Microsoftin pää-XNA-arkkitehti J. Allard selitti CVG:n haastattelussa PC:n merkitystä HD-aikakaudella ja paljasti varsin mielenkiintoisen ominaisuuden yhtiön tulevan konsolialustan ja PC:n yhdistettävyydestä: lausunnon perusteella seuraavan sukupolven Xboxille julkaistavaa Project Gotham Racing 3:a olisi mahdollista muunnella tietokoneella.
- Project Gotham Racing [2:ssa] on Pariisiin sijoittuva rata, eikö? Useat radat leikkaavat Pariisin kaupunkia. Kuvittele, että Gothamin seuraava versio vain pystyttää kaupungin ja nyt voit ajaa kaupungissa miten mieli tekee, ja boom – olet luonut oman ratasi. Pieni rataeditori on vain ajoa kaupungin halki. Tämän voi toteuttaa konsolilla, seuraavan sukupolven Xbox kykenee tähän oikein hyvin, mutta sitten sanot ”haluan sen näyttävän minun Pariisiltani, ja haluan maalata Eiffel-tornin violetiksi, ja haluan asettaa nimeni myymälän etupuolelle, ja ehkäpä haluaisin tehdä joitain omia mainostauluja”.
- Konsoli on huono ympäristö tuon toteuttamiseen. Mutta nyt voitkin siirtyä PC:lle ja ehkä kohentaa rataa hieman, vaihtaa Eiffel-tornin väriä, muokata mainostaulujasi tai mitä tahansa, ja muutokset heijastuvat takaisin konsoliympäristöön.
Allardin GDC 2005:ssä hehkuttaman ”itseilmaisun” nojalla ei ole yllättävää, että radat voisi myös jakaa muiden kanssa verkon välityksellä.
Project Gotham Racing 3:a ei ole virallisesti julkistettu, mutta monet uskovat pelin olevan Xbox 2:n ensimmäisiä nimikkeitä ja mahdollisesti ilmestyvän jo tämän vuoden lopulla.