Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Aonumalta ja Miyamotolta lisäinfoa Zeldasta

Gamesarefun.com-pelisivusto raportoi ruotsalaisen Reset-pelilehden sivuilla julkaistusta Shigeru Miyamoto- ja Eiji Aonuma -haastattelusta, joka käsittelee mitäpäs muutakaan kuin GameCubelle marraskuussa ilmestyvää The Legend of Zelda: Twilight Princess -peliä.

Haastattelusta paljastuu, ettei Majora's Mask- ja The Wind Waker -osien parissa työskennellyt Aonuma ollut täysin tyytyväinen suunnasta, johon sarja oli menossa tuotoksiensa jälkeen. Hän kertoo, kuinka Wind Wakerin valmistumisen jälkeen pieni viiden avainhenkilön muodostama ryhmä kerääntyi keskustelemaan sarjan tulevaisuudesta, ja kuinka he eivät tuntuneet löytävät Linkin lapsuuteen sopeutuvaa peli-ideaa. Tämän vuoksi seikkailun puikkoihin valittiin aikuistunut Link, minkä myötä myös suunnitelmat uudelleenkäyttää Wind Wakerin grafiikkamoottoria hyllytettiin.

Aonuma myös vannoo, ettei Twilight Princessiin pääse samankaltaisia virheitä kuten Wind Wakeriin. "Kun projekti kasvaa jatkuvasti, se on hajautettava osiin. Olin Wind Wakerin ohjaaja, mutta annoin eri ihmisille vastuun tuotannon eri osissa. Minulla oli päätösvalta myös näiden osien kehityksessä, mutta tuotannon loppupuolella tappelimme tiukkaa aikataulua vastaan, minkä takia olin pakotettu hyväksymään osioita, jotka eivät tuntuneet täysin valmiilta", hän myöntää. Hän erityisesti haluaa pyytää anteeksi Wind Wakerin loppupuolen "hidasta ja yksitoikkoista" etsintäoperaatiota.

Vaikka Aonuma onkin Twilight Princessin tuottaja, myös Shigeru Miyamotolla on suuri osa pelin kehityksessä. Miehet kertovat seikkailussa olevan pitkä ja melko monimutkainenkin juoni, ja kuinka E3-messujen pelattavat demoversiot olivat pelillisesti vain pintaraapaisu siitä, mitä koko seikkailulla on tarjottavanaan. Miyamoto erityisesti painottaa, että Twilight Princess sisältää paljon luolastoja, jopa useampia kuin Ocarina of Time. Pelin synkkyys on vain yksi monista tavoitteista, sillä "tarina on vakavampi, mutta kävellessä Toaru-kylässä voisi luulla pelaavansa täysin toista peliä - tunnelma ei ole lainkaan vakava. Haluammekin Twilight Princessin sisältävän kaikki ne puolet, jotka ihmiset yhdistävät Legend of Zeldaan."

Galleria: 

Kirjaudu kommentoidaksesi