Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

EA: Need for Speed -sarjan alamäki oli omaa syytämme

Electronic Artsin johtaja John Riccitiello myöntää, että Need for Speed -sarjan alamäki laadussa ja myynneissä johtui kanadalaisen Black Box -studion ylityöllistämisestä.

Vuosina 2004-07 tiimin odotettiin työskentelevän vuorokauden ympäri ja valmiiksi saatiinkin NFS: Most Wanted, NSF: Carbon ja NFS: ProStreet. Riccitiello myönsi, että vuosittaisten julkaisujen vaatiminen yhdeltä studiolta oli liikaa, mutta nämä ajat ovat nyt takana ja nyt sarjaa työstää kaksi studiota vuorovuosin.

– Tänä vuonna Need for Speed on taas takaisin ytimessään eli toimintakaahailussa. Sillä on ollut kahden vuoden kehityskierto ja minulla on hyvä fiilis sen suhteen, Riccitiello totesi.

Burnout-kaahailuista tunnetun Criterionin kehittämä uusi Need for Speed: Hot Pursuit julkaistaan marraskuussa kotikonsoleille ja PC:lle. Tunnelmaa tulevasta tarjoaa uusin traileri (klik).

Galleria: 

Kommentit

Täytyy kyllä myöntää että EA on selvästi alkanut oppia virheistään ja selvästi parantanut imagoaan silmissäni. Nyt "vältä tämän talon pelejä" tiettelin on ansainnut Activision.

Ilmeisesti tuon säädön jälkeen Black Box alkoi työstämään loistavaa Skate. sarjaa. Tietysti, jos poijjaat ja tytöt eivät saa enemmän aikaa tuonkin sarjan kehittämiseen, käy sille aikalailla samaten. Mukava olisi nähdä paras mahdollinen skate-peli, kun studiolle annettaisiin paremmat resurssit loistavaan toteutukseen.

Miten olisi yksi studio ja parin kolmen vuoden kehitysaika, vuoden sijasta. Voisi tulla jotain kunnollista uloskin tällä tavoin.

Yhdyn Ryynixin kommenttiin

Shift oli hyvä, mutta enpä muista koskaan odottaneeni NFS-sarjan peliä kuten Criterionin työstämää Hot Pursuitia. Täydellisyyttä en missään nimessä luule saavani, mutta toivottavasti ei petä. Burnoutien perusteella odotukset tietyllä tasolla, vaikkei Paradisea tullut paljoa pelattua.

Kahden studion malli voi ihan hyvin toimia jos molemmat studiot ovat tasalaatuisia tai näiden työstämät pelit riittävästi eri tyyliset. Onhan tästä esimerkkitapauskin. Infinity Ward pystyi tekemään laatua kahden vuoden aikataululla, mutta Treyarch jäi pahasti sen varjoon ihan kelvollisilla julkaisuillaan. Pelaajat osaavat tuollaisessa tilanteessa haistaa milloin peli kannattaa ostaa ja milloin odottaa sen siirtymistä alelaariin.

Ja jos EA:n massatuotantosarjoilla rahoitetaan herkkua kuten Mass Effect yms., niin julkaiskoot näitä pelejä puolestani vaikka joka toinen kuukausi.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi