Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Splinter Cell ei yllä 720p-resoluutioon

Digital Foundryn analyysin mukaan Xbox 360:n Splinter Cell: Conviction pyörii 1024x576-resoluutiolla ja kaksinkertaisella reunanpehmennyksellä.

Johtopäätökset on tehty Xbox Livessä torstaina julkaistun demon pohjalta. Videokuvaa maistiaisista voi käydä katsomassa KonsoliFINin YouTube-kanavalta tai mediaosastolta.

Uusinta Splinter Celliä on saatu odottaa pitkään, sillä se julkistettiin virallisesti jo keväällä 2007. Conviction ehdittiin kehitysprosessin aikana viedä ainakin kerran takaisin suunnittelupöydälle, ja leikkaushuoneen lattialle jäi ilmeisesti Sam Fisherin tuuheamman parran ohella ylimääräisiä pikseleitä.

Kyseessä ei ole ainutkertaien tapaus, sillä suurista hiteistä muun muassa molemmat Modern Warfaret ja Halo 3 jäävät natiiviresoluutioltaa alle 720p-tason.

Splinter Cell: Conviction julkaistaan Xbox 360:lle 15. huhtikuuta. PC:lle peli ilmestyy pari viikkoa myöhemmin.

Galleria: 

Kommentit

Kyllähän tuo vähän pehmeältä näyttää, mutta en tiedä olisinko osannut lonkalta sanoa resoluution jäävän tuosta 720p:stä. Tuossa vessakohtauksessa on huomattavissa vielä lievää ruudun repeilemistä, mutta itse toiminnan aikana tuo ei päässyt häiritsemään onneksi. Demossa silmiin pisti myös varsin nopea siirtyminen tuolta vessasta välianimaation kautta varastorakennustehtävään, ilman näkyviä välilatauksia. Toivottavasti lopullisessa pelissä pystytään samaan kautta linjan, eikä latauksista kärsitä kuin pelin alussa.

Tämähän koskee vain boxin versiota?

Järkyttävää. Peruin vuoden vetämässä olleen ennakkotilaukseni heti uutisen kuultuani.

Tuntuu nykyään jo normi setiltä... Siellä on sitten Ubilla vaan venytelty kikkeliä tekemättä mitään vaikka peli on myöhästynyt kerta toisensa jälkeen. Aika epic fail jos vertaa vaikka AC2.

Flash: PC:llä luonnollisesti resoluutiot yms ovat pelaajan säädettävissä. Veikkaisin, että tuo PC-version viivästyminen johtuu noista DRM-sotkuista, vaikka Ubisoft kovin muuta väittääkin.

Stammy, toivottavasti tuo oli ironiaa... ...muuten en voi kuin ihmetellä päätöstäsi. Ei ne pelit resoluution tarkkuuteen kaadu:)

Kaatuu kaatuu... MW:t silkkaa paskaa sub-hd resosta johtuen.

Carmanen: No ei tietenkään ollut, ainakin allekirjoittaneelle oli sen verran fataali isku, että poistin niin PC:n kuin 360:nkin kovalevyltä kaiken mahdollisen materiaalin viitaten siihen, että olisin joskus ollut kiinnostunut tästä fiaskosta.

Muistakaa nyt pojat oikeasti myös poistaa gamertagit myös, ettei jää mitään tietoa niistä halon hakkuista ja moderneista sodankäynneistä. Tuo nyt vaan on tyhmää. Kuitenkin demoa pelattu ja ihan ilmeisesti tykättykin ja nyt sitten jotain tälläistä...

muoks: "Graafinen anti oli vielä komeampaa kuin trailerit antoivat odottaa, ja oli omiaan kohottamaan tunnelmaa. Suttuisiakin kohtia tietysti mahtui mukaan jopa hieman normaalia reilummin, mutta pelin yleisilme oli todella upea ja yksityiskohtainen. Esimerkiksi tunnelissa kyyristellessä tämän maapohja oli luotu aivan uskomattoman korkealla tasolla muihin peleihin verrattuna; hyvä esimerkki siitä, miten paljon töitä Ubisoftilla ollaan varmasti tehty loistavien grafiikkojen aikaansaamiseksi."

nothing: Ilmeisesti epäonnistuin ironisoinnissa (yllätys), ehkäpä joku päivä tärppää mullakin. :)

No teidän parivaljakosta on völillä niin vaikea sanoa. Molemmat niin jyrkkiä omissa postauksissaan. Ilmeisesti stammy oli kuitenkin tosissaan tässä tapauksessa...

BTW... sarkasmi ei ironia :p

"Ilmeisesti stammy oli kuitenkin tosissaan tässä tapauksessa..."

Jos nyt mitenkään stammyn tunnen, niin enpä usko että sielläkään mitään tosissaan oltiin. ;)

OT

Tyypillistä, joku kysyy varmistusta että olihan tämä vain sarkasmia? ---> käyttäjät heittävät vain lisää vettä myllyyn. :D

"Kaatuu kaatuu... MW:t silkkaa paskaa sub-hd resosta johtuen."

No MW-sarjaa nyt ei pelasta edes 2000x1000 resot.

Jostain luin että demo on viime vuoden Tokyo Game show messuilta ? Eli kyseessä olisi aika vanha versio pelistä.

Toisekseen hui hai jos resoluutio on tuo. Se yleensä tarkottaa että on muunlaisia silmäkarkki efektejä tarjolla. Tekken 6:ssa mm oli motionblur tuolla resolla mutta kun sen otti pois päältä optionssissa niin resoluutio pomppasi 1360x768 joka näytti huonommalta textuurien puolesta jos digital foundryn artikkelin muistan oikein. Tämä siis xbox versiossa.

Itse pidän ennakkovaraukseni. Diggasin demosta

"Ilmeisesti stammy oli kuitenkin tosissaan tässä tapauksessa..."

Ainahan mä.

Täytyy vihjata Ubille, että lisäävät vielä Natal-tuen, niin meillä on käsissämme Wii-peli. Hyj hyj!

No, en yleensä kyllä graffoja katsele tarkemmin. Mutta tässä pelissä kyllä huomas että näytti jälki melkein ensimäisen Xboxin graffiikoita. Mutta eipä noi grafiikat kauheasti haittaa, sisältöhän on tärkein.

Itse ainakin pidin pelistä, grafiikka oli myös paljon upeampaa kuin vanhemmissa Ubin Unrealilla tuotetuissa peleissä. Alhainen resoluutio ei itseä ainakaan haittaa, varsinkin kun peli näytti miltä näytti.

Kiukulla jätin demon väliin ja odottelen ennakkotilausta... mitenhän tuota tohtii olla demoa pelaamatta...

Sam Fisher kokee kasvojen kohotuksen tässä suuressa yksinoikeudessa, joka siirtää erään suurimmista hiiviskelypelisarjoista HD-aikakauteen...NOT!

Voimme vain hiljaa mielissämme miettiä, mikä olisi ollut lopputulos, jos tämä olisikin ollut PS3-yksinoikeus. Lopputulos olisi ollut varmaan pelattavuudeltaan Uncharted 2:n luokkaa ja graafiselta anniltaan KillZone 2:n luokkaa...tai sitten ei.

Jaa-a, nyt onkin hankalaa...vaihtoehtoina on low-resoa boxilla, tai DRM-perseilyä PuuCeellä...

Noloa, tosin Ubisot asialla, joten mitä voi odottaa.

Kyllä pitäisi nykyään jo tuon "tason" lafkan pystyä tuottamaan 720p/HD-pelejä tehokoneille. Onenksi tätä ei tarvi hankkia.

Minä otan kaikki alle HD-resot tyytyväisenä vastaan. Jos resoluutio sattuu olemaan parempi, niin voihan sitä huutaa pari kertaa itselleen HIP HIP HURRAA!

Ja jatkaa pelaamista samalla tavalla kuin ennenkin.

Kiitos huomautuksesta, nothing:) Menee aina sekaisin mulla nämä "hienosto"-sanat, kun tällainen sivistymätön lahopää olen:D

Ei kai Kovalchuk unohda Double Agentia? Conviction ei siis ole Xbox 360:n ensimmäinen Splinter Cell, vaikka Double Agent vähän köykäinen olikin.

Paavi: Hupsista :D Alitajunta ilmeisesti unohtanut tuon, kun se PS3-käännöskin oli kuuleman mukaan melko heikkotasoinen.

Mutta siis itseä kyllä ihmetyttää, että mitä siellä Ubisoftilla on kaikki nämä vuodet tehty, kun/jos ei saada tällaista yksinoikeuspeliä edes 720-resoluutioon. Toki resoluutio/grafiikka ei automaattisesti tee peliä, mutta siitä huolimatta ihmetyttää kyllä. Ei meinaan tule ihan heti mieleen PS3-yksinoikeutta, joka olisi jäänyt tuon resoluution alapuolelle. Näitä tuon reson alapuolelle jääneitä multiplattareita kyllä toki on, kuten uutisessa jo listattiinkin.

Kovalchuk, muistanet vissiin Hazen? Tämä "loistelias" PS3-yksinoikeus oli 1024x576 resoluutiolla. Yllättäen julkaisijana toimi tässäkin tapauksessa ubisoft...

Itseäni ei tuo sub-hd reson käyttö varsinaisesti häiritse, kunhan framerate pysyy tasaisena. Olisihan se tietty toivottavaa, että näin hd-konsoleista puhuttaessa itse pelin renderöintikin tapahtuisi vähintään 720p-tasoisena. Pikselinviilaajat voivat tirkistellä täältä lisää tämän sukupolven pelien resoluutioista: http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

Niin Haze taisikin olla tosiaan. No se nyt ei muutenkaan lunastanut odotuksia. Mikä lie mahtaa olla Ubisoftissa vikana, kun "homma ei toimi" tuolta osin? Ihmetyttää kyllä suuresti, kun ajattelee esim. Assasin's Creed 2:ta, joka ainakin itselle oli viime vuoden suurin positiivinen yllätys ja joka pyöri käsittääkseni ihan puhtaasti 720-resolla. Onko Ubin koodareista osa sitten niin kädettömiä, ettei yksinoikeuden optimointi onnistu kummallekaan tehokonsolille?

Melkoista perseilyä taas... yllätys yllätys, vanhoilta tutuilta nimimerkeiltä.

"Ei meinaan tule ihan heti mieleen PS3-yksinoikeutta, joka olisi jäänyt tuon resoluution alapuolelle. Näitä tuon reson alapuolelle jääneitä multiplattareita kyllä toki on, kuten uutisessa jo listattiinkin."

Mitä joko se Kovalchuk on unohtanut MGS4:n? Sehän ei ole 720p joten sub-hd peli sekin.

Double Agentin PC-versio nyt oli ehkä viimeinen niitti arkkuun ja jos XO-versiossa ollaan annettu jo periksi niin ei PC-versiosta voi kyllä odottaa yhtään mitään. Ubisoftin laatu kyllä vaihtelee ja pirusti.

Joohanh: Mitä "perseilyä" on siinä, jos ihmettelee ääneen Ubisoftin "saamattomuutta" näissä yksinoikeusasioissa? Siis yksinoikeusasioissa molemmin puolin!

Onko MGS4 sub-hd? Tuo olikin jotain uutta...Tosin ne välivideot olivat kyllä melko komeita silti, eikä peligrafiikassakaan ollut valittamista. Kuten jo ylempänä sanoin, ei se grafiikka tee peliä, mutta kun nyt eletään jo vuotta 2010 ja tämä sukupolvi on jo aika tuttu monelle kehittäjälle, niin ihmetyttää vaan, että miksi peliä ei ole saatu tuohon "standardi resoluutioon". Ja peliähän on kehitettykin jo vuodesta 2007 ainakin, joten se pistää ihmetyttämään vieläkin enemmän...

Peliä alettiin kehittämään jo aikoja sitten, mutta eikös se eka versio pelistä sitten heitetty romukoppaan ja aloitettiin alusta. Vaikka eletään vuotta 2010 niin ei niillä resoilla ole sittenkään mikään pakko olla sitä HD:ta. Taisi olla jopa niin, että MS itse alensi standardejaan ja vapautti sen resoluution nyt hieman vapaammalle vesille (en ole ihan varma, mutta jotain näin muistelisin). Pelaajahan ei hyvin tehdyn skaalauksen jälkeen huomaa eroa, mutta tietenkin poikkeuksia on.

Osaako joku muuten selittää näiden pelien resoluutiot:
Ratchet & Clank: Tools of Destruction = 960x704
Ratchet & Clank: A Crank in Time = 960x704

On se kyllä kumma kun pelataan vanhentuneella raudalla ja kuitenkin vititään vikistä grafiikoista ja jostain niin turhasta kun pienestä renderöintiresoluution erosta DEMOSSA...

Mitäpäs jos te konsolikakarat vaan hankkisitten kunnon PC:t ja pitäisitte turpanne kiinni?

Propsit kaikille muille "So what?" asenteella menossa oleville.

On se jännä kun peli sentään käyttää ikivanhaa U2 engineä ja siltikin pyörii naurettavalla subhd resolla 360:lla, tiedä sitten onko U2 pelimoottoria ikinä kunnolla portattu boxille tai muuten ubin väki on tehnyt todella laiskaa työtä Xbox 360:lla.

Kauheet puolustelut menossa JO ennen kuin Kovalchuk avasi suuren suunsa. Resoluutiosta on siis yhtäkkiä tullut merkityksetön seikka, hienoa. Toivottavasti kukaan ei enää pelaa HDTVlläkään. Pitkä kehitys aika, suuri kustantaja sekä helppo ohjelmoitavuus, mikä meni vikaan? Onhan se kivuliasta kun pitkään odotettu peli ei vastaakaan toiveita.

Sub-HD pelit näyttävät aina sumeilta, ja sen takia niistä kiroiltaankin. Hienoja esimerkkejä myös valikoitu. Free Radicalin Hazea jota kukaan ei odottanut/halunnut sekä jokunen peli firmalta joka pukkaa pelin ulos vuosi tahdilla. Voi sitä pyykkiä jonka MGS4 sai aikanaan resosta. Erityisesti tietyltä taholta jonka käsitys resoluutiosta on yhtäkkiä muuttunut. Hyvin oli esimerkit valittu, hyvin... fanipoikamaisesti. Toisen konsolien pelien dumaaminen tekeekin sub-HD resosta hyväksyttävää. Vaikka olisi voinut ottaa ihan XOn pelejäkin esimerkeikksi ettei kyseessä ole ainoa sub-HD peli alustalla ja että on niistäkin selvitty.

Mutta siis, ainakaan resoluution suhteen ei tarvitse enää korviaan loksauttaa kun tietyt henkilöt avaavat siitä suunsa. Jotain hyvääkin sentään.

Hohhoijaa, piti tästäkin konsolisota saada.

Jätkät hyvät.

Pienestä konsolisodasta, parista provoyrityksestä ja alun vitsailusta huolimatta tämä uutinen on, jos nyt ei turha, niin ainakin hyvin lähellä sitä. Tiettyä teknofiiliporukkaa aina kiinnostaa tämä reso, kuten pelin muukin tekninen kuosi, mutta eihän meidän tavallisten pulliaisten tarvitse siitä välittää? Peli näyttää hyvältä (kyllä, luitte oikein) ja toiminta on makoisaa. Kaikki on siis hyvin.

Anakin Lord: niin siis pohjana on Unreal Engine 2.5, jota on erittäin rankalla kädellä räätälöity.

Itse en ainakaan jaksa välittää tästä(kään) asiasta, peli tuntui timanttiselta.

Karibu ei tältä peliltä oikein voinut odottaa mitään sen jälkeen kun ubi sanoi tekevänsä sen uudestaan alusta. Mitä sub-hd peleihin tulee niin ei ne nyt automaattisesti ole sameita, mutta vähän riippuu pistävätkö sitä reunanpehmennyshuttua sinne mukaan.

Tässä sukupolvessa mitä pidemmälle mennään sitä alemmaksi pitää näköjään pelaajien odotuksien laskea. Mitä kaikkea sitä luvattiin ja mitä kaikkea nyt saamme. Jossain vaiheessa koko pelibisnes meni metsään ja se näkyy niin konsoli- kuin pc-puolella. Rahaa pistetään turhuuksiin, resurssit hukataan turhiin ideoihin ja jotenkin vain harva peli on oikeasti hyvä kokonaisuutena. Niin ja aikakin on usein kortilla.

Ja mitä noihin esimerkkeihin niin eikös nuo ole niitä ainoita exlusiveja Sonyn puolelta, jotka eivät ole 720p? Mutta onko se sitten fanipoikamaista valitsemista, näköjään juu. Voit käydä sen listan läpi ja luetella muita sopivampia esimerkkejä. Eikä nyt aina kannata kaikkea ottaa niin henkilökohtaisesti..

Oi jumaliste että olen onnellinen etten ole mikään hifisti kultasilmä. En edes tiennyt että MW2 on alle 720p reson peli ennen kuin luin sen tuosta uutisesta. Komea se silti minusta oli enkä ole muissakaan alle 720p reson peleissä mitään karibun mainitsemaa sumeutta huomannut. Jos tästäkään ei olisi tehty uutista eikä edes tutkittu millä resolla pyörii niin kaikki olisivat pelanneet tyytyväisinä eikä kukaan olisi huomannut mitään.

Kokeilin tänään demoa, enkä huomannut grafiikoissa mitään valittamista.

Peli on tärkein, ei resoluutio. :) Luultavasti kuitenkin hyvä tuotos on tulossa kun näin kauan sitä on hinkattu.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi