Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Mass Effect 2:n PS3-versio käyttää Mass Effect 3:n pelimoottoria

BioWare ilmoitti blogissaan arvostelu- ja myyntimenestystä Xbox 360- ja PC-versioilla saavuttaneen Mass Effect 2 -avaruusroolipelin PlayStation 3 -version "menneen kultaan" eli olevan valmis ja matkalla monistettavaksi.

Samassa yhteydessä pelin tuottaja Jesse Houston kertoo podcastissä PS3-version taustoista ja miten kehitykseen käytetty vuoden lisäaika on vaikuttanut lopputulokseen.

Ensimmäisenä asiana Houston nostaa esiin parantuneen graafisen ulkoasun verrattuna aiempiin versioihin. Tämän mahdollistaa paranneltujen tekstuurien lisäksi pelin käyttämä uusittu pelimoottori, joka on sama mitä vasta julkistettu Mass Effect 3 tulee käyttämään.

Houston kertoo BioWaren ottaneen tätä versiota työstettäessä huomioon faneilta ja arvosteluista saadun palautteen, ja pyrkinyt korjaamaan niitä elementtejä, joita kohtaan kritiikkiä on esitetty. Hän myös vakuuttaa PlayStation 3:n olevan jatkossa kiinteä osa Mass Effect -maailmaa, ja sarjan kolmannen osan tulevan kaikille tuetuille alustoille samanaikaisesti.

Mass Effect 2:n PS3-versio tulee myyntiin 22. tammikuuta ja Mass Effect 3 puolestaan ensi vuoden marras-joulukuussa.

Galleria: 

Kommentit

Voi olla että tämän joutuu ostamaan. Monta kertaa ollut tarkoitus ostaa boxille, mutta PS3-versio vaikuttaa niin hyvältä että taidan odottaa sitä.

Hyvä peli... Taidan ostaa tämän myös plösölle.

Tämähän menee selkeästikin julkkariostoon. Loppuupahan pähkäily, että ostaisiko boksin vaiko ei. ME2:n pleikkarijulkistamisen myötä ratkesi koko dilemma. Bueno!

Toivottavasti ei invetoryä ja niitä pinkkejä armoreita joiden väriä ei voi vaihtaa...

EDIT: Siis, niistä muutoksista. :p

Gameplayta + IGN:n kommentteja + NeoGAFin ranttia: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=416000

ME1 on parempi kuin ME2, joten toivottavasti palataan kohti ME1:stä. ME2:n Gears of War -tyylinen pelikokemus on karmaiseva, kun pelihahmo ei osaa mennä suojaan eikä loikata esteiden yli, vaikka kuinka yrittää komentaa Shepardiansa. Lisäksi ME1:ssä on todellista roolipelin makua kun voi valita sekä aseiden että haarniskan värin mieluisekseen riippuen siitä, pelaako mieshahmolla (siniset tai mustat aseet luovat tunnelmaa) vai naishahmolla (punaiset aseet tottakai). Lisäksi aseiden lataaminen ME2:ssa on turhaa eli siinäkin suhteessa ME1 on parempi, koska roolipelissä pitäisi keskittyä enemmän roolipelitunnelmaan ja vähemmän mihinkään aseiden latailuihin. Ja mitä tulee juoneen, niin ME1:ssä on selkeästi parempi juoni kun taas ME2:n juoni tuntuu vain tylsältä johdannolta ME3:n juonelle.

Ite ostin just hetki sitten ME2:n pc:lle vaivaisella kympillä mutta tämä vaikuttaa sen verran paremmalta että tämäkin varmaan pitää hankkia. :P

No toivottavasti myös sitten viimeisen ME2-DLC:n jälkeen ilmestyvässä GOTY/Ultimate versiossa tämä sama päivitys olisi mukana myös Boxille ja PC:lle.

Kyllähän tuo paremmalta näytti kuin boksin versio tuossa Joohanhin linkittämässä pätkässä, mutta epäileväinen olen silti pelin graafiseen annin suhteen loppuun asti. Enemmän repeilyä, sahalaitoja tai ruudunpäivitysongelmia kuin XO:lla? Todennäköisesti...

"Todennäköisesti... "

Kontrastihan näyttäis olevan ainakin korkeampi, tosin sitten nousee konfiguraatiokysymykset mieleen. Suoriutumisesta ja aliasoinnistahan tuolla GAFissa valiteltiin, ja näyttäähän se vähän tuossa IGN:n pätkässä hidastelevankin.

Kaikki DLC:t ja paremmat grafiikat. Kyllä kelpaa.

Ilmeisesti välivideot on nyt sitten HD-tasoisia? Tuo oli ainoa asia rajoittuneen roolipelaamisen lisäksi, mikä harmitti boxiversiossa. Pelkästään tukemisen vuoksi ostan toiseen kertaan. Nyt astuu areenalle nais-Shephard tässäkin talossa.

"Ilmeisesti välivideot on nyt sitten HD-tasoisia?"

Saattaa olla, saattaa olla että ei. Koodekkilisenssit maksavat, ja kun kerran samat pätkät ovat käytössä PC:lläkin, on ihan mahdollista että laittavat samaan pakettiin myös PS3-version videot.

Rajoittuneen roolipelaamisen?... Niin siis meinaat että ampumista ei heitetty nopalla? :p
Koska ainakin minusta pystyi ihan hyvin pelaamaan roolia.

Täytyy olla iloinen, että ottavat PS3-version ns. vakavasti. Joku toinen firma saattaisi vain ulkoistaa nopean porttauksen pelkät $-kuvat silmissä. Mutta onhan tuosta varmaan jotain hyötyä myös ME3:seen kun jo pääsevät "testaamaan" pelimoottoria yms.

"Mutta onhan tuosta varmaan jotain hyötyä myös ME3:seen kun jo pääsevät "testaamaan" pelimoottoria yms."

Tämä on varmasti osaksi techin takana, miksi laittaa tiimi työskentelemään vanhan enginen kanssa, kun voivat omalta osaltaan jo kehittää sitä Mass Effect 2-ympäristössä.

Ja videoiden tasosta: pelihän käyttää unrealin moottoria, jossa on valmiina erittäin käytetty hd-tasoa tukeva Bink videon oma koodekki, joten lisenssien suhteen ei ole ongelmia.

Berserker: Ei. Rajoittunutta siksi, että aseita/haarniskoja yms. ei voinut kustomoida millään lailla ja koko universumi käyttää paria asettamerkkiä per luokka. Jokseenkin epäuskottavaa. Mallia Borderlandsista jossa mutkanmetsästys oli yksi pelin hauskuuksia. Lisäksi hahmonkehitys oli vielä suoraviivaisempi kuin ennen, kerran kaikki sai maxittua jos vaan pelasi kaiken läpi. Vaihtoehtoja ei joutunut tekemään, kuin hahmonvalinnassa

Edelleenkään en silti voi ymmärtää, miten ykkösen loppumattomat ammukset(cooldown toki) on huonompi vaihtoehto kuin kakkosen ammuslippaat? Siis peliteknisesti toki ymmärrän, mutta pelin maailmaan sopivana. Toki tuo selitettiin noilla Gethien kokeiluina, mutta aika midichlorian-ratkaisu tuo on.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi