Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Epic-pomo lupaa peleihin fotorealismia

Epic Gamesin perustaja ja toimitusjohtaja Tim Sweeney laskee, että tietokoneiden laskutehon kasvua ennustavan Mooren lain perusteella voimme odottaa fotorealistista peligrafiikkaa 10-15 -vuoden päästä.

Sweeneyn graafinenrealismi sisältää täysin realistisen valaistuksen, jossa myös valonlähteistä jakautuva energia lasketaan tosiaikaisesti. Mukana on tietysti täysin anti-aliasoitu grafiikka, sekä elokuvatasoiset ymäristöt ja liikkeet. Kaikki tämä on saavutettavissa puhtaalla laskentateholla, mutta Sweenyn mukaan todellinen haaste on luoda ihmismäistä älyä ja käyttäytymistä.

Sweeney pitää nykypelien hahmoja vielä täysin epärealistisina verrattuna näyttelijöihin, sillä ne eivät kykene toistamaan ihmismäisen käyttäytymisen pieniä piirteitä.

– Voimme simuloida hahmon kasvoja kymmenillä eri tavoilla, mutta koko kehossa on tuhansia simuloitavia kohtia. Olemme vasta löytämässä näitä asioita tällä tarkkuudella, joten olemme vielä kaukana niiden simuloinnista, Sweeney totesi.

Galleria: 

Kommentit

Haluan kyllä aina pelien näyttävän peleiltä, koska realismi on tylsää grafiikkaa... ...pelit ovat mielestäni nyt jo komeampia kuin katsoisi ulos ikkunasta;)

Gears of war ja ainoat liikkuvast osat kädet, jalat ja suu

Olen myös monessa suhteessa sitä mieltä, että miksi aina pyrkiä realismiin, kun voisi tehdä jotain aivan muuta ja tarjota sellaista silmäkarkkia mitä ei oikeasti muualla voi kokea.

Mitäs valitatte?
Olisihan se joskus kiva pelata täydellisen realistisia pelejä, mutta tuskimpa esim. Madworld-tyylinen piirrosgrafiikka mihinkään katoaa.
Monipuolisuus on valttia!

Mutta fotorealismillahan nuo "mahdottomat" asiat saadaa vielä paremmin esille kun nyt. Kuitenkin, itse en tahdo, että tällänen "mariomainen" grafiikka häviäisi.

Sweeney on äijä, respect.

Ei enää kauaa niin saadaan aitoa kunnolla animoitua por on kaatoa Deer Hunterissa ;)

Kauheet konsolisodat tulossa siitä rendaako Pixar leffansa PS5llä vai Xbox2880llä :D Nintendon kannattajat luultavasti ovat sitä mieltä että Nintendo Ginalla vatkaaminen merkitsee eniten.

Kun luin tämän iGooglen minikokoisesta Konsolifin-gadgetista, luin että "Epic-poRNo lupaa fotorealismia peleihin". Siinä sitten klikkaamaan otsikkoa ja kun kuvassa on Mario niin sitä rupeaa ihmettelemään että mimmosta pornoa ne kaiken maailman pervot haluaa...

Autopeleihin voisin tuon fotorealismin ottaa ja johonkin Sims-tyylisiin peleihin, mutta ei näin yleensä oikein iske.

Samaa mieltä kuin oliver.

Pelejä tehdessä kuuluisi käyttää mielikuvitustaan ja kekseliäisyyttään,oikean maailman luomisen sijaan.

Oliver iski naulan arkkuun.

Peleissä pitää olla sellaista silmäkarkkia(ja hauskuutta, sun muuta) mitä ei ole missään muualla päin elämässä.
Yksi syy miksi pelejä pelataan. =)

GTA olisi mahtava fotorealistisella grafiikalla.

Realismia ei nyt pidä ymmärtää väärin. Tarkalleen ottaen Tim taisi veikata, että 10-15 vuoden kuluttua peleissä on mahdollista toteuttaa ns. elokuvatasoista grafiikkaa. Sehän voi olla realistista tai epärealistista - hauskaa tai synkkää -, mutta kuitenkin "realistisempaa" kuin nykyään. Interaktiivinen Ratatouille, tai ehkä Wall-E? Lord of the Ringsin tasoiset tehosteet? Mielenkiintoista on myös nähdä, mihin asti elokuvat pääsevät tuossa ajassa; edes parhaimmat CG-elokuvat eivät ole täysin rikkoneet todellisen ja tietokoneella toteutetun rajaa. :)

Fotorealistinen Shadow of the Colossus kelpaisi kyllä minullekkin. :)

Mielummin loistava pelattavuus, kuin loistava grafiikka. :)

Jaa'a. Kuinkahan pitkään niiden pelien tekemisessä sitten menee, jos grafiikkaa hiotaan viimesen päälle ja eihän "realistinen" välttämättä ole toimiva pelin kannalta. Nyky laitteillekkin on mahdollista tehdä hyvinkin näyttävää grafiikkaa, mutta on eri juttu kuinka moni sitä osaa/ryhtyy tekemään, jos se on vaikeaa ja aikaa vievää hommaa. Kehitys tuntuu etenevän ihmistä nopeammin jos koko ajan otetaan uusia tekniikoita käyttöön, niin ei "vanhasta" keritä vielä imeä kaikkea irti. Niin ja itse pidän pelattavuutta ja pelin ideaa grafiikkaa tärkeämpänä.

Claw on asian ytimessä eli kustannuksissa. Mitä monimutkaisempia ja yksityiskohtaisempia peleistä teknisesti tulee, sitä enemmän resursseja niiden kehittäminen vaatii. Fotorealistinen grafiikka vaatii valtavahkon lauman graafikkoja vääntämään malleja ja tekstuureja. Tämä taas tarkoittaa entistä suurempaa budjettia ja pidempää kehitysaikaa, jolloin taloudellisesti kannattaa pelata entistä enemmän varman päälle ja julkaista valmiiksi mietitty NHL ja NFS toisensa perään, sen sijaan että kokeilisi riskillä kehittää uudenlaista peliä.

En malta odottaa että alkavat tehdä kunnon realistista virtuaali pornoa jossa on täydellisiä naisia... Mahdollisuudet ovat rajattomat :P :D

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi