Sony Computer Entertainment Japan on patentoinut lisälaitteen, mikä vaikuttaisi ratkaisevan ongelmat edellisen sukupolven pelien pelaamisessa uudella konsolilla.
Patenttihakemuksen mukaan liitettyjen kaaviokuvien mukaan ulkoinen uuteen konsoliin liitettävä laite sisältää oman prosessorinsa, sekä ääni- ja grafiikkapiirit. Jäämme jännityksellä odottamaan, syntyykö patentista valmista tuotetta vai hautautuuko se monien muiden tapaan arkistojen kätköihin.
PS3:n alkuvaiheessa markkinoilla ollut 60 gigan levyllä varustettu malli oli pitkälle yhteensopiva PS2-pelien kanssa, mutta Sony päätti karsia ominaisuuden myöhemmistä malleista.
Kommentit
Luojan kiitos, toivottavasti vaan jul...
Luojan kiitos, toivottavasti vaan julkaisevat.
(PS2 pelien yhteensopivuus on pakko saada)
Sonyn ratkaisu on siis dvd-asematon P...
Sonyn ratkaisu on siis dvd-asematon PS2 josta vedetään tyyliin USB PS3:n? Mahtavaa, oikea älyn riemuvoitto.. Nyt vain odottelemaan laitteen markkinoille tuloa ja 150 euron hintalappua.. :-P
Tuo voi olla toisaalta ulkoinen UMD-a...
Tuo voi olla toisaalta ulkoinen UMD-asema PSPgo:lle. Se olisi USB:llä vielä aika helposti toteuttavissakin, toisin kuin ulkoinen PS2-rauta. (Ei taida USB:n kaistanleveys riittää datan lähettämiseen tarpeeksi nopeasti?)
Meh.. tuo nimenomaan katoaa pian jonn...
Meh.. tuo nimenomaan katoaa pian jonnekin arkistojen kätköihin, eikä palaa pinnalle enää koskaan. Kuten kaikille Sonyn patenteille on käynyt.. :E
Lol Vielä jokin aika sitten, Sonym...
Lol
Vielä jokin aika sitten, Sonymiehet olivat ihan, "mitä väliä sillä, että ei ole takasinsopivuutta, kun niillä joilla on pelejä on jo kone vanhastaan..."
Vaikka mä olin eri mieltä, nyt jos koskaan toi argumentti on voimissaan.
"Tuo voi olla toisaalta ulkoinen UMD-...
"Tuo voi olla toisaalta ulkoinen UMD-asema PSPgo:lle"
Mitä järkeä? PSP Go on kuollut jo syntyessään, edes Japanissa laite ei yksinkertaisesti mene kaupaksi, ja jenkkien PSP-myynti kokonaisuudessaan on todella karua katseltavaa. Ei yksinkertaisesti mitään järkeä.
PS2-yhteensopivuudelle toisaalta taas olisi vaikka miten paljon kysyntää, mutta tuskin ulkoinen laite on monella mielessä järkevänä ratkaisuna.. Sen takiahan se taaksepäinyhteensopivuus halutaan, että saadaan yksi laite vähemmän tv-tasolle.. Tai no, ainakin itsellä tuo on yksi tärkeimmistä syistä..
Digital Foundryn viksut miähet on ana...
Digital Foundryn viksut miähet on analysoineet patenttia: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ps2-adaptor-patent-blog...
USB:n kaistanleveysongelmat on ratkottu sillä, että laite kytketään USB:n lisäksi PS3:n gigaethernetiin. Aika luova tapa, sanoisin.
Eiköhän tuo ole PS3:n liittäminen PS4...
Eiköhän tuo ole PS3:n liittäminen PS4:seen...
Ei kyllä innosta meikäläistä ainakaan...
Ei kyllä innosta meikäläistä ainakaan yhtään mitkään tuollaiset syöpäkasvaimet konsolin kylkeen.
Näyttää siltä että voisi melkein sitt...
Näyttää siltä että voisi melkein sitten hommata sen vanhan konsolin kuin pistää viereen tollaista mötikkää. Tuollainen voisi tosin tulla sitten PS4 mukana jolla annetaan PS3 yhteensopivuus
Eikös se PS3:n PS2-emulaattori ole so...
Eikös se PS3:n PS2-emulaattori ole softapohjainen? Niin kuin myös OtherOS.
PS3:n PS2-emulointi ei ollut täysin s...
PS3:n PS2-emulointi ei ollut täysin softapohjaista, vaan mukana oli myös joitakin komponentteja piirilevyllä.
PS2:n softaemulointi ei ole tainnut onnistua kunnolla vielä millään alustalla, vaikka joitakin yksittäisiä pelejä onkin saatu pyörimään.
XShavan kanssa samaa mieltä. Patentil...
XShavan kanssa samaa mieltä. Patentilla todennäköisesti helpotetaan PS3:n ja tulevan/tulevien laitteiden yhteensopivuutta.
Toivottavasti tulee ja toivottavasti ...
Toivottavasti tulee ja toivottavasti ei ole kallis. Voisin jopa harkita pleikan ostoa sitten. :)
Toivottavasti PS2 pelien tuki,mutta t...
Toivottavasti PS2 pelien tuki,mutta tuskin,mutta toivottavasti silti.
"PS3:n PS2-emulointi ei ollut täysin ...
"PS3:n PS2-emulointi ei ollut täysin softapohjaista, vaan mukana oli myös joitakin komponentteja piirilevyllä."
Olikohan niin, että ihan alkuperäisissä malleissa oli Emotion Engine ja Graphics Synthesizer, ja sit jossain uudemmassa versiossa EE jätettiin pois, oliko about 2007/08, ja sitten viimein kummatkin jätettiin pois.
"PS2:n softaemulointi ei ole tainnut onnistua kunnolla vielä millään alustalla, vaikka joitakin yksittäisiä pelejä onkin saatu pyörimään."
Okei, jos sun mielestä 1187 täysin toimivaa peliä PCSX2:lla ei ole kunnollista, niin sit varmaan joo... PS3:ssa ei yksinkertaisesti riitä teho emuloimaan PS2:ta softalla, PC:llä se onnistuu vallan mainiosti.
kanbela: PCSX2 vaatii loppujen lopuks...
kanbela: PCSX2 vaatii loppujen lopuksi aika tykin koneen alleen, ja erityisesti näytönohjaimesta pitää löytyä potkua. Ja juuri siinä onkin PS3:n kompastuskivi. RSX:ssä ei vaan riitä vääntö.
Juu, kyllähän toi vääntöä vaatii kone...
Juu, kyllähän toi vääntöä vaatii koneelta aika kivasti, en sitä kielläkkään - silti Oliverin mielikuva siitä ettei softaemulointi toimi on väärä ja sitä tässä koitin korjata. Käsittääkseni PCSX2 myös ylösskaalaa pelit, joten niitä pääsee pelaamaan vaikka full HD-resolla, jos vääntöä koneessa riittää?
Toi 1187 on minusta aika kiva luku jo toimiville peleille, vaikka se onkin vain puolet PCSX2:n kotisivuilla listatuista testatuista peleistä. Yhteensopivuus varmaan paranee ajan myötä edelleen, ja vielä jonain päivänä PC:llä on 100% toimiva PS2-emulointi.
"Okei, jos sun mielestä 1187 täysin t...
"Okei, jos sun mielestä 1187 täysin toimivaa peliä PCSX2:lla ei ole kunnollista, niin sit varmaan joo... PS3:ssa ei yksinkertaisesti riitä teho emuloimaan PS2:ta softalla, PC:llä se onnistuu vallan mainiosti."
Niin siinä on tosiaan se että millään tavallisella koneella ei noista puoliakaan pysty pelaamaan millään järkevällä FPS-lukemalla. Uskoisin myös että tuo emulaattori kärsii vähän samasta kuin mainio Dolphin(GC)-emulaattori eli kaatuilee aika helposti.
Porukka puhuu jo forumeilla tästä sii...
Porukka puhuu jo forumeilla tästä siihen sävyyn, että tämä nyt olisi tulossa korvaamaan PS2:n "emun" vanhoista PS3-malleista, vaikka kyseessä on vielä täysin epämääräinen patentti. Spekuloida saa, mutta vääntö on aivan turhaa.
Käsittääkseni muuten eka(t?) Jenkki-mallit (mulla on yksi) tukivat hardware PS2-emua ja Euro-mallit softapohjaista. Näin ainakin sen jotenkin muistan, joku voi korjata jos muistan väärin.
toivotaan parasta. Tätä olen odotellu...
toivotaan parasta. Tätä olen odotellutkin. PS2 meni myyntiin PS3:sta hankkiessa ja PS2 pelejä on ikävä :)
"Käsittääkseni muuten eka(t?) Jenkki-...
"Käsittääkseni muuten eka(t?) Jenkki-mallit (mulla on yksi) tukivat hardware PS2-emua ja Euro-mallit softapohjaista. Näin ainakin sen jotenkin muistan, joku voi korjata jos muistan väärin."
Jos Euro-malleissa olisi softapohjainen emulaatio, miksi tätä patenttia edes tarvittaisiin? EE ja GS jätettiin pois että PS3:n valmistuskustannuksia saatiin pari euroa pienemmiksi. Sinänsä kyllä muistat tavallaan oikein, että jossain uudemmissa taaksepäinyhteensopivissa malleissa osa emulaatiosta tapahtuu softapohjaisena, siis juurikin noissa, joista Emotion Engine-piiri jätettiin pois. Niissä siis EE hoituu softaemuloituna, mutta GS:n emulointi on kai juuri se vaikea osa, johon RSX:ssä ei teho riitä.
Puhtaasti softalla toimivaa PS2-emula...
Puhtaasti softalla toimivaa PS2-emulaatiota ei ole missään PS3-mallissa, ja tuskin ikinä (ainakaan virallisesti) tuleekaan.
kanbela: PS2-piirien pois jättämisessä ei todellakaan puhuttu "parista eurosta", vaan lähemmäs 100 dollarista per konsoli. Sen lisäksi PS2-emulaatiotiimille (ja sen testaajille) piti maksaa palkkaa.
TT-2k: Okei, muistelin että muutamast...
TT-2k: Okei, muistelin että muutamasta kympistä korkeintaan olisi ollut kyse, ei oikein vaikuta loogiselle että pelkät pari piiriä kustantaisi 100 dollaria, varsinkaan kun PS2:ta myydään 99 dollarilla ja hinta on ollut siinä jo monta vuotta. Mut voihan se olla niinkin ihan hyvin, kustannussyistä ne piirit jokatapauksessa jätettiin pois :-)
Kanbela, oletko pelannut PS2 pelejä P...
Kanbela, oletko pelannut PS2 pelejä PS3:lla? Nimittäin se ei todellakaan toimi täydellisesti ja joitakin pelejä ei voi edes pelata esim. Ratchet and Clanckia ja jotkin pelit kärsivät melkosista frame rate dropeista.
Ja kyllä tuo tulee vähintään maksamaan 70€.
Pakko myöntää että en ole PS3:lla noi...
Pakko myöntää että en ole PS3:lla noita pelannut, enkä ole tuollaisista ongelmista koskaan edes kuullut. Jännä juttu, onko tuo ongelma sitten noissa missä EE emuloidaan softalla, vai ihan kaikissa pleikkareissa?
kanbela: Ongelmia on pääasiassa näill...
kanbela: Ongelmia on pääasiassa näillä malleilla, joissa Emotion Engine on korvattu softapohjaisella emulaatiolla. Tosiaankin esimerkiksi Ratchet & Clank 3 on lähes epäpelattavan hidas. Aikanaan testasin PS2-pelejäni melko ahkerastikin ja kirjasin ylös ongelmat. Lista löytyy täältä: http://koti.mbnet.fi/tontsa/Toimimattomat%20PS2-pelit.txt
US/JAP-malleissa, joissa on EE+GS-sirut, yhteensopivuus on jotakuinkin 98 prosentin luokkaa, mutta joitain ongelmallisia tapauksiakin löytyy.
Ja joo, päätelmäsi oli tosiaan ihan oikea. Eihän PS2-sisuskalut tosiaan hunttia voi maksaa. Mistä lie tuollainen lukema jäänyt päähän. Oikea summa on 27 dollaria: http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/20061117130000.html
Se satkun säästö lienee tullut muista karsimisista, eli muistikortinlukijoista, kahdesta USB-portista, pienemmästä kiintolevystä (60 -> 40 Gt) jne.
Ihan hyvä idea, mutten menisi tässä v...
Ihan hyvä idea, mutten menisi tässä vaiheessa enää kehittämään mitään tällaista laitetta PS3:lle, vaan tulevaisuudessa PS4:lle niinkun joku tuossa aiemmin mainitsikin.
Ehdin itse jo ostaa PS2 Slimin vähän ...
Ehdin itse jo ostaa PS2 Slimin vähän aika sitte ja mun mielestä tärkeämpää on että Sony tekis noista oikeasti hyvistä peleistä kuten SotC ja God Of War noita HD-kokoelmia. SotC:a en ole viittinyt PS2:lla pelata koska ruudunpäivitys on omaan makuun niin huono että se oikeasti haittaa pelaamista.
Tube: Kyllä mie ainakin suunnittelisi...
Tube: Kyllä mie ainakin suunnittelisin PS4:n siten, että PS1/PS2/PS3-pelit toimivat suoraan ilman mitään ulkopuolisia dingelidongeleita. :P
Ei herran jumala... tuollasella töher...
Ei herran jumala... tuollasella töherryksellä saa patentin :) luulis, että pitäis olla aavistuksen tarkempaa. Pitäisköhän munkin piirtää paperille puu ja seteli ja vetää viiva väliin. Sitte saan oikeudet kaikkiin rahoihin, jotka kasvaa puussa.
@ Symbolia Tuota noin, kyllä siinä...
@ Symbolia
Tuota noin, kyllä siinä patenttihakemuksessa on paljon muutakin kuin tuo kuva :D Ja ainahan patenttihakemusten kuvat on vähän mitä on, kun ne ovat vain luonnoksia siiät mitä mahdollisesti sillä patentilla tehtäisiin. Kuvien lisäksi patenteissa on välillä hyvinkin tarkasti selitetty miten nämä toimivat ja mitä tapahtuu kuin käyttäjä tekee jotain.
Meillä on iso kasa PS2 pelejä ja PS2 ...
Meillä on iso kasa PS2 pelejä ja PS2 on menny rikki nii toivottavasti julkasee ton!
Kommentoi
Kirjaudu kommentoidaksesi