Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

XNA-pelin tuotolla ei lennetä kuuhun

GamerBytesin koostamien Community Games -pelien myyntitietojen mukaan verkkopalvelussa julkaistuilla peleillä on ainakin toistaiseksi huonot mahdollisuudet muuttua todelliseksi rahasammoksi.

Community Games tarjoaa kotikehittäjille mahdollisuuden tuoda XNA-työkaluilla tehdyn pelinsä kaupallisille markkinoille. Palvelu lanseerattiin käyttöön Xbox 360:n syyspäivityksen mukana viime marraskuussa. Se ei ole kuitenkaan saatavilla kaikissa Xbox Live -maissa, kuten esimerkiksi Suomessa.

Tilastot ovat keränneet pettyneitä kommentteja kehittäjiltä, sillä muun muassa Weapon of Choice -pelin luonut Mommy's Best Games jäi tavoitteistaan reilusti.

Weapon of Choice oli kuitenkin palvelun kärkipäätä vajaan 10 000 kappaleen menekillä. Yhdysvalloissa kyseinen peli kustantaa viisi dollaria.

Kehittäjät eivät saa kaikkia tuloja omaan taskuunsa, sillä Microsoft leikkaa kakusta 30 prosentin siivun. Lisäkustannuksia voi aiheutua esimerkiksi mainonnasta.

Toistaiseksi tieto Community Games -peleistä leviää kuitenkin huonosti, ja parhaaksi mainontakeinoksi on osoittautunut puskaradio. Myös pelien suuri määrä vaikeuttaa menestymistä.

Galleria: 

Kommentit

Eihän noita taida edes saada Suomen Livestä? Tai ainakaan suurinta osaa tms.

Siinähän se taidetaan uutisessakin todeta ;)

Toisaalta harrastuksekseen koodaavalle nuo tuotot ovatkin jo ihan mukavia. Jos tilille sattuu parissa kuukaudessa tipahtamaan 4-5k dollaria, sellaisesta "työstä" jonka muuten olisi tehnyt ilmaiseksi vaikka omaksi ilokseen. Tai edes $500.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi