäisi saada pyörimään myös vähän tehottomammillakin koneilla. Sitä paitsi, Heavenly Swordissahan oli lopun sotakohtauksessa joitain tuhansia sotilaita ruudulla kerralla.

Eipä tuo nyt niin hirveän suuri saavutus ole sinänsä, koska zombit laahustavat hitaasti eikä niille tarvitse pahemmin koodailla mitään hirveän monimutkaista tekoälykoodia. Kauempana näkyvät zombit kun voi käytännössä tehdä lähes liikkumattomaksi massaksi, jossa yksittäisen zombin hahmomalli ei ole erityisen yksityiskohtainen.

"Eipä tuo nyt niin hirveän suuri saavutus ole sinänsä, koska zombit laahustavat hitaasti eikä niille tarvitse pahemmin koodailla mitään hirveän monimutkaista tekoälykoodia."

Puhutpa aivan varmasti peliohjelmoinnin kokemuksen syvällä rintaäänellä... Ei se ihan noin mustavalkoista ole. Ja tekoälyä se zombienkin tekoäly on kun puhutaan pelistä.

+ ekalle postaajalta voisi kysyä, että miksi lukea KONSOLIFIN.netin palstoja jos on noin selvä pc-fanboy? Eikö nämä provot nyt voisi jättää kokonaan pois ja keskittyä olennaiseen.

Mitä uutiseen tulee niin odotan innolla. Eka DR oli oikein hauska kokemus. Tosin siinäkin oli zombeja jo aivan tarpeeksi yhtä aikaa.

Mitäs jos ensiksi laitettaisiin kontrollit ja tekoäly kuntoon ja sitten mietitään tälläisiä asioita? :p

"Dead Rising 2 piirtää enemmän hahmoja kuin missään muussa videopelissä. Kaikki muu on alistettu tälle vaatimukselle"

Myös ruudunpäivitys ja kontrollit?

Kuvissa määrä ei ainakaan vakuuta. Kolmannessa kuvassa taitaa olla n. 50 sömpiä...
Mitä tekee 6000 möröllä yhtaikaa?

PS2n Ikusagamissa nähtii 63 000 vihulaista kerralla... joten parannettavaa riittää. Mites.. köh tuo PCn kanssa nyt olikaan ;)

Meinasivat tulla 6000 zombilla sitä kun meet jonnekkin katolle vegasis ni kadulla kävelee 6000 zombia aina horisonttiin saakka...

"+ ekalle postaajalta voisi kysyä, että miksi lukea KONSOLIFIN.netin palstoja jos on noin selvä pc-fanboy? Eikö nämä provot nyt voisi jättää kokonaan pois ja keskittyä olennaiseen."

Itseasiassa olen pelialustasta riippumaton ja omistan peli PC:n lisäksi sonyn, nintendon ja microsoftin tuoreimmat konsolit. Kaikista löytyy jotakin kritisoitavaa ihan tasapuolisesti. Tämän uutisen tapauksessa olen kuitenkin tuota mieltä.

Ei ole mikään ongelma laittaa vaikka näennäisen äärettömästi hahmoja ruudulle. Ongelmat tulevat vasta kun jokainen hahmo pitäisi käyttäytyä yksilöllisesti. Aiemminhan esim. Total War peleissä tai Kameossa massakohtauksissa suuri joukko hahmoja on käyttäytynyt identtisesti. Massataistelut ovat hienon näköisiä mutta niiden yhdistäminen mielekkääseen pelaamiseen on jo vaikeampaa.

"Mitäs jos ensiksi laitettaisiin kontrollit ja tekoäly kuntoon ja sitten mietitään tälläisiä asioita?"

Sama. Tuo "Kaikki muu on alistettu tälle vaatimukselle" on aika huolestuttava heitto. Ne kaameat kontrollit pitäisi saada ensin kuntoon.. en jaksa uskoa, että tästä tulee kovinkaan kummoinen peli.

Kuka haluu ruudulle samanaikaisesti 6000 zombia??

Ihan siistiä, sinänsä.

Ainoa toive tosin on, että peli keskittyisi hulvattomaan ja aina hauskaan kekseliääseen zombientappoon kokonaan ja jättäisi typerät pomotaistelut, hullut armeijajätkät, kulttiryhmäsekopäät ja muut random EI-MITENKÄÄN-ZOMBEIHIN-LIITTYVÄT jutut pois.

Dead Rising oli helvetin jees ja hauskaa puuhaa mitä zombientappoon ja ajankuluun tulee, mutta moottorisahaklovnit ja edellämainitut vaan kiristi hermoja eikä edistänyt/parantanut pelattavuudessa eikä tarinassa suoraansanottuna yhtään mitään.

Ja pelin kontrollithan toimi ihan mukavasti hitaiden zombien teurastamiseen, mutta kun pitäisi ampua esim. sitä villiä cowboyta eri tasanteelle mikä juoksee ympäriinsä tai väistellä autoa mikä ampuu konekiväärillä, niin meni kyllä pelkästään hermot. :| En koskaan pelannut peliä läpi, kyseisen typeryyden takia. Peli vain meni vaikeaksi. Eikä sillä hyvällä tavalla, josta pidän, vaan sillätavalla että turhautus nousee kun kontrollit ja asiat ei vaan toimi kuten tekee.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi