Tämä on mainospaikka. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Näyttäisimme tässä kohtaa mainoksia. Maksamme sivuston palvelinkulut mainoksilla. Ethän blokkaa, kiitos!

Bethesda vastasi Fallout 3 -kysymyksiin

Postapokalyptista Fallout 3 -roolipeliä kehittävä Bethesda on vastannut omilla foorumeillaan joihinkin fanien esittämiin kysymyksiin ja ohessa muutamia kyselystä paljastuneita tietoja:

  • Pelissä on yli 40 000 riviä dialogia eli noin 20 kertaa alkuperäistä enemmän
  • Peli sisältää orjuutta, lapsia, huumeita ja riippuvuuksia
  • Lapsia ei voi tappaa, vaan hyökättäessä he juoksevat karkuun ja ympärillä mahdollisesti olevat aikuset kääntyvät pelaajaa vastaan
  • Pelin maailman luvataan olevan yhtä julma kuin aikaisemmissakin peleissä
  • Useimmat ei-ihmishahmot ovat vihamielisiä, mutta eivät kaikki
  • Hahmojen ominaisuudet on yhdistetty Perks-systeemiin, joita voi saada yhden joka tasosta
  • Yhteensä niitä on 100 ja kaikki nähdäkseen peli pitää pelata läpi viisi kertaa
  • Dogmeat-hauvelin lisäksi mukaansa voi saada yhden kumppanin, jonka voi varustaa aseilla ja panssareilla
  • Tappeluun paljainkäsin ei ole panostettu ja peliä on vaikea läpäistä ilman aseiden käyttöä

Fallout 3 julkaistaan PlayStation 3:lle, Xbox 360:lle ja PC:lle tämän vuoden aikana.

Galleria: 

Kommentit

Jos tätä voi modata, uskon että joku tekee lapsien tappo modin... >.>

Pelissä on yli 40 000 riviä dialoga eli noin 20 kertaa alkuperäistä enemmän...

Kuulostaapa paljolta mutta onko se? Kuinka paljon esim oblivionissa on tai jossalin muussa pelisssä?

Melkein olisivat saaneet jättää lapset kokonaan välistä, jos heidät tehdään kuolemattomiksi. Vähän epäilen, ettei nikkarit ole tehneet heille mitään järkevää animaatiota, joten suora osuma otsalohkoon tietää luultavasti veretöntä animointia ja karkuun juoksemista, mikä syö immersiota melko lailla. Ei sillä, että tahtoisin teurastaa kaikki vastaan tulevat pikkunaperot pelissä, mutta tagatut hahmot ärsyttivät jo Oblivionissa.

Toisekseen vähän harmittaa toi hand-to-hand-taistelun poisjäänti, sillä yks Fallouttien (ml. Tactics) antoisimmista kokemuksista on ollut tekemisen monipuolisuus ja yksi maratoni (Fo1-2 ja Tactics) on vedetty nimenomaan identtisellä HtH-kombattiin erikoistuneella tyypillä, joka reväytteli mutantteja puoliksi pelin lopputienoilla. Alkuvaiheessa pelityyli on muutenkin melko erilaista lähitaisteluorientoituneella hahmolla kuin aseisiin luottavalla.

Mutta kuulostaa kyllä hyvältä, ja tätä odotetaan kovasti.

Hand-to-hand-matsaamisen vesittäminen on aika huono juttu. :( Noh, pitää toivoa että muutoin toimii peli.

"Melkein olisivat saaneet jättää lapset kokonaan välistä, jos heidät tehdään kuolemattomiksi. Vähän epäilen, ettei nikkarit ole tehneet heille mitään järkevää animaatiota, joten suora osuma otsalohkoon tietää luultavasti veretöntä animointia ja karkuun juoksemista, mikä syö immersiota melko lailla."

Täysin samaa mieltä. Noh jospa asiaan tulisi viimekäden muutos, joka poistaa lapsoset pelistä tai sitten nekin ovat kuolevaisia.

Kyllä tuo vie sandbox-fiilistä aika tehokkaasti, vaikka en mäkään niitä lapsia välttämättä tahtoisi lahdata. Mielummin vaan ihan rehellinen K18 leima peliin. Kunnolla gorea, alastomuutta, prostituoituja, huumeita ja lapsienkin tappaminen kehiin. Ei ne ekat Falloutitkaan mitään lasten pelejä olleet.

"Pelin maailman luvataan olevan yhtä julma kuin aikaisemmissakin peleissä"

Tuota en kyllä tosin epäile hetkeäkään. Kyllähän se peli julma voi olla, vaikka lapset säästyykin :)

Suosittelen ostamaan PC-version. Oblivionkin oli mun nähdäkseni pelikunnossa vasta parin kuukauden fanipäivitysten jälkeen. En epäile etteikö tilanne olisi sama myös tässä.

Kaikki ei halua PuuCee:n kanssa riidellä, kun pelkkä pelin asentaminen aiheuttaa harmaita hiuksia. ;) Kaiken lisäksi, miksi pitää vielä alkaa tappelemaan modien ja fanikorjausten kanssa? Noh, oblivionissa ne toimi, mutta toimipa se oblivion ilman niitä hiton päivityksiä konsolilla, eikö puuceella? ;)

PC:lle minä ainakin tämän hommaan. Tosin siksi, koska en omista kyseisiä konsoleita.

Miksi ei ole HtH? Sen pois jättämisessä ei ole mitään järkeä... ei kai Bethesdan pojat laiskoja ole? :)

Mutta, tätä odotan todella!

No jos pitää valita jätetäänkö lapset pois vai ollaanko niitä vaan tappamatta, niin valitsen kyllä jälkimmäisen. Ja en kyllä ymmärrä miksi joku haluaisi ladata peliinsä modin joka mahdollistaa lasten tappamisen...

Jos lapsia peliin tungetaan, niin kyllä ne pitäisi olla ihan kuolevaisia. Ja miksi tärkeät npc:t on myös kuolemattomia? Voi voi, nyt alkaa kyllä mietityttää, että kannattaako tätä edes ostaa. Ei sillä, että haluaisin tappaa lapsia, mutta mahdollisuus siihen pitäisi silti olla. Falloutistahan tässä on kyse.

"No jos pitää valita jätetäänkö lapset pois vai ollaanko niitä vaan tappamatta, niin valitsen kyllä jälkimmäisen. Ja en kyllä ymmärrä miksi joku haluaisi ladata peliinsä modin joka mahdollistaa lasten tappamisen..."

Kyse on ennemminkin siitä, että tällaista keinotekoista rajoittamista tehdään, vaikkakin ihan ymmärrettävistä syistä. Ihan saman reaktion se aiheuttaisi, jos tekijät päättäisivät tehdä kaikista vartijoista kuolemattomia/voittamattomia, ettei pelaaja voisi teurastaa kokonaisia kyliä. Tai sitten turvautua jo Oblivionissa nähtyihin Monty Python -vartijoihin;)

http://youtube.com/watch?v=G6D1YI-41ao

Tärkeät npc:t ovat varmaan aika pitkälle kuolemattomia sen takia, että tarina saataisiin jotenkin pysymään kasassa? Voisihan tuohon tietenkin jotain muutakin keksiä, mutta ehkä joskus on helppo mennä siitä mistä aita on matalin?

Goddamn... GTAstakin häipyi koko sandbox fiilis kun tajusin ettei pelissä ollut lapsia ollenkaan ja tärkeät hahmotkin heräsivät sairaalsta vaikka pääsivät hengestään. Oli muuten juurikin sen takia paska peli eikä olisi edes kannattanut pelata.

Snydenthur varmaan hommasi Fallout 2 jenkkiversion sen takia että pääsi lapsia tappamaan? Ja jos et hommannut, niin oliko kyseessä huono peli?

En tiedä mitä tämä valitus tästä lapsien tappamisesta oikein on, mutta itselläni hälytyskellot alkavat soimaan enemmän tästä:

"Dogmeat-hauvelin lisäksi mukaansa voi saada yhden kumppanin, jonka voi varustaa aseilla ja panssareilla"

... YHDEN?! Fallout kakkosen suola oli erityisesti se, kun mukana oli 5 jannua itsensä lisäksi. P*skaa, sanon minä!

gefilius A, itse lueskelin tuon siten, että mukana voi olla vain yksi kumppani kerrallaan. Tietty tarkemmin luettuna toi vähän vihjaisi, että pelimaailmasta löytyy vain Dogmeat + 1 random äijä seuraan, mikä ei ole kovin iloinen juttu.

edit: ja luultavasti onkin useampi hahmo, mikäli tähän on uskomista. Tai sitten se ainokainen kumppani on mutantti.

4) Are most of the non-human entities in the game of hostile intent, or can some be reasoned with, or even recruited as companions under the right circumstances?

Most are hostile, but not all. Yes, some can be reasoned with and even hired.

edit2: oh, right, my bad. Pitäis varmaan opetella lukemaan, sillä suht selvällä suomenkielellähän tuon noin olit sanellutkin:)

Joo, siis enhän sitä ajatellutkaan, että olisi vain se yksi random juoppo siellä puupinon takana vetämässä Jetiä berberiin, vaan juurikin se, että mukana voi olla vain yksi+ Dogmeat. Kyllähän se on isolla lössillä aina mukavaa seikkailla.

Kuvitelkaas tämä:

Ammut portable-nuken johonkin kaupunkiin. Täydellinen hävitys, ainoa mitä jää jäljelle on savupilvi...

...err.. niin ja sen mestan 50 lasta.

Mitä tohon voi muuta sanoo, kun: Mai roflc0ptr goes soi soi soi soi soisoisoi...

Itseäni kiinnostaa Fallout 3 yllättävän paljon.

Kuulostaa ihan hyvältä...

Tärkeät npc:t ovat varmaan aika pitkälle kuolemattomia sen takia, että tarina saataisiin jotenkin pysymään kasassa? Voisihan tuohon tietenkin jotain muutakin keksiä, mutta ehkä joskus on helppo mennä siitä mistä aita on matalin?

edellisissä fallouteissa tais pystyä kaikki(tärkeätkin) npc tappaan ja sen mukaan sitten tuli nuo lopun videot

Tuskin siinä "täydellisen hävityksen" aikana jokaista raakkaa yksityis kohtaa sentään näytetään;)

Nyt kun Healtti ton taas mainitsi, niin jo ensimmäisistä previkoista lähtien olen ollut sitä mieltä, että Fatboy saatais heittää nevadaan. Ja olen sitä mieltä edelleenkin. Ei FO:n tartte realistisuuteen pyrkiäkään, mutta joku raja kuitenkin. Itseammuttavat mininuket ylittävät sen rajan aika railakkaan.

Ei silti, Fo3 on tämän vuoden odotetuin peli heti GoW2:n ja Mass Effect 2:n kanssa.

Ja sinänsä olisi mielenkiintoista, että pelaaja voisi ajattaa itsensä umpikujaan tappamalla jonkin elintärkeän hahmon. Tai vaihtoehtoisesti sen ruhosta/vieressä olevasta kaapista löytyisi se elintärkeä vihje eteenpäin, jolla tämä kierrettäisiin. Oblissahan kyse oli enemmänkin siitä, että random NPC:t saattoivat tappaa kriittisen henkilön ennen kuin pelaaja kerkesi sinne. Näin ainakin jostain olevinaan luin aikoinaan.

Eihän se yhtä julma ole jossei lapsia voi tappaa saatika voi hakata toista nuuskaksi nyrkeillään. Huoh, no toivo on korkealla silti.

Ymmärrettävääk kyllä miksi Bethesda teki lapsista teräsmiehen jälkeläisiä mutta ymmärrän myös asiasta pettyneet ja lukeudun itsekkin osittain niihin... Voin kuvitella että varsinkin rapakon takana olisi kasa joka tekisi harrastuksen lapsien ammuskelusta pelissä mutta uskoisin että kyse ei 99% pelaajista todellakaan olisi näin.

Asiaa on vaikea puolustella mutta itse muistan nyt pieni hymyn vire suunpielissä kun aikoinaan pelasin F2 ja kesken tulitaistelun haulikon laukaus meni ohi ja osui takana karkuun juoksevaan lapseen ja proccasi vielä bloody mess perkin... ei se että lapsen ampuminen tässä naurattaisi vaan se että huomasin lapsen ampumisen tuovan childkiller karman vasta ~10 tunnin päästä ja mietin varmasti tunnin että jatkanko peliä childkiller karma perkillä vai loadaanko luoja ties mistä.

//edit: taidankin kaivaa F2 asennuslevyn tuolta jostakin ja alottaa pelin uusiksi :)

Saas nähdä minkälainen tästä tulee, falloutit kuuluu imo pc:lle. En suoraan tuomitse tätä peliä vaan odotan että pääsen kokeilemaan mutta odotukset ovat mitä ovat. Toivon kuitenkin että tästä tulee huippuunsa hiottu kokonaisuus ja kaikki pelin osa-alueet toimivat keskenään. Odotusta on mutta ei ole kuitenkaan...

Falloutin yksi klassisimpia perkkejä oli "Child Killer". Nyt sitä ei voi saada. :(

Kommentoi

Kirjaudu kommentoidaksesi