BioWaren Armando Troisi kertoi Game Developers Conferencessa, että Mass Effect 2 huomioi 700 ensimmäisessä osassa tehtyä valintaa, G4 uutisoi.
Troisi paljasti lisäksi, ettei kehittäjien kannalta ole järkevää antaa pelaajien vaikuttaa päätarinan suuntaan. Studio keskittyykin valintoihin pienemmissä yksityiskohdissa.
BioWaren Christina Norman pureutui GDC:ssä puolestaan Mass Effect 2:n saamaan vastanoottoon ja vääjäämättömään kolmanteen osaan vaadittaviin parannuksiin. Norman nosti esille fanien rankan kritiikin roolipeliominaisuuksien karsimisesta. Kehittäjät aikovatkin edelleen kuunnella pelaajien palautetta Mass Effect 3:n kehitysprosessin aikana.
Kommentit
Kakkosmassa tuntuu kyllä henkilökohta...
Kakkosmassa tuntuu kyllä henkilökohtaiselta kokemukselta. Ykkönen on pakko pelata läpi vielä kerran ihan eri tavalla ja importata save kakkoseen. Haluan vain nähdä miten jotkut asiat muuttuvat.
Juuri näin, paitsi että roolipeli omi...
Juuri näin, paitsi että roolipeli ominaisuuksien karsinta oli yksi parhaista jutuista joita mass effect 2 omasi säälittävään ykköseen verrattuna..
Hauskinta on tosiaan Pelaajalehden ar...
Hauskinta on tosiaan Pelaajalehden artikkelissa mainittu asia, eli miksi hahmokehityksen virtaviivaistaminen on useiden pelaajien mielestä heti roolipeliominaisuuksien karsimista?!
Mielestäni roolipeli on muutakin kuin hahmojen numeroarvojen pyörittelyä. Vähemmän eri numeroarvoisia ominaisuuksia ei välttämättä tarkoita, että peli olisi vähemmän roolipeli.
Mitkä ihmeen roolipeli ominaisuuksien...
Mitkä ihmeen roolipeli ominaisuuksien minimointi? Ainakin minusta hahmoon samastuminen ja valintojen tekeminen onnistui todella hyvin!
...Ah mutta he varmasti tarkoittavat näitä "paperi-roolipeli" numerointi-juttuja? En ymmärrä miksi niitä edes pitäisi peliin laittaa, jos asiat voi simuloida oikeassa pelissä. Paperi-ropessa on PAKKO pelata numeroilla, koska muuten ei voi ratkaista asioita ja mitata onnistumisia. Videopelissä ei ole, koska voit itse toimia taistelussa ja itse tähdätä.
Jopa tiirikoinnit voi ratkoa minipeleillä.
Mutta tietenkin tiettyihin taistelu-taitoihin panostaminen level upissa on ihan hyvä juttu (esim uusien "liikeiden" hankinta). Ja sitä Mass Effect 2:sessa oli. Jos kolmosessa mennään taas siihen että Sheppardin pitää laittaa johonki asetaitoon pisteitä että osuu, niin hiphei.
Ymmärtäsin tämän paremmin jos pelissä ohjattaisiin kokonaista joukkuetta yksitellen isometrisestä kuvakulmasta, strategia-tyyliin.
Kiva silti että kuuntelevat palautetta.
Joop, nämä ns. "yksinkertaistetut" pe...
Joop, nämä ns. "yksinkertaistetut" pelielementit olivat kyllä ihan hyviä uudistuksia. Tykkäsin kyllä itse ehkä enemmän ykkösessä ite EXPn keräämisestä, kun sitä sai aina vihollisten kyykistämisestä, mutta ei tuo tehtäväpainotteinenkaan huono ollut.
Hieno kuva uutisella btw :)
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi