Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

3DS:n tuleva Super Mario -tasoloikka käyttää gyroskooppia

Nintendon johtohahmo Shigeru Miyamoto kertoi äskettäin brittilehti Telegraphin haastattelussa mietteitään 3DS:n alusta sekä laitteen peleistä. Yhtenä aiheena jutustelussa oli 3DS:lle tänä vuonna julkaistava Mario-peli, joka kulkee tällä hetkellä nimellä Super Mario 3D. Tuleva tasoloikka ei tule sisältämään StreetPass-ominaisuuksia, mutta gyroskooppi on edustettuna tavalla tai toisella.

3DS:n ominaisuuksiin kuuluu StreetPass, eli tietojen automaattinen jakaminen muiden kohdattavien 3DS-käsikonsolien kanssa. Miyamoto kertoo, että Super Marion kolmiulotteinen seikkailu ei käytä tätä ominaisuutta hyväkseen, "ellei jokin mahtava idea tule mieleen". Sen sijaan 3DS:n gyroskooppia käytetään lopullisessa tuotteessa hyväksi.

"Välillä ihmiset kysyvät syytä, miksi 3DS:llä ei ole kahta ohjainsauvaa. Yhtä käytetään normaalisti kameran kontrollointiin, mutta gyrosensorin avulla voidaan korvata analoginen sauva liikuttamalla itse konsolia, mikä on erittäin intuitiivista." 

Mario ei suinkaan tule olemaan ainoa tänä vuonna julkaistava peli, joka tukee asennon tunnistavaa gyroskooppia, sillä Miyamoton aiempien puheiden mukaan myös Star Fox 64 3D käyttää tätä ominaisuutta hyväkseen.

Nintendon ideanikkari huomauttaa haastattelussa, että kolmiulotteisuus soveltuu hyvin tasoloikkapeleihin. Kolmiulotteisen kuvan avulla on esimerkiksi helpompi arvioida, missä kohdin ilmassa leijuvat tasot ovat. 

Lisätietoja Marion tulevista seikkailuista ja muista Nintendon lähiajan suunnitelmista kuullaan kesäkuun alussa pidettävillä E3-messuilla.

Galleria: 

Kommentit

Minusta 2D:ssä näkee helpommin missä kohdin leijuvat tasot ovat ilmassa.

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi