Ubisoft on rekisteröinyt tavaramerkkinä Driver: The Recruit -nimen. Kaahailusarjan tuoreimmasta osasta ehdittin puhua jo viime kesänä, mutta minkäänlaista virallista julkistusta asian tiimoilta ei ole vielä saatu.
Driver ja sarjaa kehittänyt Reflections Interactive päätyivät Atarilta Ubisoftin huomaan 24 miljoonan dollarin kipurahoja vastaan kesällä 2006.
Kommentit
Toivotaan että Reflections saisi mene...
Toivotaan että Reflections saisi menestyskonseptinsa jälleen kasaan uutta Driver-osaa varten.
Eka Driver oli kybä vuotta sitten niin kurkoa takaa-ajohurjastelua, että ihan harmittaa saagan dippaaminen kakkos-osan jälkeen keskinkertaisten GTA-kopiokaasuttelujen tasolle. Viimeisin täysverinen osa (Parallel Lines) oli käännös kohti valoisampia ajotunneleita, mutta nykykehityksen jäljessä kurvailtiin edelleen.
Auttaisiko sitten ihan paluu debyyttijuurille puhtaaseen ja vauhdikkaaseen takaa-ajokaahailuun keikkakuskiteemalla, sillä pelisarjan ekat osat olivat mainiota kaahailuviihdettä ilman sen suurempia kikkailuja. Tiedä sitten riittääkö se enää nykyisin monipuolisten hiekkalaatikkomellastelujen aikakaudella...mutta ei tee vahinkoa yrittää. Simppelillä "kissa ja hiiri" -genrellä on kuitenkin vielä paljon annettavaa ennen viimeistä kuolonkorahdustaan.
Tuo on kyllä totta. Minulle tosin kyl...
Tuo on kyllä totta. Minulle tosin kyllä maistui kolmonen ja Paraller Lineskin helposti läpipeluuverran, ja loppuun asti olivat hauskoja. (paraller lines loppui liian nopeastikkin!)
Mutta toivottavasti tosiaan turhat kikkailut pois, ja homman ydin niin hiotuksi ja hauskaksi kuin voi olla niin hyvä tulee.
Kyllä. Driver 1 oli jotain niin upeaa...
Kyllä. Driver 1 oli jotain niin upeaa aikoinaan. Se jännitys minkä sai pelkästä autolla ajamisesta(ei tarvittu aseita) oli jotain niin jäätävää.
Jep samaa mieltä täällä. Ihan mainio ...
Jep samaa mieltä täällä. Ihan mainio peli sarja ja todella mielenkiinnolla odotan seuraavaa versiota. Tuli tässä just vähä aika sitten ladattua tuo eka versio Sonyn PSP lastaus sydeemistä. Asia peli vielä \m/
joo kyllä tuli useita tunteja hikoilt...
joo kyllä tuli useita tunteja hikoiltua ekan osan parissa, eikä se mitään muuta tarvinut ku ajamista, muut osat jättivät huomattavasti kylmemmäksi.
Kuulun niihin harvoihin, jotka haluav...
Kuulun niihin harvoihin, jotka haluavat toisen Driv3r:n. Tykkäsin fysiikoista ja erityisesti replay-ominaisuudesta tooodella paljon, jopa niin paljon, että skippasin koko Parallel Linesin kun kuulin, ettei siinä paljo replayitä muokkailla.
"Tiedä sitten riittääkö se enää nykyi...
"Tiedä sitten riittääkö se enää nykyisin monipuolisten hiekkalaatikkomellastelujen aikakaudella...mutta ei tee vahinkoa yrittää."
Itse toivoisin ettei peli menis vapaaksi rellestys-hiekkalaatikkoiluks. Koska sitten pääpaino olisi varmasti pakenemisella. Driverin ensimmäinen osa tosiaan oli senverran fiilispohjainen kaahailu, että oksat pois. Pääasia oli päästä karkuun ja tehdä se tyylillä ;) Eli kaikenmaailman aseiden paukuttelut pois tästä pelistä, kiiitooos.
Ja jos autosta ulos pääsee ja sandboxiksi mennään, niin sitten tosiaan jotain sensorttista että hiotaan taktiikoita(saisi valita paikan josta poimia, paikan jossa vaihtaa autoa katoamiseksi tms. jotain miten oikeitakin "keikkoja" suunnitellaan) tai annetaan briefing ennen keikkoja ja selitetään homman nimi. Ja jos ollaan jalkaisin, on pointtina siinäkin KARKUUN meno, ei takaisin taistelu. Eli melkeinpä sellaista Mirrors edge tyylistä pakenemista(sama fiilis siis) ja tärkein toive on ehtiä autolle ja painaa talla lautaan. :)
Rainbow six tyylinen "suunnittelu" ennen tehtävää antaisi aika paljon lisäfiilistä siihen että olet kuski suuremmassa ryhmässä ja että hommat pitää suunnitella, suunnitelmissa pitää pysyä jne.
Enpä nimittäin muista ainuttakaan leffaa jossa pakoauton ajaja ja muu porukka ei suunnittele miten homma tehdä. Mukaanlukien mahdolliseksi bensan loppuminen. Klassinen "pakomatkalle tankkaamattomalla autolla"-moka vois koitua kohtaloks. Tämäkin "pakottaisi" valitsemaan pakoauton ja pysäköimään sen valmiiksi tms... sen sijaan että menet, teet mitä teet ja varastat vaan ekan auton mitä näet ilman mitään realismia kuten GTA sarjassa voi tehdä. (ei sillä, ettenkö pitäis siitä, mutta driveriltä toivoisin jotain erilaista).. ja pakotaktiikoita, kuten tilapäinen maalipinta -> autopesuun peseen se pois, auton vaihto ja vanhan auton hävitys todisteiden tuhoamiseks ja mitä kaikkia näitä nyt on nähty vastaavissa leffoissakin.
Ja "oman auton" tarkoitus nousisi myös tärkeämmäks, kun olisi olemassa jonkinsortin "huomio" mittari, että minkäverran huomiota herätät. Jos alat varastella autoja, sut huomataan ja silloin ei välttämättä oo paras vaihtoehto suunnitella isompia rikoksia. Saatika sellaisen jälkeen elellä huomiota herättävästi. Joka sitten tietty johtais oman auton fiilikseen, sen virittelyyn, korjailuun.. en tiedä - vois olla fiilistä mielettömästi, oikein toteutettuna :)
Aiemmin GTA/SaintsRow/GodFather tyylisissä peleissä kun ei oikein ole ollut mitään "omaa autoa".
Vaikka onhan HEI$T ehkäpä kaiketi sensorttinen pankkiryöstöpeli, mutta en ole perehtynyt/syttynyt kovinkaan kyseiseen. Driverin vaan täytyy palata siihen pakoautoiluun, mutta ei tehdä siitä arcademaista kuten Wheelman. Urbaania fiilistä, leveitä renkaita, sivuluisuja, tiukkoja ajojahteja, taktiikoita, realismia, hyvät fysiikat. Ja mitä vähemmän aseita, sen parempi. Koska mikäpä veisi pois kiinnijäämisen pelkoa enemmän, kun se, että tiedät voivasi nousta autosta ja teurastaa kaikki ;P Blaah.
Toivottavasti tulee hyvä ja uskaltavat pysyä originaalina, eivätkä mene tähän aivan samaan "Sandbox, aja missiolle jonka haluat, välidemo, toteuta miten lystäät, seuraava". Haluaisin nähdä ennemmin kunnon stoorin - ei väliä vaikka menisi lineaarisena kunhan paketti on tyylikäs, fiilis bensankatkunen ja ajomallinnukset tuttua driveriä alkuajoilta.
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi