Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

inFamous

Pakko sanoa, että kun aluksi näin ekan trailerin ajattelin, että hohhoijaa mitähän tuostakin tulee.
Meni noin kuukausi, että aloin tajuamaan mistä tässä pelissä oli kyse. Demosta pidin jo valtavasti, parkour yhdistettynä hienoon salamaräiskintään.

Nyt pelanneena voin sanoa, että juonikin oli erittäin asiallinen.
( Kaikki varmaankin tietävät, että Cole oli lähetti, joka joutui kuljettamaan erästä pakettia tietämättään, että se sisälsi pommin.
Pommi räjähti ja tuhosi kuusi korttelia Empire Citystä. Cole, joka oli ollut räjähdyksen keskipisteessä selvisi parilla naarmulla, ja sai vieläpä samaan syssyyn sähkövoimia.)

Pääjuonen tehtävät olivat hyvin erilaisia ( jos viemäriosuuksia ei lasketa). Voimat kehittyvät tasaisesti juonitehtäviä tekemällä, joka vahvistaa käsitystä siitä, että sankari on vasta oppimassa kaikkia kykyjään.
Päähenkilö on hyvin suunniteltu, ei liian vahva, eikä liian heikko. Arvostan tätä piirrettä erittäin paljon, sankariin on helpompi samaistua, jos hänellä on heikkouksia.
Lisäksi se tuo oikeaa haastetta peliin, toisin kuin jos sankari olisi täysin ylivoimainen, niin olisi vain pakko tunkea satamäärin lisää vihollisia.
( Luen myös paljon sarjakuvia ja tämä on se syy, miksi Spider-Man on aina ollut mielestäni kovempi jätkä kuin Superman.)

Ja sitten vihollis osastolle, kuvitelkaapa itsenne kaupunkiin, joka on täysin eristyksissä muusta maailmasta. Kaaos ja anarkia valtaa kaupunkia yhä enemmän päivä päivältä.
inFamousin tapauksessa on lähdetty hieman realistisemmalle puolelle, viholliset ovat jengiläisiä, joista osa on saanut räjähdyksessä joitain yliluonnollisia voimia.
Pelissä on kolme varsinaista päävihollista, mikä on hyvä ratkaisu.
Vähemmän on joskus enemmän, ja se pätee tässä tapauksessa, parempi kolme persoonallista ja hyvin suunniteltua konnaa, kuin vaikkapa 6-10 täysin epäuskottavaa kelmiä.

Grafiikoista tykkäsin itse, toki välillä tekstuurit latautuvat hitaasti, ja muutama bugi on tullut vastaan, mutta ne eivät haitanneet peli kokemustani.
Onhan se aika komean näköistä possauttaa vihollista sähköammuksilla, sähkö on nyt mallinnettu erittäin hienosti, esineet johtavat sähköä (jos kaveri on kuralammikossa ja kävelet siitä, niin se jätkähän kärventyy, samoin viholliset), on hienoa nähdä että sellaisiinkin yksityiskohtiin on kiinnitetty huomiota.

Pelissä on myös kerättäviä asioita, Blast shardeja, sekä Dead dropseja. Blast shardeja keräämällä saa lisää energia palkkia, ja Dead dropsit antavat mielenkiintoista tietoa pelimaailmasta ja etenkin sen hahmoista. Toki pelissä on myös trophy tuki ja niitä keräillessä voi mennä tovi jos toinenkin.

Suosittelen lämpimästi kaikille sarjakuvien ystäville, ja miksei toki muillekkin.

Kirjaudu kommentoidaksesi