Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Killzone 3 virallisesti julki

Viikonlopun foorumivuotojen jäljiltä Sony on päättänyt tuoda virallisesti esille PS3:n Killzone 3:n ja samalla vahvistettiin, että peli on pelattavissa myös 3D:nä.

Tarinaa jatketaan edellisen pelin lopusta, mutta mittakaavan kerrotaan kasvavan monessa suhteessa. Luvassa on enemmän vaihtelua, enemmän erilaisia vihollisia, massiivisen laajoja ja erilaisia ympäristöjä. Uusissa talvisissa kuvissa esillä ovat Jetpack-joukot, joita nähtiin jo PSP:n Killzone Liberationissa.

Moninpelin ominaisuuksia ei vielä paljastettu, mutta Guerrilla Gamesin Hermen Hulstin mukaan sen parissa työskentelevät omat avainhenkilönsä ja hän lupaa siihen todellista innovaatiota.

Galleria: 

Kommentit

No niin, Oliver pilasi Sonyn E3 shown :D

Ostoon menee. Vähän kyllä arveluttaa toi 3D touhuilu...

Flash: 3D-ominaisuutta ei ole pakko käyttää, ja sen voi koska tahansa kytkeä päälle ja pois. (Näin siis ainakin Killzone 3:ssa, ei välttämättä kaikissa 3D:tä tukevissa PS3-peleissä.)

Molemmissa killzonessa ollut luvattoman huonot kontrollit. Oikeastaan se on ainut syy miks tuo kakkonen on yhden läpipeluukerran jälkeen jäänyt täysin pelaamatta. Eipä siinä paöjon hyvä tunnelma tai grafiikka enää auta. Jos kehitystiimi ei tuota osaa korjata niin eipä tästä kolmosesta voi yhtään parempaa odottaa...

Jaaha, konTROLLIT iskevät taas. Luvattoman kädetön saa olla jollei erilainen(ei huono) ohjaaminen luonnistu. KZ2n ohjaaminen toi oman tunnelmansa peliin koska ei ollut taas yksi reaktio räiskintä.

Älyttömän hienolta taas näyttää graffat. GGn taiteilijat kyllä osaavat hienon suunnittelun. Helghastit näyttävät taas mielettömän tyylikkäiltä. Karvakaulukset on pop. Jotkin toimittajat jo ovat 3Dnä saaneet peliä testata ja vaikuttivat olevan mielissään. Harmi että peliä joutuu ensi vuoteen asti odottamaan.

Ohjaus oli oikeasti tosi karmea. Strafettamalla tähtäimen hienosäätö on jotain ihan järjetöntä. Tää vois olla hyvä kun ne tekee siihen nopean ja tarkan ohjauksen. Muuten ei tule kesää...

Kyllä! Ja kääntyminen oli jotenkin ihmeellisesti kiihtyvää, ainakin aikana jolloin itse Killzone 2:a pelasin. Kuulemma se joskus 6kk jälkeen korjattiin, mutta itsellä peli oli jo siihen aikaan pölyttymässä hyllyssä.

Jotenkin olen kuitenkin tottunut konsoliräiskinnöissä, että hahmo kääntyy sillä _nopeudella_, kuinka _paljon_ tattia on siirtänyt, eikä siis sen mukaan kuinka _kauan_ tatti on ollut käännyksissä.

Ulkoasu taas oli konsolisukupolven yhtä parhautta, juonen taas olin tainutkin jo nähdä kaikissa muissakin räiskintäpeleissä aikaisemmin.

Moninpeli olisi voinutkin toimiakin, jos niitä jaksaisi vain pelata.

Killzonen ohjaus on (lähes) täydellinen. Ensimmäistä kertaa tunsin itse olevani se tyyppi jolla pelaan. Ohjaus kieltämättä tuntuu hieman kankealta, jos on pelannut viimeisenä, esimerkiksi GoD:a, mutta aikansa kumpaakin pelattua pääsee ohjauksen kanssa taas sinuiksi. Minunkin mielestäni pelaaja saa olla kylllä erittäin "kädetön" jollei häneltä KZ2:n ohjaus luonnistu.

Rakettireppuilu toimi yllättävän hyvin Liberationissa, varmasti hyvä lisä.

"Killzonen ohjaus on (lähes) täydellinen. Ensimmäistä kertaa tunsin itse olevani se tyyppi jolla pelaan."

Yhdyn... Killzone 2 on aivan loistavat kontrollit.

tassutin: "Minunkin mielestäni pelaaja saa olla kylllä erittäin "kädetön" jollei häneltä KZ2:n ohjaus luonnistu. "

Kädetön tai ei, mutta pelin julkaisusta kului oikeasti se puoli vuotta, kunnes nykyinen ohjaus tuli peliin.

Sitä ennen (aika jonka aikana itse peliä pelasin), ohjaus todellakin oli melko susi. Tuntui ettei hahmoa pystynyt vaivattomasti kääntämään hitaasti, vaan kääntyminen tapahtui aina kiihtyvällä vauhdilla riippumatta siitä, kuinka paljon tattia oli oikeasti kääntänyt. Pienet kääntymiset piti tehdä ohjaintattia "nypyttämällä".

Ohjaukseen tottui tietenkin, mutta muihin räiskintöihin verrattuna se oli tietenkin ala-arvoista tuon budjetin peliltä.

Lebe80: Kaikki on niin suhteellista. Itse pelasin Killzone 2:n yksinpelin läpi oikein sujuvasti ihan täysin päivittämättömällä promoversiolla jo ennen pelin julkaisua. Ei ollut valittamista kontrolleissa. Mutta edustankin sitä osastoa, joka ei pelaa "työkseen" verkkoräiskintöjä ja vastaavia.

"Kädetön tai ei, mutta pelin julkaisusta kului oikeasti se puoli vuotta, kunnes nykyinen ohjaus tuli peliin."

Vaihtoehtoiset high precision kontrollit sisältänyt patch 1.27 tuli lähes päivälleen kolme kuukautta pelin julkaisusta. Omasta mielestäni olisi saanut olla tulematta. Alkuperäisissäkään ollut mitään vikaa. Cod-kasuaalien mielipiteet voi taas jättää aivan omaan arvoonsa. Se on aivan turha itkeä pelille, kun omat taidot ja jaksaminen ei riitä uuden pelimekaniikan oppimiseen.

Ei muuta. Jatkakaa.

No jostain se kuitenkin kertoo, että useammalla sivustolla on Killzone 3:n julkistamisen yhteydessä KZ2:n kontrolleista valitettu.

Lebe80: Toki. Se on kiistämätön juttu, että kontrollit eivät olleet kaikkien mieleen. Mutta missään nimessä en käyttäisi nimitystä "täysi susi", koska tällaisen "peruspelaajan" tumpuloissa Killzone 2:n ohjastaminen käytti vaivatta ja luontevasti. Ongelmaksi kontrollit kokivat lähinnä COD:n ja vastaavien suurkuluttajat.

täysi susi != melko susi

Helghasteilla näyttäisi olevan komeat talviturkikset lämmikkeinä,minkähän Helganin otuksen häntiä mahtavat olla(:-) komealta kyllä näyttää peli kuvien perusteella,3D efekti on myös mielenkiintoista nähdä kun tulee...

@Ridley: Oliko siis viiveellinen ohjaus tietoinen, tunnelmaa tuova ratkaisu Guerilla Gamesilta? Hmm, tätä en tiennytkään. Henkilökohtainen kokemus pelistä rajoittuu betaan sekä demoon, joissa laginen ohjaus häiritsi todella paljon.

"Oliko siis viiveellinen ohjaus tietoinen, tunnelmaa tuova ratkaisu Guerilla Gamesilta? Hmm, tätä en tiennytkään. Henkilökohtainen kokemus pelistä rajoittuu betaan sekä demoon, joissa laginen ohjaus häiritsi todella paljon."

Raskaampi tähtäys ja autoaimin puute oli tietoinen ja tunnelmaa luova ratkaisu Guerrilla Gamesilta.

Sulla taitaa kuitenkin mennä puurot ja vellit sekaisin, kun yrität selittää mainstreamista poikkeavaa ohjausta input lagilla, joka tosiaan oli betassa ja 1.0 versiossa parikymmentä prosenttia keskimääristä korkeampi. Jengihän avautui tästä oikein urakalla, ja Guerrilla julkaisikin viikon sisällä julkaisupäivästä 1.20 patchin joka laski viivettä samalle tasolle tai alemmas kuin muilla räiskinnöillä. Huvittavinta tässä on kuitenkin se, ettei tällä ollut mitään vaikutusta cod-kasuaalien asenteeseen, vaan sama kontrolliruikutus jatkui (kertoo aika selvää kieltä mikä inputlagin osuus koko narinassa lopulta oli).

High precision päivitys josta ylempänä oli puhetta, taas ei tehnyt muuta kuin poisti analogeista deadzonen (alueen jolla hahmo ei reagoinut tatin liikkeisiin).

Tässä vielä virallisilta ps foorumeilta lainattua statistiikkaa input lagien eroista eri pelien välillä.

Killzone 2 (v1.20) -- 5/30ths of a second
Call of Duty: World at War (v.1.03) -- 4.5-5/30ths of a second
Metal Gear Solid 4 (v1.0) -- 5-5.5/30ths of a second
Uncharted: Drake's Fortune (v1.10) -- 4.5-5/30ths of a second

Toivottavasti postaukseni selvensi asiaa.

Vasta tuossa kuukausia sitten ostin ps3 ja killzone 2 ja huomasin kyllä kontrollit erilaisiksi, mutta ei häirinnyt hetken opettelun jälkeen. (Opettelin siis samaan aikaan hieman erilaisia kontrolleja ja uuden konsolin ohjainta)

Nopeasti siihen tottui. Onhan siinä vieläkin tosiaan se "paino" ja "jousto" kuten ihmisen oikeassa tähtäyksessä sen sijaan että se liikkuisi kun kursori ruudulla ja vaihtaisi suuntaa peukalon käännyttyä sadasosasekunnissa. Mutta juurikin se luo aiinakin KZ2:lle oman tunnelmansa. Eli ainakin meikäläisen mielestä KZ2:n ohjattavuuden LOPULLINEN versio (joka on varmasti ainoa jonka olen kokenut) oli varsin pätevä, eikä KZ3:n ohjattavuuksista ole pelkoa jos homma toimii kuten kakkonenkin toimii NYT. :)

Mitä varmemmin menee ostoon jo näillänäkymin jos ei julkaisupäivän lähellä videot ihan hirveeltä näytä. (Yleensä tulee paria päivää ennen julkaisua vasta katseltua videoita ynnä muuta kun oon niin toivottoman malttamaton odottelija jos nousee hype liikaa :D)

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi