Visual novel tarinapeli Coffee Talkissa pelaaja astuu kahvilanpitäjän saappaisiin ja pyrkii täyttämään asiakkaiden toiveet mitä saisi olla. Kahvilanpitäjä Baristalla ei ole ruokalistaa, kännykässä on vain muutama resepti ja joutuu säveltämään ainesosat omasta päästä. Kahvilanpitäjän ei tarvi olla Barista niminen, nimen voi vaihtaa pelin alussa, mutta se on valmis valinta jos ei halua keksiä nimeä.
Juomien tarjoilu on oikeastaan vain sivuosassa peliä. Pääasiassa pelaaja vain seuraa asiakkaiden keskustelua, kun se keskustelevat keskenään tai Baristalle. Pelaaja ei voi valita vuorosanojaan vaan ne on ennaltamäärätty. Keskustelujen aiheet ovat maanläheisiä. Miten parisuhde sujuu kun vanhemmat eivät kuitenkaan hyväksy puolisoehdokasta. Mistä saada inspiraatiota kirjan kirjoittamiseen. Indiepelisuunnitteluun liittyviä kiemuroita. Hahmot eivät oikeastaan ole itse maanläheisiä, vaan fantasiasta tuttuja vampyyreitä ja ihmissusia. Pelissä ollaan ikään kuin nyky Amerikan vaihtoehtotodellisuudessa. Mutta fantasiakliseet jäävät vain hahmojen ulkonäköön ja ne puhuvat arkisia asioita kuin kuka tahansa ihminen.
Mitä juomien tarjoiluun tulee niin minulle tuli useita virhetarjoiluita, kun ainesosat pitää laittaa juuri oikeassa järjestyksessä, eikä toivomuksen kuvailusta aina oikein tiedä. Asiakkaat eivät yleensä välitä vaikka meneekin vähän pieleen. Eräs örkki pyysi kerran että teen Teh Tarikin hänelle. Minulla ei ole mitään hajua mistä tuo koostuu niin googlasin oikean vastauksen ja tuo on kuulemma suosittu juoma kaakkois Aasiassa. Pelinkehittäjä on indonesialainen.
Peli kertoo leppoisan pienen tarinan ja sopii sellaiselle, joka tykkää lukea muutenkin paljon. Fonttikoko on ookoo ettei ole liian pieni.