Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

EA karsii väkeä ja pelejä

Vaikka Electronic Artsin liikevaihto tilivuoden edellisellä neljänneksellä oli 788 miljoonaa dollaria, painui tulos 391 miljoonaa miinukselle. Vuotta aikaisemmin tappiota tehtiin 310 miljoonaa.

Luonnollisesti yhtiö hakee pikaisia säästöjä, joten uudelleenjärjestelyjen myötä työvoimaa vähennetään maailmanlaajuisesti 17 prosenttia eli 1500 henkeä. Nettiraporttien mukaan leikkaukset osuisivat muun muassa Madden-, Skate-, ja Dead Space -peleistä vastaaviin studioihin.

Järjestelyjen myötä Electronic Arts aikoo keskittyä pelehin, jotka tarjoavat mahdollisuuden parempiin voittomarginaaleihin. Toimitusjohtaja John Riccitiello kertoikin, että yli tusina tekeillä ollutta peliä on nyt peruutettu, mutta niiden nimiä hän ei paljastanut.

Galleria: 

Kommentit

Alkaakohan sieltä tulemaan nopeasti tehtyjä pelejä, joita saa myytyä suurelle massalle.

Alkaakohan sieltä tulemaan entistä enemmän dlc-kamaa kuten maksullisia vaatteita tiger woodsille.

Sieltä tulee ainakin lisää sitä samaa kuin muilta softafirmoilta, bugista koodia, heti levitykseen ilman tuotetestausta. Tärkeintä on että myydään paljon, laadulla ei ole niin paljon merkitystä.

Back to bulk: Uudet IP:t eivät saa enää sijaa, ja palataan vanhaan surkeaan vuosipäivitys linjaan. Juuri kun EA oli viimein saanut maineensa ainakin osittain puhdistettua tästä rahastustouhusta.

Höhlät remppaavat Dead Spacen tehnyttä studiota. No, eipä tartte ostaa Dead space 2:sta jos moinen ilmestyy.

Uskoisin kuitenkin että EA on vihdoin ymmärtänyt että pelaajat ymmärtävät laadun päälle eikä halua pelkkiä surkeita jatko-osia surkeille jatko-osille jne... Jos vain peleistä mitään tajuattomat ihmiset saataisiin jotenkin erottamaan roska ja laatu. Pidä nyt vain EA tämä laadukas linja niin minäkin myös jatkossa tuen teitä lompakollani, kiitos.

Itseäni huolestuttaa tuo Dead Space 2:n tilanne. Toisaalta luulisi EA:n ymmärtävän IP:n arvon vaikka ekaa peliä ei rahasampona pitänytkään. Kunhan eivät sylje ihan kuraa ulos, vaan rauhassa saisivat tehdä.

"Uskoisin kuitenkin että EA on vihdoin ymmärtänyt että pelaajat ymmärtävät laadun päälle eikä halua pelkkiä surkeita jatko-osia surkeille jatko-osille jne..."

Siitä päätellen mille peleille tällä hetkellä jatko-osia pääasiassa tulee ja on tullut jo vuosia, niin ihmiset eivät ymmärrä hyvän päälle :) 'Geneerinen urheilupeli ´11 - Et edes huomaa muutoksia sitten vuoden ´98'

EA tekee kuten Activision edellä ja keskittyy pelisarjoihin, joista voidaan julkaista vuosittain tai maksimissaan joka toinen vuosi tuottava ja vähintään noin 1-2 miljoonaa kappaletta myyvä peli.

Uskoisin kyllä, että Dead Space 2 on tekeillä ja julkaistaankin. Sen sijaan Mirror's Edge jatko-osalle tämä taisi tarkoittaa moimoi.

siinä meni miun mirror's edge... :(

Ei muuta kuin lisää Need for Speediä, valitettavasti.

Mitä nyt lukenut niin porukkaa on potkittu mm. EA Redwood Shoresilta (Visceral Games ja Sims tiimi), Tiburonilta (Madden ja ilmeisesti MMA on näillä työn alla?), Mythicilta (Warhammer Online, n. 80 henkeä eli 40% tiimistä potkittu pihalle ilmeisesti :-S ), ja Black Boxilta (NFS, Skate). Vissiin vielä jotain muitakin..

Kaikki tämä samaan aikaan kun EA käyttää 300 miljoonaa dollaria ostaakseen Playfishin, joka kehittää Facebook-pelejä. Ei hyvää päivää..

Huhujen mukaan seuraavaksi leikkauksia kokevat Maxis, Pandemic ja lähes koko C&C tiimi olisi lentämässä pihalle kunhan C&C 4: Tiberian Twilight ensi vuonna ilmestyy..

http://kotaku.com/5401542/rumor-eas-cuts-include-cc-team-pandemic-maxis-...

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi