Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Gears of War 2:ssa pelataan vanhoilla säännöillä

Gears of War 2:n verkkopelissä vietetään viikonloppua vanhojen sääntöjen merkeissä: yhteen tiimiin mahtuu neljä pelaajaa, eivätkä savukranaattien räjähdykset kaada hahmoja.

Ensimmäisestä osasta tutut säännöt eivät koske Wingmania tai Hordea. Muutokset ovat voimassa tiistaihin saakka.

Galleria: 

Kommentit

Pelataan vanhoilla säännöillä = ollaan huomattu että aika monessa asiassa mentiin metsään tämän pelin suhteen. Savukranut ehdottomasti yksi näistä asioista. Eipä tuo paljoa lohduta, peli on myyty pois jo ajat sitten.

Vaikka tuossa sanotaankin etteivät säännöt päde wingmanissa, ei ainakaan eilen wingmania pelatessa savukranaatit kaataneet hahmoa.

Mielestäni savukranaattien tehottomuus on ollut huono asia. Peleistä tullu huomattavasti epätasapainoisempia. Perus GOW2 on ollut ihan hyvin tasapainossa muuten paitsi naurettavien yhteysongelmien (lag, hostin ylivoimaisuus, hostin quittaamisen) takia. GOW3 saa jäädä kyllä ostamatta ellei niitä saada ratkaistua.

"Pelataan vanhoilla säännöillä = ollaan huomattu että aika monessa asiassa mentiin metsään tämän pelin suhteen."

öööh, mutta miksi sitten ollaan huomattu, että tiistaina kannattaa palata "metsään menneisiin" sääntöihin?

Itse veikkaisin, että väliaikaisella sääntömuutoksella vain herätellään GOW2 -pelaajia.

Tuo savukranaattien toimivuus riippuu mielestäni pelimuodosta. Esimerkiksi tavallisessa Executionissa ja Warzonessa kranaatteja on jokaisella yksi per kierros, joten mitään valtavaa spämmäystä ei pääse syntymään, kun taas King of the Hillissä jatkuva hillin spämmääminen savukranaateilla ottaa päähän. Toki noissa yhden elämän pelimuodoissakin syntyy tilanteita, joissa savukranaatti voi ärsyttää, mutta useimmiten sen käyttämistä kannattaa miettiä vähän tarkemmin, eikä niitä tule turhaa spämmäiltyä.

Suunnittelun osalta savukranaatin kaatovoiman takana lienee tarkoitus helpottaa pattitilanteiden purkamista ja esimerkiksi kilven kanssa hantteeraavien pelaajien elämän vaikeuttamista. Tässä ne toimivat ihan hyvin, mutta ikävä kyllä kranaatin efektiivinen säde on liian suuri, joten sitä voi käyttää hyväksi ja suorastaan huorata liian tehokkaasti monissa tilanteissa.

Pelin suurimmat ongelmat piilevät joka tapauksessa muualla kuin savukranaateissa. Lagitus ja ihmeellinen bugitus vaivaavat verkkopeliä edelleen. Kun nämä ongelmat ovat poissa, pelaaminen on mitä hauskinta, mutta valitettavasti näin kirkkaalla säällä pelataan harvoin.

Nämä viikonlopputempaukset ovat mielestäni hyvä trendi, sillä ne tuovat tietynlaista eloa verkkopeliin. Halo 3:ssa on (lähes) jokainen viikonloppu yksi, erityinen playlist, josta saa tuplasti expaa. Oli se sitten grifballia, fiestaa tai jotain vielä härömpää, tuo se mukavaa vaihtuvuutta verkkopeleihin, eikä kenenkään ole pakko niihin karkeloihin osallistua.

Miellelläni näkisin vastaavanlaista toimintaa tulevaisuudessakin. Vaihtelu pitää pelaajayhteisön vauhdissa.

Mielestäni savukranaattien kaatava voima on yksi parhaimpia uudistuksia GoWiin, mutta onhan nämä sääntömuutokset piristäviä.
Onkos stopping power päällä?

"Pelin suurimmat ongelmat piilevät joka tapauksessa muualla kuin savukranaateissa. Lagitus ja ihmeellinen bugitus vaivaavat verkkopeliä edelleen. Kun nämä ongelmat ovat poissa, pelaaminen on mitä hauskinta, mutta valitettavasti näin kirkkaalla säällä pelataan harvoin."

Hyvä kiteytys.
20lvlille jaksoi jyystää, sitten vähän hyytyi.

"Halo 3:ssa on (lähes) jokainen viikonloppu yksi, erityinen playlist, josta saa tuplasti expaa. Oli se sitten grifballia..."
ZzzZzzZzzZzzZzz

Tuota gowia noin miljoona tuntia hakanneena voin sanoa, että Paavin kommentti omaan uutiseensa osui täysin nappiin. Mä jo vkl:nä pelästyin, että nytkö ne on mennyt muuttaan sääntöjä. Onneks tulee takaisin. Nuo lagit ja hostietu on edelleen aika järkyttävä ongelma. Mutta jotain pelin ylivoimaisuudesta kertoo, se että vieläkin sitä jaksaa pelata selkeistä ongelmista huolimatta.

Nytkun vielä quittaajat korvataan boteilla niin ei tuu sellasia minuutin matseja, jonka jälkeen napataan verkkopiuha irti ja takas kiinni.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi