Vaikka Microsoft ja ATi ovat visusti pitäneet Xboxin seuraajan teknologiaa koskevat tiedot salassa, TeamXbox on onnistunut saamaan "luotettavasta lähteestä" muutamia tietoja. Vaikka tiedot täysin epävirallisia ja samalla ne voivat olla täyttä lööperiä, ovat ne tulevan laitesukupolven teknologiaa ajatellen varsin mielenkiintoisia.
Näiden tietojen mukaan Xboxin seuraajan grafiikkapiiri olisi ATi:n R500-koodinimellä kulkevan projektin johdannainen, joka on täydet kaksi grafiikkapiirisukupolvea PC:n tämän hetkisiä huippupiirejä edellä. ATi:n on määrä esitellä R500:n edeltäjä R420 myöhemmin tänä vuonna. Tulevan Xboxin sisältämä grafiikkapiiri on kustomoitu konsolin tarpeisiin, eikä vastaavaa tule löytämään PC:lle.
Piiri on suunnattu käyttämään Microsoftin suositun DirectX-rajapinnan seuraavaa versiota (koodinimeltään DirectX/LH). Lähteen mukaan Microsoft valitsi ATi:n, koska yhtiö on viimeaikoina osoittanut olevansa Nvidiaa vahvempi pikseli- ja verteksivarjostinteknologiassa, jonka uskotaan olevan tulevaisuudessa vielä nykyistäkin oleellisempi osa luonnollisen grafiikan piirtämistä. Tulevan Xboxin on määrä tukea kyseisen teknologian kolmosversiota, joka sisältää merkittäviä uudistuksia nykyiseen 2.0-versioon nähden (nykyisessä Xboxissa on versio 1.0).
Suorituskykyisen grafiikkapiirin ohella Xboxin seuraajan on määrä vakuttaa myös muistien kaistannopeuksilla, jotka ovat osoittautuneet joidenkin pelitalojen mukaan nykyisessä Xboxissa hieman turhan ahtaiksi tehokkaalle raudalle. Microsoft on lähteen mukaan korjaamassa ongelmaa pakkaamalla seuraavaan Xboxiin Samsungin GDDR2 SDRAM -muistia, joka toimii 1600MHz:n nopeudella. 128-bittisellä väylällä tämä tekisi muistikaistan nopeudeksi 25,6 GB/s ja 256-bittisellä väylällä peräti 51,2GB/s. Nykyisen Xboxin DDR-muisti toimii 200MHz:n nopeudella ja 128-bittisellä muistiväylällä sen kaistannopeus on 6,4 gigaa sekunnissa.
Jos näissä tiedoissa on mitään perää, Microsoft on ilman muuta rakentamassa jälleen yhtä markkinoiden suorituskykyisintä pelialustaa.