Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

LittleBigPlanet 2 vahvistettu

Media Molecule vahvistaa LittleBigPlanet 2:n olevan kehitteillä PlayStation 3:lle. Ensimmäiset yksityiskohdat pelistä on ongittu tulevasta Game Informer -numerosta, ja lisää seuraa maanantaina.

Lehdestä poimittujen tietojen mukaan suositun ja kiitellyn tasoloikan jatko-osa panostaa entistäkin enemmän. Pelaajia kannustetaan luomaan pelkkien kenttien lisäksi omia pelejään: räiskintää, kilpa-ajoa ja jopa roolipelaamista.

Muun muassa tekoälyhahmojen ja kontrollien muokkaamiseen annetaan uusia työkaluja. Kaikki ensimmäiseen peliin ostettu lisäsisältö kelpaa myös jatko-osaan.

Galleria: 

Kommentit

Tarinavetoisille omille seikkailuille myös paremmat eväät tiedossa.

Jes! Nyt tulee vihdoin sitä uutta ja paljon! Ykköseen kyllästyin jo aikaa sitten. Olisikohan tästä pelistä tulossa beta testiä?

Jos panostaisivat hahmon parempaan liikkumiseen. Se olisi se korjaus mitä minä olisin halunnut.

^ Siis LBP:ssä hahmot hyppii fysiikoiden lakien mukaisesti. Sen sijaan vaikka Mariossa hahmot hyppää suunnilleen aina samalle korkeudelle kun painaa sitä nappia. Eli ei tommosta. Pysykää vanhassa, tuo lisää haastavuutta siihen pelaamiseen.

Joo ei liikkeissä ole vikaa kunhan kentät tehdään niin ettei tahattomia syvyyssuuntaisia liikkeitä olisi. Se aiheutti riesaa turhan paljon

Eikös ne jo muutama viikko sitten yrittäneet kieltää koko jatko-osan ja sanoivat että haluavat edelleen tukea ykkösosaa eikä jatko-osaa olisikaan tekeillä. Joku jossakin huomautti että tuleeko Goty version mukana tulleet DLC sitten jatko-osaan?

LBP 2 kiinnostaa ja paljon. Kyllästyminen ykköseen alkoi vasta noin vuosi ostamisen jälkeen, ja se jos jotain kertoo pelin pitkäikäisyydestä.

Ykkösessä oli kyllä syvyyssuunnassa liikkuminen kustu niin pahasti kuin vain mahdollista. Toivottavasti kakkonen antaa pelaajan hoitaa sen kokonaan itse, eikä yritä väkisin ennakoida pelaajan tekemisiä.

Uutinen: "Lehdestä poimittujen tietojen mukaan suositun ja kiitellyn tasoloikan jatko-osa panostaa entistäkin enemmän. Pelaajia kannustetaan luomaan pelkkien kenttien lisäksi omia pelejään: räiskintää, kilpa-ajoa ja jopa roolipelaamista."

Oi saamari, oma tekoisia kilpa-ajoja. Tänne ja heti. 8D

Execta- "^ Siis LBP:ssä hahmot hyppii fysiikoiden lakien mukaisesti. Sen sijaan vaikka Mariossa hahmot hyppää suunnilleen aina samalle korkeudelle kun painaa sitä nappia. Eli ei tommosta. Pysykää vanhassa, tuo lisää haastavuutta siihen pelaamiseen."

Tolla logiikalla olisi myös hienoa jos pelin kamera heiluisi ympäriinsä että tulisi haastetta lisää...

Noooh, ehkäpä pitäydyn tuossa Super Mariossa sitten. Siinä kun tulee pelattavuus ensiksi, ja siksi se onkin hauska peli. Mikään ei ärsytä niin paljoa kuin se että pelissä kuolee sen takia että peli hahmo ei tottele ja sen takia hyppy menee pieleen. :3

Itse olen Berserkerin kanssa täysin samaa mieltä. Ensimmäisen LBP:n suurin heikkous oli pelattavuus, eli hahmon kankeat ja hyvin tahmaiset liikkeet. Jos moninpeliä ei olisi ollut niin ei olisi tullut pelattua peliä läpi.

Miten tässä nyt näin kävi? Ykkösen ilmestyessä täällä(kin) todisteltiin kuinka peli työkaluineen tekee kaikki muut pelit turhaksi. Ei sitten riittänyt omillaankaan vaan jatko-osaa (lausuntojen vastaisesti) pukkaa ja hypekone jauhaa. Sony vaihteeksi narrasi.

Tasohyppelynä ja moninpelinä ensimmäinen osa oli kyllä ihan viihdyttävä. Parannettavaakin on joten jatko-osa sikäli on täysin perusteltu. Olisi kiva tietää kuinka paljon kulisseissa jatko-osasta väännettiin. Ihanko tosissaan Media Modecule oli huolissaan yhteisön hajoamisesta vai oliko se vain sitä kuuluisaa markkinointi-BS:tia?

Olen aika varma, ettei Media Molecule alkujaan jatko-osaa suunnitellut, mutta studion siirryttyä Sonyn omistukseen suunnitelmat muuttuivat.
Noin niinkuin markkinoiden suhteen alkuperäisen LBP:n myynti tuskin olisi merkittävästi kasvanut, vaikka peliin olisi tuotu rekkalasteittain ilmaista ja maksullista lisäsisältöä. Jatko-osan julkaisu melko todennäköisesti kasvattaa LBP-pelaajakuntaa ja kun edellisen pelin lisäpalikatkin toimivat uutuudessa, en usko että yhteisökään hajaantuu.

Eli jatko-osa on melko selkeä bisnesratkaisu, mutta näköjään mukaan saadaan myös reilusti uusia ominaisuuksia.

Vois ostaa ;)

Ykkösen hyppyfysiikan huonoin puoli on siinä, että jokaisessa tilanteessa vaaditaan täyttä hyppynapin painallusta. Pelissä ei ole yhtäkään kohtaa, jossa pitäisi pompata yhtään kevyemmin, joten fysiikkamallinnuksesta hypyissä on pelkkää haittaa. Lisäksi erot hyppyjen välillä sijoittuvat ääripäihin, eli hyppy on joko aivan kusisen matala tai sitten täpöllä tehty pomppu.

@Exacta: "^ Siis LBP:ssä hahmot hyppii fysiikoiden lakien mukaisesti. Sen sijaan vaikka Mariossa hahmot hyppää suunnilleen aina samalle korkeudelle kun painaa sitä nappia."

Kummassakaan pelissä ei ole yhtään toistaan enempää fysiikkaa hyppäämisessä. Mariossa painovoima ei vaikuta ylöspäin hypättäessä niin paljoa, jos pelaajalla on hyppynappi edelleen painettuna.

LBP:ssä taas hyppynopeus hieman jopa kiihtyy ylöspäin mentäessä, kun hyppynappi on painettuna.

Alaspäin tippuessa taas molemmissa tullaan fysiikan voimin, eli ihan normaalilla laskutoimituksella, jota 99.9% peleistä hyödyntää.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi