Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

MotionPlus tuo tarkkuutta seuraavaan Zeldaan

Tarkemmat tiedot seuraavasta The Legend of Zelda -pelistä ovat vielä vähissä, mutta Shigeru Miyamoto on nyt vahvistanut, että pelissä käytetään MotionPlus-lisäosaa muun muassa tuomaan tarkkuutta miekan käsittelyyn.

– Sarjan tässä pelissä käytämme MotionPlussaa siten, että pelaaja tuntee taistelevansa miekka kädessään, Miyamoto kertoi Tokiossa pidetyssä kyselytilaisuudessa.

Miyamoton mukaan myös pelin tähtäysjärjestelmä hoidetaan MotionPlussalla infrapunasensorin sijaan.

– Edellisessä pelissä tähtääminen suoritettiin osoittamalla ruudulle, mutta nyt käytämme MotionPlussaa luodaksemme paljon mukavamman tähtäysjärjestelmän ja nautittavamman pelikokemuksen.

Galleria: 

Kommentit

Twilight Princessin Wii-versio toimi erinomaisesti. En ainakaan kokeilematta usko, että Motionplus parantaa peliä.

^Mutta ajattele miten sitä voidaan hyödyntää...
Itse luulin kokoajan ennen kuin ostin TPn, että siinä miekan "sohinta" oli aitoa...
Mutta sitten paljastuikin, että värisytät vähän motea niin miekka lentää randomisti yhteen kolmesta suunnasta >_<

tästä syystä siis sports resortissa oli jousiammunta... enpä sitä aikaisemmin ollut tajunnutkaan.

Mahewcoro. vaikka twilight oli/on huikea peli, niin kyllähän se miekan heiluttelu nyt hieman naurettavaa oli loppupeleissä.

Miekkailu ei tosiaan välttämättä parane jos homma on edelleen gesture -pohjaista, eli heilauta ohjainta -> Link lyö miekalla ruudulla ennaltamäärätyn animaation mukaisesti. Mutta, jos peliin implementoidaan 1:1 liike, kuten Resortin miekkailussa voi pelikokemus olla jotain uutta Zelda -peleissä. Tuo kyllä vähän ihmetyttää että tähtääminen hoidetaan M+:lla. Tähtääminen onnistuu hyvin Resortissa, johon kalibroiminen on hyvin piilotettu. Toimintapelissä kalibroiminen voi viedä tunnelmaa.

Tuo M+ tuki miekkailuun kyllä kuulostaa mainiolta, mutta tähtäämiselle voisi jättää vaihtoehtoisesti myös mahdollisuuden IR-tunnistimelle.

edit: iso offtopic.. miten te saatte nuo avatarit näkymään myös täällä kommentoidessa ettei pelkästään foorumilla? :D

jotenkin voisin kuvitella, että nintendo menee all in m+:n kanssa kerta kyseessä on kuitenkin zelda. siinä vaiheessa, kun N jättää jonkun sen omista peleistä puolitiehen, niin helevetti on luultavasti jäätynyt 1000 vuotta aiemmin...

Itse odottelen kanootilla melontaa ja bumerangeilua yhtäläisen innokkaasti. En voi lakata haaveilemasta Wiimoterangin nakkaamisesta TV:n läpi Hyrulen puolelle...mihinkään en tietty osuisi(, ainakaan Resortin perusteella. Häviän siinä Frisbeen heittelijöille aina 100/muna), mutta pirun siistiä se olisi. Köyden heivaaminen sekä kiipeäminen sitä pitkin(ja ylipäätään kaiken muunkin tekeminen) ihan itse kihelmöi myös mielikuvitusta.

Motion+-miekkailu on tietysti tappajasovellus, ihan kirjaimellisesti; oletteko pilkkoneet melonia Resortissa, kuvitellen sitä Moblinin pääksi pehmeine sisältöineen. Kuinkahan irvokkaasti Nintendo tohtii tätä puolta toteuttaa...ei varmaan aivan melonin halkaisemis-tyylillä.

Mitähän muita vekottimia näillä ohjaimilla keksitään toteuttaa? Baton of the Wings 2 -taikasauva, joka täräjää, kun sillä viisaa maan alla lojuvaa aarretta ja joka alkaa soimaan, kun lähellä hiipii kummajaisia...ellei nämä ominaisuudet sitten ole jo miekassa. Siinä julisteessahan ei näkynyt miekkaa vaan kahelin näköinen Zora, jonka veikkailtiin ryhtyvän lyömäaseeksi. Ehkäpä se höpäjää kaijuttimen kautta ohjeita Linkille.

Kukakohan tuo Linkin takana oleva hahmo on? Tulee kyllä mieleen elävä master sword. Eihän linkillä näy mitään olevan kädessäkään...

Mutta joo M+ lisä on vain plussaa mun silmissä. En usko, että mitään huonommaksi voi tehdä, jos TP:ssä normi moten käyttö oli jo hemmetin hyvin tehty.

Lainattu T4izuuni: Tulee kyllä mieleen elävä master sword. Eihän linkillä näy mitään olevan kädessäkään...

Se on elävä master sword itse asiassa.

Miyamoto pääsee taas tekeen peliä oikein intohimolla.Luulempa että tulossa on kaikkien aikojen paras Zelda.Jotain ocariinan tasoista ja jopa parempaa.Muuten ei kannata huolehtia tosta ohjauksesta,nintendo ei sitä mokaa vaan hoitaa sen tyylipuhtaasti.Se on varma.Elävä master sword.Tätä peliä kyllä odotellaan tatti kovana!

Se ois ehkä yksi suurimmista skuupeista ikinä, että Nintendo oikeasti kusisi jotain ja pahasti Zeldassa tai kunnon Marioissa. Ne pelit on nimittäin ollut jo vuosikymmeniä AINA sitä AAA laatua ja huomaa jo edellisistä peleistä kute Twilight Princess ja Super Mario Galaxy, että Nintendo ei kyllä yksinkertaisesti voi tuottaa pettymystä näillä projekteillaan.

"Mahewcoro. vaikka twilight oli/on huikea peli, niin kyllähän se miekan heiluttelu nyt hieman naurettavaa oli loppupeleissä."

Elepohjainen ohjaus toi Zeldaan aivan uutta sulavuutta ja tunnelmaa. Jos tästä mennään WSR-tyyliin että joka toinen minuutti saa olla kalibroimassa ohjainta joka viettää vähän minne sattuu, niin ei se välttämättä mikään parannus ole. Todellisia parannuksia olisi esim. että kaukana olevan hahmon/kyltin voisi aktivoida osoittimella ilman että tarvitsee kävellä lähelle, ja sellaiseen taas Motionplus ei auta mitään (jos ylipäänsä tulee kehitystiimille mieleen).

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi