CNET Newsin haastattelema Reggie Fils-Aime uskoo Wiin houkuttelevan Xboxin Haloon tykästynyttä yleisöä The Conduitin ja Dead Space Extractionin kaltaisilla peleillä.
– Uskomme voittavamme Halo-yleisön puolellemme peleillä kuten The Conduit, moninpelattava, verkkopelillinen räiskintäkokemus, tai Dead Space Extraction. Ja tiedätkö mitä? Kun ne ihmiset hyväksyvät Wiin, he menevät ostamaan Mario Kartin tai Wii Fit Plusin, Reggienaattori uskoo.
Hän halusi kuitenkin korostaa Nintendon halua laajentaa pelimarkkinoita, joten yhtiö ei tyydy pelkästään houkuttelemaan nykyisiä pelaajia konsolinsa ääreen.
Yhtiön pidemmän aikavälin tavoite on saada nykyisin pelejä vieroksuvat tarttumaan Wiimoteen. Reggien mielestä haaste on aikaisempaa suurempi.
– Sen takia haluamme olla innovatiivisia Vitality Sensorin kaltaisilla tuotteilla ja meidän täytyy pistää nykyiset pelaajat sanomaan "Häh? Mikä tuo on?" Juuri tuollaisen reaktion saimme pari vuotta sitten, kun puhuimme ensimmäisen kerran Wii Fitistä, ja katso missä olemme nyt.
Kommentit
Paavikin menee lammikko housuissa ost...
Paavikin menee lammikko housuissa ostamaan Wii Fit Plusin.
Nyt on kyllä semmonen maailman valloi...
Nyt on kyllä semmonen maailman valloitus kavereilla menossa että ei voi kovin hyvin päättyä :D Ei siinä, hyvät pelit kyllä pehmittävät ns.tosipelaajatkin wiin omistajiksi. Tarkoittaakohan tämä lausunto sitä että wiinkin elinkaari on ajateltu tavanomaista hiukan pidemmäksi?
Dead space: Extraction voi tosiaan hi...
Dead space: Extraction voi tosiaan hieman houkutella tosipelaajia wii:n suuntaan, mutta conduit tuskin. Vaikuttaa säälittävältä räpellykseltä, mutta tokihan sitä wiin omistajat mainostavat kun ei pahemmin wiillä laadukasta räiskintää ole.
Dead space: Extractionkaan ei kyllä ole Halo-yleisön makuun, sillä kauhuelementit eivät kuulu kovin kiinteästi värikkääseen haloon. ;)
Itselleni Dead Space oli kyllä niin maittava pelikokemus, että saa nähdä jos sitä wiin hankkisi vähäksi aikaa kun Extraction tulee. Enemmän tietysti odottelen sitä oikeaa jatko osaa, eli Dead Space 2:sta, jota ei tietenkään wiillä nähdä.
Todella houkuttavaa...
Todella houkuttavaa...
Typerintä mitä olen vähään aikaan kuu...
Typerintä mitä olen vähään aikaan kuullut.
Conduit on kyllä näyttänyt kovalta me...
Conduit on kyllä näyttänyt kovalta meikäläisen silmään jo tovin. Jotenkin tulee sellainen "ug-fiilis" pelin videoista, tulee vanha golden eye ja perfect dark mieleen. :)
Tämä näyttää jotenkin tutulta ;) K...
Tämä näyttää jotenkin tutulta ;)
Kelli, ei kannata välttämättä vähätellä Conduitia. En minäkään voi tietenkään pelaamatta sanoa tuleeko se lopulta olemaan oikeasti hyvä, mutta lupaavalta ainakin vaikuttaa, eikä siitä nyt ainakaan "säälittävää räpellystä" voi oikeasti odottaa.
Kelli, Miten voit kutsua Conduitia sä...
Kelli, Miten voit kutsua Conduitia säälittäväksi räpellykseksi kun et ole edes pelannut tuota peliä? Vitutuskäyrä nousee minulla aika lailla kun haukutaan peliä paskaksi vaikka ei olla edes pelattu koko peliä!
Mikä siinä on niin lupaava, jos saa k...
Mikä siinä on niin lupaava, jos saa kysyä? Videoiden perusteella omaan silmääni näyttäisi olevan "juokse ja tapa kaikki tyhmät alienit kummajaisaseet laulaen geneerisillä gradient räjähdyksillä varustettuna"-meininkiä. Kontrollitkin vaikuttavat äärimmäisen epätarkoilta, voi tosin johtua kokemattomasta pelaajasta.
Jos the conduit tulisi tehokonsoleille olisi se wii pelaajien mielestä todennäköisesti yksi putkiräime muiden joukossa.
Edit.
Cell: "Kelli, Miten voit kutsua Conduitia säälittäväksi räpellykseksi kun et ole edes pelannut tuota peliä? "
Kyllä videoiden perusteella pystyy sanomaan kohtuullisen paljon pelin yleisestä laadusta. Näkee kontrollit, olemattoman tekoälyn, grafiikan ja äänet. Eikö noiden perusteella voi jo vähän arvioida miltä peli vaikuttaa?
Minäkun luulin että boxista ei enää p...
Minäkun luulin että boxista ei enää paluuta wiihin eikä toisin päin.. Aika huono teoria miehellä..
Minusta conduitista on turha sanoa su...
Minusta conduitista on turha sanoa suuntaan taikka toiseen mitään ennen kuin valmis peli pyörii koneessa. Ei se minustakaan videoiden perusteella kummoiselta vaikuttanut ja Wiin tehoilla ollaan kaukana Dead Space ja Bioshock tasosta mutta katsotaan nyt rauhassa mitä tuleman pitää.
Suosittelen muuten kaikkia Conduittia odottavia ja ps2:sen omistavia kokeilemaan Project Snowblind peliä ps2:lla. Siinä jos mikä on aliarvostettu peli, ja jos Conduit yltää millään mittarilla edes siihen olen hitusen otettu.
Dead Space Exctraction kuulostaa lupaavammalta, ja ehkä valopyssypleistä saa helpommin Wiin tehoilla näyttävän, mene ja tiedä.
Kelli: Kontrollit on onnistuneita,...
Kelli:
Kontrollit on onnistuneita, se voidaan jo varmuudella sanoa. Ei voi mennä vikaan jos kaikkea voi säätää oman mielensä mukaan... Ymmärrät kai että conduit on tällä saralla kaikkien FPS-pelien tuleva mittatikku. Yksikään pädiräiskintä tahi wiimoteilu ei ole antanut yhtä laajoja säätömahdollisuutta kuin conduit, ja toivotaan että laajasta muokattavuudesta tulee uusi perusominaisuus kaikkiin räiskintöihin oli alusta mikä tahansa.
Ja mitä tuohon ulkonäköön tulee, lähes kaikki artikkelit mitä olen lukenut ovat painottanut sitä että peli näyttää erittäin hyvälle livenä. Paha sanoa, en ole ikinä nähnyt, mutta uskon ammattilaisten kirjoitteluun. Nähtävästi videoista jää jotakin pois.
Ei kontrollien kustomointi takaa niid...
Ei kontrollien kustomointi takaa niiden onnistuineisuutta, mutta eipä tästä sen enempää, hyvä jos on kontrollit kunnossa. Videoissa kuitenkin pelaajat räpeltävät miten sattuu kursorin kanssa ja siitä epäilys niiden toimivuudesta.
Ei ulkonäössä minusta ole teknisesti mitään erityistä vikaa ottaen huomioon alustan rajoitukset, mutta visuaalinen tyyli on minusta vedetty överiksi.
Saa nähdä millaiseksi lopullinen peli muodostuu, mutta ei tosiaan ole itseäni vakuuttanut pelistä saatavilla oleva kuva- ja videomateriaali.
"Typerintä mitä olen vähään aikaan ku...
"Typerintä mitä olen vähään aikaan kuullut."
Ei lisättävää.
No ainakin yhteen Halofaniin vetoaa! ...
No ainakin yhteen Halofaniin vetoaa! :) Se vain, että se vetoaa tietty vähän toisella tavalla. Ehkä Reggien(ja High Voltagen itsensäkin muuten) ei olisi kannattanut mennä tekemään vertailuja isojen koneiden koviin nimiin, tämä kun on kuitenkin vähän sellainen Timesplittersmäinen peruspeli. Ampumisen fiilis se on, mikä tässä vetoaa! Hiirtähän on sanottu aina parhaaksi käyttöliittymäksi näissä peleissä ja näinhän se onkin, mutta Wiimote saattaa parhaimmillaa laittaa sillekin kampoihin. Ainakin Wiimote hakkaa hiiren immersiossa 10000.000 - 0. Hiirtä kun hinkataan pöytää vasten vaakatasossa, sillä ohjaaminen on välillistä ja liike täytyy mielessä kääntää toiseen tasoon. Wiimotea huidotaan suoraan pystytasossa, joka taasen on välitöntä. Kääntyminen on hiiren vahvuus Wiimotea vastaan, mutta Wiimote taas on parhaimmillaan, kun näytössä(ja conduitin headtrackingin ansiosta vähän sen ulkopuolellakin!!!) on useita kohteita, joita pitää ampua nopeasti. Nyt on tullut jo vastaan Conduitia kokeilleiden mielipiteitä, joista jotkut rankkaavat Wiimoten hiirenkin edelle.
"Nyt on tullut jo vastaan Conduitia k...
"Nyt on tullut jo vastaan Conduitia kokeilleiden mielipiteitä, joista jotkut rankkaavat Wiimoten hiirenkin edelle."
Huimaa. Minä muuten rankkaan padin hiiren edelle.
Kelli vaikuttaa aikamoiselta The Cond...
Kelli vaikuttaa aikamoiselta The Conduit -vihaajalta. Niitähän toki löytyy, etenkin tuolta "tehokonsoleiden" pelaajien puolelta.
Mitä olen lukenut ihan peliä pelanneiden mielipidettä, ihan hyvä peli on sieltä tulossa. Ja pelkkä fakta että voi käyttää wiimotea kahden typerän tatin sijasta (säälin etenkin ps3:n pelaajia, sillä dualshock on hirvittävä vekotin) nostaa pelaamisen nautinnollisuutta huimasti. Nettipelikin kuulemma toimii erinomaisesti, ja pelihän sisältää hauskoja multiplayer -modeja.
Eli "säälittävä räpellys" tästä pelistä ei ainakaan ole tulossa.
Dead Space: Extractionista en tiedä, mutta nimellä lennetään jo ainakin pitkälle. Varmaan ihan hyvä peli siitäkin tulossa.
Mario Kartin wiin "hyväksyvät" pelaajat varmaan voivatkin ostaa (hauska moninpelihän se on), mutta en nyt ihan tuosta wii fitistä tiedä...
Vihaaja? :D Lähinnä skeptinen pelin l...
Vihaaja? :D Lähinnä skeptinen pelin laadusta. Ei se ole ihme, ettei the conduit kovin säväytä, jos tehokonsoleilla on jos jonkinlaista laaturäimettä pelaillut.
Itsekin rankkaan padin ehdottomasti hiiren edelle. En tarkkuudessa, mutta käyttömukavuudessa kyllä. Erikoisesti vielä nyt kun on dualshock 3:seen kerinnyt tutustua, niin minusta se on ehkäpä jopa paras käyttämäni padi. Eihän se ole muotoilultaan järin mukava, mutta tattien pieni vastus, tarkkuus ja range tekevät siitä ennennäkemättömän tarkan fps-peleissä.
Mutta edelleenkään en ole saanut kunnon vastausta miksi te wii-pelaajat odotatte tätä vesi kielellä? Ei pelkkä wiimotella tähtääminen voi olla syy, sillä silloinhan pelin sisällöllä ja muilla pelillisillä seikoilla ei ole lainkaan merkitystä.
"Mutta edelleenkään en ole saanut kun...
"Mutta edelleenkään en ole saanut kunnon vastausta miksi te wii-pelaajat odotatte tätä vesi kielellä? Ei pelkkä wiimotella tähtääminen voi olla syy, sillä silloinhan pelin sisällöllä ja muilla pelillisillä seikoilla ei ole lainkaan merkitystä."
Se!!! Se juuri, eikä mikään muu. Ja se vasta onkin PELILLINEN seikka. Se on juuri se PELATTAVUUS. Se, että joku nyt tekee sen pelattavuuden lisäksi hyvät grafiikat on nasta juttu. Eikö uudet pelikokemukset maistu, vai mihin tämän ymmärtäminen tyssää? Wiimotella on nasta ampua röpötellä!
Jännä muuten: Conduitin juonesta ei tiedetä vielä mitään. Silti sitä bashataan aivan silmittömästi olemattomaksi juoneltaan. Ja kuitenkin samaan aikaan joku COD4 maistuu samalle porukalle, vaikka se vasta onkin juonellisesti rutiköyhä!?!? Hyvä peli se on silti, ei siinä mitään, ihmettelenpä vain tätä rasismin aiheuttamaa tekopyhyyttä. Sisältöähän Conduitissa on ihan riittävästi. Siinä on kattava yksinpeli, joka voi olla, tai olla olematta mielenkiintoinen(en itsekään näkemäni perusteella usko sen olevan ihmeellinen, mutta en sitä tietenkään bashaa, kun en tiedä) Sitä kun ei vielä tiedä, se voi vaikka yllättääkkin. Joka tapauksessa ampumisen fiilis raikastaa vanhanaikaistakin kaavaa. Ja sitten siinä on ensimmäistä kertaa Wiillä nykynormiston mukainen moninpeli kaikilla muodoilla ja nämä normit ylittävällä kustomoitavuudella. Ja tämä on mun mielestä Conduitin sisällön pääpointti. Mun mielestä High Voltage ampuu itseänsä varpaaseen siinä, että se markkinoi tätä peliä yksinpelillä, joka ei selvästi ole kahden kolahtanut peliväkeen. Ne lähtivät tekemään tätä moninpeli edellä ja siinä tämä onkin haka. Siinä riittää sisältöä niin kauna, kuin riitää peliseuraa. Nettipeli puheyhteydellä ei sinällään ole ihmeellistä, mutta saapahan nyt senkin kokea uudenlaisen ohjaimen kanssa. Wiimote on ainoa ohjain, jolla FPS-pelissä saa kokea ampumisen tunteen. Se on mulle tässä kaikkein tärkein! En voi lakata haaveilemasta konepistoolilla röpöttelystä. Sen ansiosta mä jopa siedin jonkin aikaa Medal of Honor:in PSP:ltä portattua ankeaa Wii-versiota.
Mä olen PELAAJA, ja pelaan kaikilla koneilla kaikenlaisia pelejä. En jaksa jumittaa yhden koneen ja yhden pelityypin kanssa ja trollata kaikkea siitä poikkeavaa. Mun mielestä padi on ehdoton kapine tietenkin vaikka tappelupeleissä, mutta mä en usko niitä, jotka sanovat sitä sujuvimmaksi FPS-peleissä. Tällaiset ihmiset ovat mun kirjoissa vain ahdasmielisiä oman koneen rakastajia ja inttäjiä, tai eivät vain kokemattomuuttaan tiedä paremmasta.
Nykykonsolit ja peliteollisuus on ihan sika ärsyttävästi homogenisoinut pelit. Pelaajiksi itseänsä kutsuvat ihan sokeasti luulevat oman lempipelinsä edustavan jotain äärimmäistä huippua ja pelaamisen formulaluokkaa. Ja muuta ei ole tai se on paskaa. Pelejä on kaikenlaisia! On vahvasti immersiivisiä, juonellisesti väkeviä pelejä, jotka imevät pelaajansa uppoutumaan maailmaansa valtavalla vetovoimalla. Nämä ovat yksinpelejä. Jos on vartti aikaa tai tulee vaikka kavereita, näillä ei tee mitään. Välillä on ihan kiva ottaa pari matsia kavereiden kanssa vaikka Street Fighteria. Missä on sen juoni tai sisältö? Se on pelattavuudessa! Ajattele, kuinka kauan Street Fighterin pelattavuutta on säädetty. Sitten on vaikka simulaattoreita. Täysin juonettomia ja kylmiä ohjelmia, jotka luovat itsestään juonen korvaavia tilanteita, joiden ratkaiseminen monimutkaisten sääntöjen perusteella on huiman mielenkiintoista. Mites on puzzlepelien laita? Kaipaatteko Tetrikseen juonta ja mitä sisältöä siinä pitäisi vielä olla?!?!?!?!?!?!??!?! Sitten on lautapelit. Te ette varmaan pidä niitä peleinä enää ollenkaan, vaikka niissä vasta pelattavuutta ja sisältöä löytyykin. Jumalauta se pelattavuus nyt takaisin kunniaan, ilman että mutistaan tyhjiä "sisällöstä" ja "pelattavuudesta"!!! Pelattavuus tuntuu hyvältä!!! Grafiikkahuoraus on syvältä!!!
Mitä?:n viestissä on sen verran draiv...
Mitä?:n viestissä on sen verran draivia, että thumbs up meikäläiseltä.
The Conduitin juonessa parasta on sen ottamat inspiraatiot David Ickelta, entiseltä brittijalkapalloilijalta joka uskoo liskojen valtaavan maapallon. Vähän kuin V-sarjassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/David_Icke
Hämärimmät salaliittoteoriat ovat mainiota viihdettä ja jos tällaista on sekoitettu tyylikkääseen räiskintäpeliin, niin olen myyty. Toki Wiimote-ohjaus on SE juttu, miksi tätä odotan. Kelpaa vain paras ja saa olla eri mieltä juu.
Kaltaistani Halo-fania houkuttelevat ...
Kaltaistani Halo-fania houkuttelevat Xbox 360:n uudet Halot, sen sijaan Conduit ei herätä minussa sen suurempia intohimoja. Wiillä pelaan muutenkin aivan eri pelejä kuin Xbox 360:llä, kyllä modernit räiskyttelyt maistuvat paremmin tehoja puhkuvalla Boxilla. Wiillä pelataan kavereiden kanssa moninpelejä suu virneessä.
Mitä?:ltä hieno viesti. Peliä seurann...
Mitä?:ltä hieno viesti. Peliä seuranneena tosin täytyy sanoa, että moninpeli päätettiin sisällyttää peliin vasta jälkikäteen, mutta ainakin tekivät sen kunnolla :)
"Se!!! Se juuri, eikä mikään muu. Ja ...
"Se!!! Se juuri, eikä mikään muu. Ja se vasta onkin PELILLINEN seikka. Se on juuri se PELATTAVUUS. Se, että joku nyt tekee sen pelattavuuden lisäksi hyvät grafiikat on nasta juttu. Eikö uudet pelikokemukset maistu, vai mihin tämän ymmärtäminen tyssää? Wiimotella on nasta ampua röpötellä!
Jännä muuten: Conduitin juonesta ei tiedetä vielä mitään. Silti sitä bashataan aivan silmittömästi olemattomaksi juoneltaan. Ja kuitenkin samaan aikaan joku COD4 maistuu samalle porukalle, vaikka se vasta onkin juonellisesti rutiköyhä!?!?"
Miksi oi miksi aina tämä sama virsi. Pelattavuus. COD4ssä ilmeisesti sitten pelattavuus on aivan persuksista..eikus eipä olekaan, vaan suorastaan erinomaisesti toimiva. Mitä tulee räiskintäpelien juoniin, ne on yleensä aina kohtuullisen heikkoja, COD4ssä kylläkin on muutama todella loistava tehtävä vaikka juonellisesti peli onkin vain keskitasoa. Voisiko COD4 olla parempi Wiimotella? Ehkä mahdollisesti jos ohjaus toteutettaisiin niin tarkaksi että se päihittäisi padin. Onko sellaista räiskintäpeliä Wiillä mikä päihittää COD4n? Ei. Grafiikka ei poissulje hyvää ohjausta, ja Nelosessa nyt sattuu olemaan molemmat paikallaan. Ei kai sen nyt niin hirveätä ole jos se peli vielä näyttää hyvältä hyvän pelattavuuden lisäksi?
Conduit-pelissä ei varmaan mitään vikaa ole, paitsi että se näyttää niin keskiverto-shootterilta kuin mikäkin ja sitä ei ohjaus pelasta jos minulta kysytään. Tylsältä näyttävä peli kun yleensä on tylsä, ja nuo Conduitin videot näyttää kyllä erittäin ankeilta. Mieluummin pelaisin Wiillä vaikka COD World at waria, vaikken sitä kyllä kokeilemaan ole päässytkään.
Sen sijaan tuo Dead Spacen Wii-versio näyttää oikeasti jopa aika hyvältä. Kokeilisin mielläni. Graafisestikin peli näyttää miellyttävältä. Ja kun tässäkin kohdassa joku todennäköisesti valittaa "että se pelattavuus", niin saa ne pelit silti hyvältä näyttää, rumaa kun on kurja katsella. Miksi muut Wii-kehittäjät ei saa pelejään näyttämään yhtä hyvältä kuin tuo Dead Space, sitä ihmettelen? Grinderkin näyttää ps2n puolivälin kälyiseltä räiskintäpeliltä.
"Se!!! Se juuri, eikä mikään muu. Ja ...
"Se!!! Se juuri, eikä mikään muu. Ja se vasta onkin PELILLINEN seikka. Se on juuri se PELATTAVUUS. Se, että joku nyt tekee sen pelattavuuden lisäksi hyvät grafiikat on nasta juttu. Eikö uudet pelikokemukset maistu, vai mihin tämän ymmärtäminen tyssää? Wiimotella on nasta ampua röpötellä!"
Ymmärrän, että wiimotella voi olla mukava röpötellä, mutta en voi kuin ihmetellä mikä vika noissa pelaajissa/kontrolleissa on, kun eivät noissa videoissa tunnu osuvan mihinkään ja mielummin strafettavat kohdalle kuin tähtäävät motella. Sivuttain kääntyminenkin vaikuttaa tuskalliselta, kun käännettäessä ei näe kääntymissuuntaanpäin lainkaan. Tekisivät kunnon fps kontrollit niin minäkin saattaisin innostua. Myöskin vielä epäilyttää kuinka pitkään motea jaksaa heilutella ilmassa, ennenkuin käsi väsyy tiukissa moninpelimatseissa.
Periaatteessa wii kyllä kiinnostaa minua, mutta tekniikkaan nähden järjetön hinta ja toistaiseksi minua kiinnostavien nimikkeiden riittämättömyys on vielä pitänyt wiin kaupassa.
samuel6: "Miksi muut Wii-kehittäjät ei saa pelejään näyttämään yhtä hyvältä kuin tuo Dead Space, sitä ihmettelen? Grinderkin näyttää ps2n puolivälin kälyiseltä räiskintäpeliltä."
Onhan se nyt selvä, että raiteilla liikkuva peli saadaan näyttämään hienommalta, kuin perinteinen fps-peli. Grinder näyttää minusta ihan kelvolliselta wii-peliltä.
Höpöjähän tuo puhuu! Ei tuo uusi Dead...
Höpöjähän tuo puhuu! Ei tuo uusi Dead Space saa minua Wiitä ostamaan kun olen boksilla sitä ekaa jo pelannut. Ja Dead Spacen grafiikathan voivat osittain olla todella näyttäviä suuren osan huoneista peittyessä pimeyteen. Näin myös boksilla.
Vaikka ei Halokaan grafiikoiltaan mikään loisteliain peli ole tuskin se kauneuteen tottuneita boksittajia saa "kääntymään".
Täälläkin on käynyt mielessä se että kuinka kauan sitä motea jaksaa vispata putkeen...
Aina moni Wii-pelihän on minipelityylinen niin ei tätä ongelmaa(?) huomaa. :o
"Ja tiedätkö mitä? Kun ne ihmiset hyv...
"Ja tiedätkö mitä? Kun ne ihmiset hyväksyvät Wiin, he menevät ostamaan Mario Kartin tai Wii Fit Plusin, Reggienaattori uskoo."
Enää en edes halua hyväksyä Wiitä.
"Täälläkin on käynyt mielessä se että...
"Täälläkin on käynyt mielessä se että kuinka kauan sitä motea jaksaa vispata putkeen...
Aina moni Wii-pelihän on minipelityylinen niin ei tätä ongelmaa(?) huomaa. :o"
Ei sitä motea tarvitse vispata koko ajan, kummallisia käsityksiä ihmisillä Wiillä pelaamisesta.
Niin se todellakin on! Ajantasalla ol...
Niin se todellakin on! Ajantasalla olevan tosipelaajan merkki on se on Wiin hyväksyminen ja siihen tarttuminen. Reggei sanoo asian aina niin kuin ne on, nyt erotellaan edistykselliset porukat patavanhoillisista jääristä.
Conduitissa ei ole mitään lupaavaa. Y...
Conduitissa ei ole mitään lupaavaa. Yhtä hengettömän näköistä paskaa kuin "hienot" tietokonepelit joskus kun 3D koki murrosvuosiaan. Ainut hyvä asia koko jutussa on sen genre, joka meikäläisestä alleviivaa kuinka paskassa jamassa genre on laitteella jolle se olisi sopinut kuin nyrkki silmään. Dead Space Extractionissa ei ole sitäkään vähää joka voisi vedota Halo _faneihin_. Helkutan guided first player experience. Pisin kirosana vähään aikaan.
Huoh, Reggie voisi olla vaihteeksi hi...
Huoh, Reggie voisi olla vaihteeksi hiljaa. Ehkä tällaisella provosoinnilla saadaan huomiota Wiille ja näköjään hyvin keskusteluakin mutta ei noin ylimielinen meininki ainakaan täällä Suomessa taida jengiin juuri purra. Wiillä pelaan itse ihan reilusti eniten tällä hetkellä ja omistan myös Wii Fitin mutta ei silti voisi Vitality Sensor vähempää kiinnostaa. Uskoisin että siinä on Nipan kovin floppi tämän laitesukupolven aikana.
Motella tähtäily on todella toimiva ohjaustapa. Esimerkiksi Resident Evil: Umbrella Chronicles ja Super Mario Galaxy ovat hienon immersiivisiä juuri tuon ruudulle tähtäilyn ansiosta. Tällä hetkellä odottelen lähiaikojen Wii-peleistä eniten kakkososia Boom Bloxista ja Red Steelistä. Niitäkin hyvin paljon tuon kalikkatähtäyksen takia.
Hämmentävää muuten tuo Conduit-kuolau...
Hämmentävää muuten tuo Conduit-kuolaus. Itse en ainakaan hankkinut Wiitä pelatakseni komeita lihasjamppa-räiskii-geneerisiä-avaruusprötöjä-persiille-pelejä ja yhtäkkiä kun vihdoin saadaan koneelle tuota tauhkaa, joka syöpänä hallitsee jo kaikkien muiden konsoleiden valikoimaa, on nintendo-pojat ihan housut kermoissa. Todella omituista.
"Hämmentävää muuten tuo Conduit-kuola...
"Hämmentävää muuten tuo Conduit-kuolaus. Itse en ainakaan hankkinut Wiitä pelatakseni komeita lihasjamppa-räiskii-geneerisiä-avaruusprötöjä-persiille-pelejä ja yhtäkkiä kun vihdoin saadaan koneelle tuota tauhkaa, joka syöpänä hallitsee jo kaikkien muiden konsoleiden valikoimaa, on nintendo-pojat ihan housut kermoissa. Todella omituista."
No, itse hankin.
LOL. Reggieltä ei ainakaan puutu ylio...
LOL. Reggieltä ei ainakaan puutu ylioptimismia. :D
"Ei sitä motea tarvitse vispata koko ...
"Ei sitä motea tarvitse vispata koko ajan, kummallisia käsityksiä ihmisillä Wiillä pelaamisesta."
Ei kai? Mutta jos aikoo tuolla motella saada sen ns. aidomman kosketuksen ammuskeluun pitää varmaa kuitenkin tähtäillä käsi suorana ja seisaaltaan. Saattaa moinen alkaa hapottamaan jossain kohtaa.
"Saattaa moinen alkaa hapottamaan jos...
"Saattaa moinen alkaa hapottamaan jossain kohtaa."
Sohvaltakin voi tähdätä ja taukoja voi pitää. Mutta tämä ei kuulu enää uutiseen, joten omalta osaltani voin jatkaa keskustelufoorumissa aiheesta, jos tarvis.
"Mä olen PELAAJA, ja pelaan kaikilla ...
"Mä olen PELAAJA, ja pelaan kaikilla koneilla kaikenlaisia pelejä. En jaksa jumittaa yhden koneen ja yhden pelityypin kanssa ja trollata kaikkea siitä poikkeavaa. Mun mielestä padi on ehdoton kapine tietenkin vaikka tappelupeleissä, mutta mä en usko niitä, jotka sanovat sitä sujuvimmaksi FPS-peleissä. Tällaiset ihmiset ovat mun kirjoissa vain ahdasmielisiä oman koneen rakastajia ja inttäjiä, tai eivät vain kokemattomuuttaan tiedä paremmasta."
Eli tarkoittaako tämä, että myös sinä olet ahdasmielinen, oman koneen rakastaja ja inttäjä koska et millään voi uskoa että aidosti monen (esimerkiksi minun) mielestä padi on erinomainen työkalu fps - peleissä, vaikka se ei sinun juttu olisikaan?
Itse en ainakaan vaihtaisi Wiimoteen padipelaamisen sujuvuutta ja tarkkuutta. Kiva jos sinulle maistuu, mutta turha vähätellä padipelaamisen mielekkyyttä.
Padilla fps-pelien pelaaminen on hirv...
Padilla fps-pelien pelaaminen on hirveää, mutta kyllähän sillä tulee pelattua esim. Time Splitters 2:sta kun on niin hyvä peli (ja gamecuben ohjainkin on erinomainen)
Mutta kai jotkut voivat sitten pitää sitä parhaimpana vaihtoehtona.
Peruskuvio toistuu taas, eli Wii-fani...
Peruskuvio toistuu taas, eli Wii-fanit hehkuttavat moten täydellistä ylivertaisuutta ja padilla pelaavat ovat vain tyhmiä, kun moista rakkinetta jaksavat käyttää.
Kuultu on ja siitä huolimatta pelaan enemmän kuin tyytyväisenä padilla. Nauttikaa käänteentekevästä mote-Conduitistanne; minulle se ei ole, eikä Reggie minua moisilla puheilla käännä.
Conduitia hehkutetaan hyvänä moninpelinä. Mihin verrattuna ja millä perustein? Paljoakaan en sen ominaisuuksista tiedä, mutta valaiskaa minua: Millainen pelinhakujärjestelmä siinä on? Millainen skill-systeemi? Millainen party-systeemi? Kuinka monella pelaajalla on mikit? Kuinka monta pelaajaa mahtuu peliin? Kuinka monta mappia? Kuinka monta pelimuotoa? Millaiset mahdollisuudet custom-gameihin, eli millainen on muokattavuus? Kuinka monta asetta ja miten ne on tasapainotettu? Millaiset unlockit? Rankit? Classit?
Eihän näitä kaikkia voi ennakkoon tietää, mutta pointtini on se, että hyvä moninpeli muodostuu huomattavasti useammasta seikasta kuin siitä, että tähtäys onnistuu, peli ylipäätään mahdollistaa nettipelaamisen ja tukee jotain yhtä first party -mikkisysteemiä (näillä on Conduitin moninpeliä mainostettu). Wiin moninpelaaminen on vielä niin lapsenkengissään, että muiden konsoleiden pelaajat (mukaanlukien nämä paljon puhutut Halo-fanit) eivät Conduitin suuntaan edes pieraise. Niin paljon parempaan on totuttu ja saatu, ettei yksi mote korvaa tätä kaikkea mitenkään. Reggie voi siis jatkossakin elää omassa pilvilinnassaan ja nauttia jalis-mutsien rahoista.
"Padilla fps-pelien pelaaminen on hir...
"Padilla fps-pelien pelaaminen on hirveää, mutta kyllähän sillä tulee pelattua esim. Time Splitters 2:sta kun on niin hyvä peli (ja gamecuben ohjainkin on erinomainen)
Mutta kai jotkut voivat sitten pitää sitä parhaimpana vaihtoehtona."
Jos sinun padikokemuksesi perustuvat gamecubeen, ei voi kuin nauraa. Ymmärrän täysin, jos fps:ien pelaaminen tuskastuttaa padilla jos on vain gamecuben järkyttäviä tatteja tullut pyöritettyä. ( Muuten kyllä mainio ohjain) Katsos padiohjaus on kehittynyt vasta nykyisen konsolisukupolven aikana kunnolla pelattavaan muotoon. (No ok, ensimmäisen halo:n kontrollit olivat kelvolliset) Aikoinaan analogitatit olivat epätarkempia, eikä pelien kehittäjät vissiinkään viitsineet kontrolleihin pahemmin panostaa.
Nykyään homma toimii erinomaisesti, toki ongelmana on vaikea lähestyttävyys. Ei padiohjaukseen päivässä totu, mutta kun ohjaus iskostuu selkärankaan, päästään käytännössä melkein hiiren tasolle tarkkuudessa. Padilla pelatessa ei myöskään tarvitse "keskeyttää" ohjausta, kuten hiirellä (ja motella?) esim. nostaakseen hiirtä uuteen paikkaan.
"Peruskuvio toistuu taas, eli Wii-fan...
"Peruskuvio toistuu taas, eli Wii-fanit hehkuttavat moten täydellistä ylivertaisuutta ja padilla pelaavat ovat vain tyhmiä, kun moista rakkinetta jaksavat käyttää."
Moten ylivertaisuus riippuu kyllä aivan pelistä. FPS-peleissä _minun_ mielestäni mote on ylivertainen padiin verrattuna, tosin eniten pidän hiirestä. Sitten taas jos pelataan vaikka jotain tappelupeliä, kyllä se padi ja mieluusti se xboxin padi (koska ps1/2/3:n dualshock on aivan hirvittävä) on mukavempi valinta kuin wiimote.
Ja kaikki voimme varmaankin olla yhtä mieltä, että Wiin nettipeliominaisuudet ovat aika heikot. Ja että friend codet ovat aivan perseestä. Itsellä on kuitenkin vankka usko että The Conduitin nettipeli voi olla ihan miellyttävä laitteen rajoituksista huolimatta. Tosin hieman ärsyttää, ettei tässä ole split-screen -moninpeliä, sillä kyllähän moninpeli on ehdottomasti hauskinta kun kaveri on siinä vieressä.
EDIT:
Kelli voi kyllä olla oikeassa, että padiohjaus on ja aika varmasti on kehittynyt parempaan suuntaan sitten gamecube-kokemuksieni, enkä kyllä ole niin kauheasti näitä uudempia fps -pelejä päässyt edes pelailemaan, koska PC:ssä ei riitä tehot ja eipä ole muuta kuin tuo Wii. Sinänsä Xbox360 rinnalle olisi ihan mukava, niin pääsisi nauttimaan näistä uudemmista FPS-peleistä, vaikka eivät kyllä kaikki kauheasti houkuttelekaan. Pidän muutenkin xboxin padista, se on ehdottomasti paras tähän päivään mennessä.
Pädi on pädi vaikka paskassa keittäis...
Pädi on pädi vaikka paskassa keittäis, mutta kaikkeen tottuu kun harjottelee.
Wiin kanssa ei samassa lauseessa oikein voi mainita hyvällä omallatunnolla nettipelaamista, sillä se on ihan lapsenkengissä ja täysin naurettavalla tasolla verrattuna Xbox 360:een tai PS3:een. Ainut Wiin hyvä online-ominaisuus on wanhojen pelien lataukset, mutta aikamoinen ihmemies saa olla jos tuon onlinepelaamiseksi lukee :)
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi