K:. Musiikki näyttelee aina tärkeää roolia nykypeleissä ja Xbox tukee kiintolevynsä ansiosta myös pelaajan itse tekemiä soittolistoja CD:ltä ripatusta musiikista. Millainen ääniraita TWS:ssä on - onko sen säveltänyt yksi vai useampia artisteja? Pystyykö
pelissä käyttämään omia soittolistoja?
V:. Musiikkipuolella TWS:n kontentti on valtava, meillä on käytössä yli 60 erilaista kappaletta myöhemmin paljastettavista maailmanluokan nimistä pienempiin indie-tyylisiin artisteihin. Pelissä on musiikkityylin perustuvat soittolista ( punk, rock, hip-hop, electro etc. ), jokaiselle tasolle erityisesti suunnitellut soittolistat sekä pelaajan editoitava lista. Listojen käsittely ja editoiminen on todella helppoa ja nopeaa. Pelaajalle on myös mahdollista ripata Xboxilla omaa musiikkia cd:ltä kuunneltavaksi pelissä.
K:. TWS sisältää yli 20 lautailupaikkaa. Voitteko kertoa
niistä hieman tarkempia yksityiskohtia? Ovatko rinteet autenttisia?
V:. Pelin grafiikkaan olemme käyttäneet tekniikkaa nimeltä "photo
based modelling". Kaikkia pelin objekteja ja maastotekstuureita varten olemme kiertäneet ympäri maailmaa kuvaamassa erilaisia kohteita saadaksemme
mahdollisimman autenttisen ja miellyttävän tunteen tasoihin. Realismi ei kuitenkaan ole hauskaa, joten jotta pelissä olisi enemmän vauhtia ja vaarallisia tilanteita kuin oikeassa maailmassa olemme rakentaneet tasojen
maaston geometrian uudelleen pohjaamatta sitä täydellisesti mihinkään olemassa olevaan. Paikkojen nimet ovat kuitenkin oikeata ja suurimmaksi osaksi perustuvat kohteisiin joihin kuvausreissumme suuntasimme.
K:. Pelissä esiintyy useita tunnettuja lautailijoita. Mikä on
heidän panoksensa pelin kehityksessä, vai ovatko he tyytyneet vain mallin
osaan?
V:. Kaikki hoitivat tehtävänsä mallina mallikkaasti, ja suurimman osan panos peliin tullaan näkemään suurimmalta osalta markkinoinnin puolella.
K:. Lumilautailu on vauhdikas laji ja lautailijoilla on paljon mahdollisuuksia
tehdä erilaisia liikkeitä. Miten olette mallintaneet hahmojen aidon liikkumisen ja mitä tekniikkaa olette käyttäneet hahmojen animointiin?
V:. Fysiikkamallinnus pelissämme on jälleen kokonaisuudessaan talon sisällä rakennetun teknologian varassa. Kaikkien lumilautailun liikkeiden
ja mahdollisuuksien mallintamisessa on suuressa avussa ollut myöskin tuotantotiimin lumilautailun tuntemus. Kaikki animaatiot pelissä ovat kuitenkin käsin
rakennettuja, eikä esimerkiksi motion capture -tekniikkaa ole käytetty varsinaisten lumilautailuliikkeiden tallentamiseen.
K:. Joskus pelien sanotaan olevan liian tavanomaisia vaikka pelitalot
yrittävätkin parhaansa mukaan välttää kyseisen sudenkuopan. Sisältääkö TWS joitain täysin uusia pelimuotoja ja onko pelissä career-moodia?
V:. Meillä on Tranworld tour -niminen career mode, josta pelaaja voi aukaista uudet laudat sekä uudet tasot sekä muita palkintoja joita matkan varrella pelaajalle avautuu. Täysin uusista pelimodeista mainittakoon "Backcountry"-pelimoodi, jossa pelaajalla on mahdollisuus laskea vapaassa maastossa todella isoissa kentissä, myöskin vuoropohjainen pelimoodi tarjoaa pelaajalle jotain uutta tämän tyylisiin peleihin. Kokonaisuudessa tarkoituksenamme on ollut luoda peli, jonka pelattavuus ja kiinnostavuus säilyvät rikkoutumattomana koko pelin läpi. Voinkin vakuuttaa että suurin uusi asia ja ero muihin tämän tyylisiin peleihin on sisällön ja pelattavuuden määrä, joka on todella suuri ja pelaajalle kaiken pelattavan pelissä kertaalleen pelaaminen vie ainakin kymmeniä tunteja, jos ei enemmänkin.
K:. Housemarquelta on tullut kaksi lumilautailupeliä peräkkäin, ensin Supreme Snowboarding ja nyt Transworld Snowboarding. Joko lumi alkaa kyllästyttää?
Vieläkö lumilautailupelin teko jaksaa kiinnostaa vai aiotteko seuraavaksi tehdä jotain todella erilaista?
V:. Mielenkiintoa riittää sekä lumilautailuun että muihin
projekteihin. Housemarquen ja lumilautapelien tulevaisuudesta varmasti olemme viisaampia jahka peli on saatu kauppoihin ja hetkittäinen nollaus suoritettu
hyvin suoritetun urakan jälkeen.
XboxFIN kiittää haastattelusta!
Takaisin